Design Week je něco jako olympiáda designu, tvrdí majitel vítězné firmy Jakimič

10. květen 2024

„Jde nám o spojení emocí a příběhů, za kterými jsou konkrétní lidé,“ říká zakladatel firmy Lasvit Leon Jakimič v pořadu Hovory. „Pracuje u nás skupina 335 lidí, pro které je to víc poslání než práce,“ dodává. Název firmy je spojením dvou slov: láska a svit, a pracují v oboru skla a designu.

Na výstavě v Miláně Design Week vyhráli jednu z nejprestižnějších cen.

Čtěte také

„Je to něco jako olympiáda designu, na které se prezentují firmy, pro které je design důležitý.“ 

Nejsou to jen nábytkářské nebo sklářské firmy, ale nečekaně například Google, Amazon a automobilky. Asi by nikoho nenapadlo, že to vyhraje malá firma z Nového Boru – a celý náš rozpočet na tu výstavu byl stejný, jako tam stálo občerstvení,“ dodává Jakimič s úsměvem.

Vystavovali hned na třech místech, venku se mohli návštěvníci podívat, co všechno jde vytvořit z tzv. lehaného skla, což je sklo původně ploché, které se zahřívá v gigantických pecích největších v Evropě, a pak se sklo pokládá na formy.

„Vhodné jsou pro umělecké fasády na míru. Všechny je děláme v Česku, na to jsme hrdí a jinde bychom to ani dělat nechtěli.“

Firma z Nového Boru během výstavy potvrdila objednávky za 12 milionů eur. Proč svoji podnikatelskou vizi označuje jako nekvantifikovatelnou? Poslechněte si v audiozáznamu pořadu Hovory Petra Šimůnka.

autoři: Petr Šimůnek , lup
Spustit audio

Související