Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 V Hradci oslavili důstojně
výročí 75 let trolejbusů

 Projekt nové plzeňské
čtvrti počítá s tramvajemi

 Autobusy SOR dobyly Ústí,
dorazilo pět vozů

 ČD investují miliardy
do nových servisních hal

Pražské metro důstojně oslavilo 50 let provozu

PRAHA - Velkolepě oslavila Praha kulaté výročí provozu pražského metra. Při oslavě padesáti let provozu vyjely na trasu C historické i současné soupravy metra, byl tak prostor pro nostalgii i výhled du budoucna.

Mezi dalšími oblíbenými akcemi, které dopravní podnik při příležitosti výročí metra, byl také Den otevřených dveří v prvním depu Kačerov...


Soupravy metra připravené na výjezd z Kačerova (8. května 2024, DPP/archiv a FB)

Pomyslným vrcholem oslav ve středu 8. května byly jízdy všech čtyř typů souprav, které v pražské podzemce kdy jezdily nebo jezdí. Jako první vyjela v symbolických 9.19 hodin z Kačerova na Florenc historická třívozová souprava ze zahájení provozu metra v roce 1974. Vlaky Ečs během svátečních jízd pendlovaly na nejstarším úseku metra Kačerov - Florenc. V 9.25 hodin se k ní připojila historická pětivozová souprava 81-71 přezdívaná jako černá huba. Ta jezdila z Kačerova až na N8draží Holešovice. 

V 9.30 hodin opět z Kačerova vyjela rekonstruovaná souprava 81-71M, kterou pražský dopravní podnik uvažuje do budoucna zachovat jako historickou pro Muzeum MHD. V jednom čelním voze ev.č. 3138 zůstal původní zabezpečovač, souprava jezdila v úseku Kačerov - Ládví. A v trase z Kačerova až do Letňan pak jezdila souprava M1. Konkrétně šlo o prototypovou soupravu, která se v rámci homologace objevila v metru v červenci 1998 a první cestující přepravila v lednu 2000. Všechny čtyři soupravy v rámci slavnostních jízd jezdily až do 16.00 hodin. 


Necelé tři minuty zbývají do výjezdu soupravy Ečs (8. května 2024, DPP/archiv a FB)

Akci kromě jiného předcházel také mimořádný Den otevřených dveří v depu Kačerov. V sobotu 4. května tak mohli zájemci od 10.00 do 16.00 hodin navštívit nejstarší areál depa metra. Program nabídl návštěvníkům přehlídku současné techniky, historických vozidel a nahlédnutí do zázemí a technických prostor podniku, které jsou běžně veřejnosti nepřístupné. V hlavní budově ve vestibulu byla velkým lákadlem prezentace systému dispečerského řízení dopravy metra, která bude vůbec poprvé k vidění na dni otevřených dveří. Zpřístupněné byly i soupravy metra a bylo možné nahlédnout také pod soupravu metra typu M1.

Fanoušky dopravy přilákala možnost nahlédnout do takzvaného malého depa Kačerov, kde byly k vidění lokomotivy, lokotraktory, motorová univerzální vozidla a speciální vozidla pro potřeby údržby a oprav železniční infrastruktury v síti metra. Na místě byla také možnost prohlédnout pohotovostní vozy jako například ukázka vozidel Iveco Daily pro pohotovost Metro, která jsou využívána k odstraňování mimořádných událostí v provozu metra, jako je řešení havarijních stavů čerpadel a instalatérských poruch, řešení havarijních stavů zámečnického charakteru, dále speciální vyprošťovací jeřáb Volvo FMX, využíván k odstraňování mimořádných událostí, zejména dopravních nehod tramvají a vozidel v síti MHD a manipulacím s nimi.


Den otevřených dveří v depu metra na Kačerově (4. května 2024, DPP/archiv a FB)

Historicky první depo pro vlaky pražského metra bylo postaveno právě na Kačerově. Do provozu bylo uvedeno spolu se zahájením provozu na prvním provozním úseku linky C v roce 1974. Primárně slouží depo Kačerov k vypravování vlaků na linku C, avšak od roku 1978, kdy byla zprovozněna první provozní část linky A, do roku 1985, kdy bylo do provozu uvedeno depo Hostivař, vypravovalo i vlaky na linku A. Obdobně tomu bylo i v případě linky B, kdy od roku 1985, kdy byl do provozu uveden první provozní úsek této linky, do roku 1994, kdy bylo zprovozněno depo Zličín, vypravovalo vlaky i na linku B.

Depo je spojeno vlečkou se železniční stanicí Praha-Krč, což je jediné spojení mezi pražským metrem a běžnou železniční sítí. Deponovací kapacita depa je v současnosti přibližně 37 vlaků metra. V hale depa je instalováno celkem 22 kolejí. Z toho je 15 kolejí o délce 210 metrů určených pro remizování a provozní ošetření, dále 2 koleje pro strojní mytí vlaků a ruční mytí interiéru jednotlivých vozů a 5 správkových kolejí pro provádění velkých oprav. 

Čtěte také...
Metro jezdí 50 let, DP připravil bohatý program (vydáno 29. dubna 2024)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Pohled na vystavené soupravy typu M1 (4. května 2024, DPP/archiv a FB)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!