Kyselův plán: Sdružení měst a obcí Úzkokolejka plánuje převzetí dopravní infrastruktury na třicet let

Oživování provozu jindřichohradecké úzkokolejky podle věřitelského plánu Jana Kysely pokračuje. Protože nevyhovuje právní forma současného spolku obcí Jindřichohradecká úzkokolejná dráha, připravují obce podél trati založení dobrovolného svazku obcí.


Nově vznikající svazek obcí s názvem Sdružení měst a obcí Úzkokolejka převezme
majetek potřebný k provozu trati od budoucích investorů do užívání na dlouhodobé splátky (30
let). Následně tento majetek svazek propachtuje provozovateli dráhy a část majetku potřebnou
pro provozování dopravy dopravci – dopravcem vysoutěženým Jihočeským krajem a Krajem
Vysočina je společnost Gepard expres.

Výše ročního příjmu svazku z pachtů by měla odpovídat výši splátky za majetek, pokrytí
režijních nákladů svazku a rezervě pro další rozvoj. Obce požadují, aby bylo možné smlouvu ukončit bez sankce (vrátit majetek) v případě, že by nebyla objednána smluvní doprava Jihočeským krajem nebo Krajem Vysočina. Případně by nebyla plněná, kterákoli z pachtovních smluv. Jihočeský kraj objednal veřejnou dopravu jen na pět měsíců, Kraj Vysočina na pět let.


Pro další spolupráci nechá sdružení investorů vypracovat smlouvu mezi svazkem Sdružení měst a obcí Úzkokolejka a druhou smluvní stranou týkající se nabytí majetku v rámci věřitelské reorganizace společnosti JHMD a.s. včetně souvisejících dokumentů a listin.

Tuto smlouvu předloží sdružení investorů Svazku ke schválení všech obcí sdružených
ve Svazku ve svých zastupitelstvech. Na základě projednání ve svých zastupitelstvech se
bude moci každá jednotlivá obec rozhodnout, zda Smlouvu přijme, nebo v případě nesouhlasu
ze Svazku vystoupí.

Ve Smlouvě musí být přesně definována podmínka vrácení majetku pro případ, že finanční
model v praxi nebude fungovat a výše ročních příjmů nebude stačit k pokrytí nákladů provozu
a splátek sdružení investorů. Pro takový případ musí být ve Smlouvě jasně uvedeno, že
Svazek vrátí majetek společnosti investorů bez jakýchkoliv finančních sankcí (podobně jako klíček od vozu
– leasing).

Výše uvedené kroky nejsou podstatné k zahájení letního provozu pro rok 2024.

V nejbližších dnech se obecně předpokládá vydání osvědčení o bezpečnosti trati Drážním úřadem, které je nezbytné pro veřejnou dopravu na trati úzkokolejné dráhy . Letošní turistický provoz bude možné zahájit na základě připravených smluv kraje Jihočeského a kraje Vysočina pravděpodobně v polovině června. Úzkokolejka už zahájila nábor nových zaměstnanců.

Prohlášení firmy Swietelsky Rail čtěte přímo zde. Pohled senátora Chalupského přímo zde.

Odpovědět

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Grafickou podobu zajistil WebRex s.r.o.
 
Výroba www stránek a eshopů