9. 5. 2024 11:17 − 1469× − 0

Kopná znovu pro Březíka

Druhým podnikem ve Slušovicích a okolí pokračoval šampionát v rallysprintech.

Rallysprint Kopná je považován za jeden z tradičních rallysprintů, který se jezdil už v době, kdy tyto krátké soutěže ještě neměly své vlastní mistrovství. To pár let zpátky hodně skomíralo a už to skoro vypadalo, že bude vhodnější šampionáty sloučit a vrátit se k dřívějšímu systému koeficientů. Ten se uplatňoval před rokem 2000, ve kterém se sprinty oddělily. Letos situace vypadá naopak obráceně. Počet jednodenních rally vzrostl na sedm, zatímco hlavní šampionát přišel už o dva podniky. Nejprve se Kowax Valašská Rally přesunula do sprintů a následně se vinou předčasného ukončení neudělovaly žádné body ani na Šumavě.

Devětadvacátý ročník Síť21 Rallysprintu Kopná přivítal na startu stejně rekordní počet posádek jako přesně před deseti lety. V jiných letech už více než 130 aut nikdy nestartovalo. Letos tomu jistě pomohlo i znovuzařazení soutěže do slovenského mistrovství, v rámci kterého se jela už vloni. Početné jezdecké pole jistě uvítalo i krásné slunečné počasí. To letos sprintům opravdu přeje, když i dubnová Valaška byla tak trochu letní soutěží. Pořadatelé Kopné dali dohromady trať na čtyřech dvakrát opakovaných úsecích s celkovou měřenou délkou přesně sedmdesáti kilometrů.

Nejrychleji na tentokrát dosti svižnou trať vyjel obhájce vítězství Adam Březík ve své nové Fabii RS Rally2. Z početného pole sedmnácti konkurenčních aut kategorie Rally2 se mu byl schopen vyrovnat pouze Dominik Stříteský s další Fabií RS Rally2. Nakonec se však ta jedna desetina, kterou Březíkovi nadělil na RZ 2, stala jediným jeho dílčím triumfem. Oproti Valašce si mladíci své pořadí v cíli prohodili a při neúčasti Erika Caise a Jana Kopeckého obsadili nejvyšší dvě příčky. Březíkovo auto soutěž odneslo v podstatě jen o větev poškozeným čelním sklem. To se ale na dvacetivteřinovém náskoku nepodepsalo.

Na stupně vítězů se k oběma jezdcům, kteří patří mezi špičku bojující o titul ve dvoudenních rally, přidal Tomáš Kostka. Rallysprintový mistr z roku 2012 sice tři roky v soutěžním speciálu neseděl, ale ani tak ze své rychlosti moc neztratil. Zkouška nejnovější verze soutěžní Fabie dopadla výborně a teď jen zkušenosti zužitkovat na českém podniku Mistrovství Evropy. Na něj pomýšlí i Jaroslav Melichárek, byť si bude muset sehnat jinou techniku. Na Kopné odstartoval s obvyklým Fordem Fiesta RS WRC a zkoušel celý den nahánět Kostku. To mu nevyšlo, ale plný počet bodů do hodnocení slovenského šampionátu si pohlídal. V něm měl za sebou od začátku hodně zajímavého soupeře. Martin Koči se na slušovicku objevil s Mitsubishi Lancer EVO III ze stáje K.I.T. Racing a byl s ním schopen zdatně sekundovat soupeřům v modernějších vozech Rally2. To nejlépe dokumentuje jeho průběžná pátá pozice po RZ 6. V předposlední zkoušce Kočiho bohužel zastavila poškozená poloosa a tak body za druhé místo ve slovenské klasifikaci nakonec bral Karel Trněný debutující za volantem Škody Fabia R5. Se stejnou technikou startoval i třetí Robert Kolčák.

Rallysprint série a její hlavní klasifikace však patří dvoukolkám a ty ve většině zahraničních šampionátů patří technice Rally4. Ne tak u nás, kde stále dokáže maximum z postarší techniky Super1600 ždímat Jan Dohnal. Stejně jako před měsícem na Valašce jeho Renault Clio soupeřům jednoznačně ukazoval záda. Na bednu si dělal zálusk Martin Mottl, ale po poškození ráfku v první a zhasnutém motoru Opelu Corsa Rally4 na startu druhé zkoušky musel vzít zavděk čtvrtým místem. Pro bronz si do cíle přijel Filip Šipoš s Peugeotem 208 Rally4, který nestačil o necelou čtvrtminutu Peteru Surovičovi s Opelem. Druhou příčku až do havárie ve čtvrtém testu držel díky prioritě opět s číslem 1 na oknech svého Peugeotu startující René Dohnal.

Ještě o 2,4 sekundy rychleji než Jan Dohnal projel tratí sprintu Jaroslav Vančík s BMW M3 E30. Mezi historiky ale jeho vůz zařazen nebyl, tam se radoval jiný pilot obdobné techniky Martin Černý. Ten se na první místo dostal po odstoupení předešlého lídra Vlastimila Neumanna, když zdraví pozlobilo jeho spolujezdce z Mitsubishi Lancer EVO III Martina Hlavatého. Celkem se cíle soutěže dočkala rovná stovka posádek. Jednodenní soutěže si teď dají do konce června pauzu, následovat bude Lak Racing Rally Plzeň.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!