Sponzorováno

Zbožové srovnávače: Proč byste je rozhodně měli zvážit?

Zbožové srovnávače neboli zbožáky jsou pro e-shopy optimální variantou pro rozšíření prodejních kanálů. U nás jich najdete celou řadu, mohou být obecné nebo zaměřené na specifický sortiment. 

Co jsou to zbožové srovnávače? 

Zbožové srovnávače fungují jako vyhledávače nebo katalogy zboží, kde zákazník najde potřebné informace o produktech, může rychleji procházet více produktů na jednom místě, a porovnat si stejné nabídky od různých prodejců. Právě proto, že si zákazník už vybírá konkrétní produkt, můžeme předpokládat, že se nachází ve fázi těsně před koupí. Proto jsou také zbožové srovnávače vysoce konverzním prodejním kanálem. 

Mezi největší české zbožové srovnávače patří Zbozi.cz a Heureka.cz, které jsou zaměřeny na široké spektrum produktů. Oproti tomu srovnávače Biano.cz a Favi.cz jsou zaměřené na nábytek a dekorace, Glami.cz zase na módu a doplňky. 

Chcete inzerovat na zbožácích? Potřebujete XML feed 

Aby se vaše produkty objevily ve zbožových srovnávačích, je potřeba do nich nahrát seznam všech produktů, které zde chceme inzerovat. Právě k tomu slouží tzv. XML feed, který obsahuje výpis všech produktů spolu s popisem v takové formě, aby je vyhledávač byl schopný rozkódovat a přiřadit k nim určité informace. Na základě nich je přiřadí do svých interních kategorií a filtrů.

XML feed je pro inzerci naprosto klíčový, je potřeba jej mít ve správné formě a vhodně optimalizovaný. Ne vždy je to jednoduché, protože každý srovnávač může mít rozdílné požadavky. 

Na kvalitě XML feedu záleží 

Aby vám feed hezky fungoval, je potřeba jej vyladit tak, aby obsahoval všechny klíčové informace. Optimalizace umožňuje e-shopům zvýšit viditelnost produktů. Rozšíříte tak dosah kampaní a zvýšíte konverzní poměr. Mohou se také lépe zkategorizovat produkty i filtry, ve kterých se nachází. To usnadní zákazníkům práci při výběru.

Správu zbožových srovnávačů byste měli mít pod kontrolou 

XML feedem to ale všechno jenom začíná. Kromě základního účtu na zbožáku je potřeba průběžně vyhodnocovat a optimalizovat výsledky tak, abyste dosáhli vytoužených cílů. Správná volba vyhledávače je také pro budoucí úspěch klíčová. 

Inzerování produktů
Inzerování produktů

Bidding aneb jak obstát mezi konkurencí

U zbožových srovnávačů velmi často dochází k případům, kdy nabízíte stejný produkt jako další e-shopy. Jak se v takovém případě dostat na přední pozice, abyste byli vidět právě vy a ne vaši konkurenti? 

Heuréka pořadí určuje třeba podle kvality e-shopu, resp. recenzí a hodnocení uživatelů. Další pořadí e-shopů ale určuje tzv. bidding neboli cenová aukce. Jedná se o nastavování ceny za proklik ze zbožového srovnávače do vašeho e-shopu. Bidovat mohou e-shopy v placených režimech, které mají produkty ve feedu správně spárované. Bidovat můžete na jednotlivé kategorie nebo na produkty. Lze využít i automatický bidding. Vždy je ale potřeba mít strategii, aby přihazování částky za proklik bylo pro vás a vaši firmu efektivní. 

Cena za proklik neboli CPC se pak pohybuje v rozmezí několika desítek haléřů až po desítky korun. Nastavení strategie pro zbožové srovnávače, optimalizace feedu i vyhodnocování vyžaduje určité odborné znalosti. Nemusíte na to být sami, existují profesionálové, kteří se správě zbožáků věnují a v rámci marketingu vám pomohou s nastavením tak, aby vám přinášely kýžené výsledky. 

5/5 - (1 Hodnocení)

Monade.cz

Jsme internetový magazín Monade. Publikujeme rady, tipy, novinky, srovnání, testy, recenze aj. Náš tým je složen z mladých lidí. Píšeme o různých tématech, podle toho, o co se daný redaktor právě zajímá. Všechny informace jsou ověřeny a podloženy skutečnými daty.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..