Podle nedávného průzkumu provedeného společností Promo-Codes zůstává včasné doručení pro spotřebitele jedním z hlavních faktorů rozhodujících o koupi, nicméně zajímavé je, že za něj nejsou ochotni utratit více peněz.

Při nedávném dotazování českých spotřebitelů ohledně faktorů, které ovlivňují, zda zákazník nakonec provede nákup zboží přes internet, či nikoliv, bylo zjištěno, že jedním z nejzásadnějším z nich je možnost rychlého doručení objednávky na danou adresu. „Šedesát pět procent českých spotřebitelů není ochotno připlatit si za zaručené včasné doručení, což ponechává na společnostech provozujících e-commerce, aby vyvažovaly spokojenost zákazníků s vlastními inflačními náklady“, uvedla expertka na e-commerce Alisa Sklyarova ze slevové platformy Promo-Codes.

Hledání této rovnováhy podle expertů Promo-Codes začíná už na stránce nákupního košíku. Maloobchodníci by měli nastavit realistická očekávání zákazníků tím, že uvedou přesné termíny dodání ještě předtím, než zákazník stiskne tlačítko „koupit“.

Rovněž by měli e-commerce prodejci informovat zákazníky o stavu jejich objednávek v reálném čase. Dnešní zákazníci tuto úroveň přehledu očekávají a její neposkytnutí může u zákazníků vyvolat obavy a u přetížených zástupců zákaznického servisu další telefonáty.

„Moderní spotřebitelé očekávají přehled o své objednávce, přičemž 6 z 10 českých zákazníků kontroluje stav své objednávky jednou denně,“ uvádí Sklyarova. Nastavit reálná očekávání ohledně termínu doručení a poskytování aktualizací v reálném čase online prodejce odliší od konkurence a poskytne výhodu, nicméně společnosti by měly rovněž průběžně analyzovat výkon a pracovat na diverzifikaci svých sítí dopravců. Tyto snahy zajistí, že očekávání spotřebitelů budou splněna – nebo ještě lépe překonána.

Kombinací těchto snah mohou společnosti poskytnout zákazníkům pozitivní zkušenost s nákupem, díky které budou provádět opakované objednávky.

Včasné dodání objednaného zboží – proč je v e-commerce tak důležité?

Sledování podílu včasně doručených objednávek je pro online prodejce nesmírně důležité. Může jim totiž pomoci identifikovat oblasti, ve kterých je třeba zlepšit procesy doručování, aby zákazníci obdrželi své objednávky včas.

Mezi výhody zlepšení míry včasného dodání patří:

  • Větší spokojenost zákazníků: Pokud online prodejce dodává své produkty včas, může zvýšit spokojenost zákazníků a loajalitu ke značce. To může zákazníky povzbudit k tomu, aby v budoucnu u společnosti nakupovali častěji.
  • Zlepšení provozní efektivity: Měření míry včasného dodání může společnostem pomoci analyzovat jejich procesy doručování a plnění. To jim může pomoci identifikovat oblasti, které je třeba zlepšit a zvýšit tak efektivitu a přesnost.
  • Lepší hodnocení: Pokud společnost upřednostňuje, aby její zákazníci dostávali zásilky včas, mohou klienti s větší pravděpodobností zanechat e-shopu pozitivní hodnocení na internetu. To může prodejci pomoci přilákat budoucí zákazníky a vybudovat důvěru ve značku.
  • Vyšší marže příjmů: Pokud prodejce dodává své výrobky včas, je pravděpodobnější, že zákazníci budou se svým nákupem spokojeni a ponechají si zakoupený výrobek či výrobky. To může snížit počet vrácených produktů, které podnik prodejce, což může zlepšit jeho marže příjmů.

Zlepšení míry včasného dodání má potenciál zvýšit loajalitu zákazníků a přispět k dlouhodobému úspěchu online prodejců.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno