Více zkušeností a slibné tréninky. Milota se Salaquardou jedou na Hockenheimring pro první body

Získat první body v nabité třídě Pro-Am a nasbírat další cenné zkušenosti. S těmito ambicemi míří posádka stáje ISR ve složení Libor Milota a Filip Salaquarda na druhý letošní podnik seriálu International GT Open. Ten se koná na německém Hockenheimringu a česká dvojice má po pátečních trénincích rozhodně důvod k optimismu.

„Za každý pokrok ve srovnání s Portimaem budeme rádi,“ říká před začátkem víkendu Milota, který se na rychlé 4,574 kilometrů dlouhé trati ukáže vůbec poprvé. „Bude to pro mě premiéra. Jsem na to velice zvědavý. Věřím ale, že jsem připraven. Hodně jsme se věnovali tréninku na simulátoru a na první pohled vypadá trať skvěle,“ dodává jablonecký jezdec.

Zatímco Milota se na okruh ležící v Bádensku-Württembersku vydá vůbec poprvé, u Filipa Salaquardy je situace výrazně odlišná. Vždyť zkušený pražský závodník se zde ukázal poprvé už v roce 2002 při podniku formule BMW. Od té doby se na Hockenheimringu objevoval pravidelně. Jeho poslední start na této trati se datuje k roku 2020. Tehdy zde účinkoval v rámci šampionátu ADAC GT Masters.

„Znám to tu velice dobře. Tím pádem můžu Liborovi poradit daleko lépe než v Portimau, které jsem zas tak dobře neznal, a předat mu více zkušeností. Když zde jedete poprvé, a to navíc bez jakéhokoli testování, tak to zkrátka není snadné. Před víkendem se konají jen tři tréninky, které trvají dohromady 2 hodiny a 40 minut. O tento čas se navíc musí rozdělit oba závodníci, takže to opravdu není mnoho času,“ vysvětluje Salaquarda.

Stejně jako před dvěma týdny v Portugalsku bude česká dvojice čelit nesmírně nabité konkurenci. Součástí startovního pole totiž bude 32 posádek, přičemž kategorie Pro-Am, do které Milota se Salaquardou spadají, se na tomto čísle podílí nejvíce. Je do ní přihlášeno 17 vozů.

Při úvodním podniku sezony nebyla posádka daleko od bodovaného výsledku. Pohybovala se v horní polovině výsledkové listiny své třídy a zatímco z úvodního závodu si odnesla desáté místo, ve druhém z toho byla 11. pozice. Nebýt však problémů se systémem RaceLogic, které v obou závodech vyústily v penalizaci za příliš krátkou zastávku v boxech, mohly z toho být i body.

Nadějný pátek

Páteční volné tréninky na Hockenheimringu naznačily, že boj o bodované výsledky rozhodně není naivním přáním. Zatímco v úvodním tréninku posádka zaznamenala celkové šesté místo a současně třetí pozici ve třídě Pro-Am, při druhých tréninkových jízdách z toho byl třetí čas absolutně a druhý v Pro-Am. Den následně zakončil test pro jezdce s bronzovou licencí. V něm Libor Milota skončil čtvrtý absolutně i ve třídě.

„Určitě jsme začali o poznání lépe než v Portugalsku,“ pochvaluje si Salaquarda. „Ve všech trénincích auto fungovalo. Zdá se, že jsme našli vhodné nastavení jak pro kvalifikaci, tak pro závod. Myslím si, že každý krok, který jsme udělali, vedl správným směrem,“ dodává.

Oba závodníci se shodují, že Hockenheimring svým charakterem nahrává napínavým závodům. „Co se předjíždění týče, tak to tu bude určitě dobré. Je zde větší počet rychlých stop. Na druhou stranu zde ale najdeme i hodně nebezpečných míst, kde jsou blízko betonové zdi. Mám z toho tedy respekt. Zejména v prvních kolech po startu předpokládám velkou tlačenici,“ říká Milota.

Salaquarda se s jeho pohledem ztotožňuje. „Je tu spousta míst pro předjíždění,“ potvrzuje. Současně dodává, že případná nepovedená kvalifikace ještě nemusí nutně znamenat konec nadějí. „Když bude auto fungovat, dá se s ním prokousávat dopředu. Příležitostí je tu mnoho,“ uzavírá.

První závod víkendu odstartuje v sobotu ve 13:35 hodin. Od 10:05 mu bude předcházet kvalifikace. Z kvalifikace (9:35) a závodu (13:10) bude složen i nedělní harmonogram.

Foto: International GT Open

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.