LOT pořídil první tři Embraery E2

  • 09.05.2024 06:19

Polské ministerstvo dne 16. března informovalo, že LOT vyhlásí výběrové řízení na dodávku 84 nových letadel pro regionální linky. O zakázku budou bojovat Embraer s Airbusem. Jde o součást velkorysého modernizačního programu, v rámci kterého LOT pořídí asi 110 nových letadel.

Tento týden LOT získal prostřednictvím leasingové společnosti Azorra první tři exempláře E195-E2. První převezmě v červenci, zbývající dva do konce října. Letadla budou konfigurována pro 136 cestujících. Embraery E2 přinesou dopravci nízké náklady na sedačku a vysokou flexibilitu v nasazení letadla, cestujícím vysoký komfort prostorné kabiny bez „středních“ sedaček.

LOT provozuje Embraery E-Jet od března 2004 a byl prvním provozovatelem E-Jetů. Prvním letounem byl E170. Podle údajů serveru planespotters.net dopravce nyní provozuje 41 letadel E-Jet (18x ERJ-170, 23x ERJ-190) a je nejenom tradičním, ale také jedním z největších provozovatelů Embraerů v Evropě. Letadla Embraer LOTu již nalétala 850 milionů kilometrů, 1,4 milionu letových hodin a přepravila 60 milionů cestujících.

Z informace není zřejmé, zda se jedná o první zakázku z výběrového řízení, či zda se jedná o pouze o rozšíření stávající flotily. Je však jasné, že Embraer má v LOTu mimořádně silné postavení a verze E-Jet E2 jsou velmi povedeným letadlem. O tom svědčí poptávka i zkušenosti provozovatelů.

Úspěch Embraeru dokumentuje fakt, že počátkem měsíce dodal výrobce již 1800. exemplář E-Jetu. Jubilejním letounem byl E190-E2 dodaný Royal Jordanian Airlines.

Dne 7. května inaugurovala na lince ze Singapuru na Krabi Embraer E190-E2 (9V-THA) společnost Scoot. Do konce roku bude Scoot  provozovat devět exemplářů. 

Dalším zajímavým faktem je, že Embraery představují 85 % letadel, která obsluhují londýnské letiště City (LCY). Letadla E190-E2 zahájila provoz na London City v roce 2021. Vloni získal certifikát EASA pro provoz na London City také model E195-E2. Jde o největší letadlo, které je držitelem tohoto povolení.

Embraer byl založen v roce 1969. Program E-Jet výrobce oznámil v roce 1997, přičemž v únoru 2002 se uskutečnil první let. Portfolio E-Jetů sestává z modelů E170, E175, E190, E195, E190-E2 a E195-E2. Za více než 29 let provozu přepravila letadla E-Jet přes 2 miliardy cestujících a absolvovala 26 milionů letů. (Foto: Embraer, Aviation A2Z, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Columbo - nepřihlášený host (...48.5...)
12.05.2024 11:36

Mám nalétáno dost jak s LOT Embreary, tak s A220 Swiss a AirBaltic. Mám rád oba, oproti standardnímu A320 family a totálně klaustrofobickému 737 family (úzká kabina, nízko okna) působí oba přirozeněji. A220 mi připadá tišší. Hlavní devizou Embraerů LOTu je rozteč mezi sedadly, která je na regionální letadlo nadstandardní. A k tomu dobrý servis LOTu, rozhodně to lepší z Lufthansa group. Co mi na Embraeru vadí jsou velké vzdálenosti mezi okny, hustota oken je nižší než u ostatních typů.

Petr - nepřihlášený host (...162.125...)
09.05.2024 09:01
Letel jsem s E-Jet LOTu snad čtyřicet krát

A vždy mě dovezl a vždy OK. Kabina sice nijak moc prostorná není, ale když máte nouzový východ nebo prázdnou sedačku vedle, tak to jde.

S A220 zkušenost nemám, ale lidé si tam hodně chválí právě tu velikost kabiny. Tak nevím, třeba má někdo srovnání.

Vzhledem k tomu, že LOT dlouhodobě sází na Boeing a k Airbusu nemá prakticky žádnou vazbu, vidím příchod A220 velmi nepravděpodobně. Leda by Airbus podstřelil cenu, ale to si nemyslím. Navíc E2 se neprodává nic moc, Embraer udělá všechno proto, aby tu zakázku získal.

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace