Srovnání: WooCommerce vs. Shopify

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

Shopify vs. WooCommerce? 

Využití vlastního e-shopu je v dnešní době jednodušší než kdykoliv předtím. Již dávno není třeba prokazovat pokročilé znalosti informačních technologií, k dispozici jsou totiž moderní platformy. Pokud pomineme menší soukromé projekty, většinu provozovatelů nových e-shopů čeká rozhodování mezi dvěma dominantními službami – Shopify a WooCommerce. Jejich cílová skupina je stejná, každá však na to jde trochu jinak. Pojďme se tedy podívat, jak vychází jejich vzájemné porovnání. 

Shopify – vše v jednom balení

Služba Shopify je komplexní platforma pro tvorbu internetových obchodů. Umožňuje snadno vytvořit, nastavit a rozjet e-shop i bez pokročilejších technických znalostí, přičemž celý proces zabere jen několik desítek minut. 

Shopify Predstaveni

Na platformě Shopify je v současné době postaveno více než 4,8 milionu internetových obchodů ze všech koutů světa. Oproti ostatním řešením na trhu skýtá jednu významnou výhodu – provozovatelé dostanou vše v jednom balíčku. Kromě samotného rozhraní e-shopu také hosting, doménu a nastavení serveru. K dispozici je také tržiště s aplikacemi, které dále napomáhají rozšiřovat služby a možnosti obchodu.

WooCommerce – pocit absolutní svobody

WooCommerce na to jde trochu jinak. Ve své podstatě se nejedná o samostatnou platformu, ale plugin pro oblíbený systém správy obsahu WordPress. Pomáhá vytvořit, nastavit, spravovat internetový obchod a měřit všechny důležité parametry. Díky tomu, že jde o otevřený kód, může jej každý uživatel podle libosti upravovat a měnit k obrazu svému. Nabízí tak mnohem větší volnost než Shopify

Woocommerce Predtaveni

Jenže absolutní svoboda je vždycky něčím vykoupena. V prvé řadě je zapotřebí mít zajištěnu doménu, hosting a nainstalovaný WordPress. Není zde žádné jednoduché rozhraní navržené tak, aby jej pochopil i naprostý laik. Všechno, od vzhledu přes seznam produktů až po bezpečnost citlivých informací zákazníků, si provozovatel internetového obchodu musí nastavit na vlastní pěst.

Cena

První věcí, na kterou se obvykle soustředí pozornost zákazníků, je cena. Shopify využívá model měsíčních předplatných, přičemž to základní začíná na 32 USD. Majitele obrovských e-shopů vyžadující řadu funkcionalit si potom musí připravit 399 USD. V ceně jsou kromě poplatku za samotný e-shop zahrnuty i platby za doménu, webhosting a SSL certifikát. Doplňky a služby nabízené třetími stranami prostřednictvím tržiště se ovšem platí zvlášť dle sazeb stanovených jejich prodejci. Počítat je nutné také s provizemi, které si Shopify strhává za použití platební brány Shopify Payments. V současnosti činí 1,9 % + 6,5 Kč za každou platbu. 

Shopify Cena
Rozdíl mezi tarify platformy Shoptet.

WooCommerce plugin je koncipován jako open-source, za jeho instalaci a používání tedy nejsou strhávány žádné poplatky. Jenže narozdíl od Shopify je nutné pamatovat na platby spojené s nákupem a správou domény, provozováním webhostingu, stejně jako na jednorázovou platbu za SSL certifikát, bez kterého dnes nelze stránky rozumně provozovat. WooCommerce využívá partnerství se společností Bluehost, která nabízí zvýhodněné ceny. Minimální měsíční platba se tak pohybuje okolo 9.95 USD. Stejně tak se není třeba obávat žádné provize pro provozovatele při použití platební brány – je jen na provozovateli internetového obchodu, jaké podmínky si dohodne. 

Woocommerce Repozitar WordPress
WooCommerce v repozitáři WordPress.

WooCommerce tedy ze srovnání vychází jako levnější varianta, zejména pro majitele menších a středních e-shopů. Naproti tomu u větších společností nevyznívá verdikt tak jednoznačně. Prostým součtem dílčích plateb u WooCommerce je totiž možné se ve výsledku dopracovat k poněkud vyšším sumám než u pravidelného předplatného. 

Uživatelský komfort

Jen málo začínajících podnikatelů se může pyšnit hlubokými znalostmi z oboru informačních technologií. O to více se vyplatí zvolit platformu nabízející určitou dávku uživatelského komfortu. A v tom Shopify jednoznačně dominuje. Ostatně podívejte se na náš článek Shopify recenze. Každý prvek, funkcionalita a nástroj jsou navrženy s ohledem na použití běžnými uživateli, kteří se nezajímají o technologie, ale energii věnují raději řízení vlastního podnikání. Při samotné tvorbě stránek není třeba nic instalovat, stahovat nebo nastavovat. Stačí projít třemi jednoduchými registračními kroky a vybrat správnou grafickou šablonu. Všechny prvky lze jednoduše přesouvat tahem myši v jednoduchém drag&drop rozhraní. Administrativní nástroje jsou přehledné a nikde nepřebývají funkce, u kterých není na první pohled jasné, co vlastně dělají.

Chcete vědět, jak se spravuje e-shop na Shopify. Podívejte se na naše video Shopify videorecenze.

Naproti tomu, jak již bylo zmíněno výše, WooCommerce není platforma pro tvorbu e-shopů v pravém slova smyslu. Před instalací pluginu tedy musí být webové stránky připraveny včetně instalace WordPressu. Uživatel musí stránky spravovat jako každé jiné, myslet tedy na pravidelné aktualizace, zálohy, zabezpečení a pomalé budování stránek. Nelze očekávat, že dokonale funkční web bude hotový během několika desítek minut. Mnohem větší roli zde zkrátka hraje um IT specialistů.

V hodnocení uživatelského komfortu tak jednoznačně vítězí Shopify. Přichází totiž s intuitivním nástrojem, jehož prostřednictvím vybuduje moderní web každý. Navíc odpadá nutnost aktivní správy, o kterou se starají přímo odborníci z kanadské společnosti. 

Design

V moderním marketingu vystupuje vhodný design daleko do popředí. Zákazníci v dnešní době rozhodně nemají zájem procházet nepřehledné a viditelně nekvalitní webové stránky. Shopify nabízí výběr z více jak 190 šablon, které jsou vycizelované do posledního detailu. Nabídka čítá jak šablony zdarma, tak prémiové motivy, které začínají na 140 dolarech. Nutno podotknout, že grafika je vytvořena opravdu precizně, snoubí funkčnost s originalitou a jistě pomůže sama o sobě zvýšit zájem zákazníků. 

Shopify Themes
Shopify Themes (šablony designu).

WooCommerce samotné žádné šablony vzhledu nenabízí. Umožňuje však využít cokoliv, co je vytvořeno pro WordPress. Při výběru je tedy důležité dobře filtrovat, protože ne všechny šablony byly vytvořeny pro e-shopy postavené na WooCommerce, jiné nejsou dostatečně optimalizovány k využití na všech druzích prohlížečů nebo trpí jinými neduhy. Výhodou je skutečnost, že ruce kvalitního grafika mohou díky neomezeným možnostem úprav vykřesat opravdu unikátní výsledek. Množství dostupných šablon na tržištích, jako je ThemeForest, přesahuje hranici tisíců. 

V oblasti designu je klání vyrovnané. Shopify nabízí menší množství šablon dotažených do posledního detailu. WooCommerce zase umožňuje využít pro potřeby vhodné prezentace e-shopu všechno, co kdy bylo pro WordPress vytvořeno, případně si zvolené téma upravit přesně podle vlastních představ. 

Funkce a doplňky

Žádná moderní webová stránka, e-shop nevyjímaje, se dnes neobejde bez doplňkových funkcí. Společnost Shopify proto nabízí tržiště obsahující řadu doplňků od třetích stran, jejichž prostřednictvím lze stránky dále zdokonalovat a rozšiřovat jejich možnosti. Aplikace pomáhají s nastavením marketingu a správou SEO, produktovými recenzemi, slevami a dalšími nezbytnostmi. V nabídce lze kromě placených verzí nalézt  i jejich bezplatné varianty, které ovšem bývají obvykle méně robustní.

Shopify App Store
Ukázka Shopify App Store.

WooCommerce i v tomto případě těží ze svého spojení s WordPressem. Díky tomu je možné využít více než 50 000 nejrůznějších pluginů a doplňků. Nabídka tedy pokrývá mnohem větší spektrum služeb. Díky otevřenosti zdrojového kódu je navíc možné provádět přímé zásahy do systému. Vzhledem k poměrně nízko nastavené laťce pro přijetí daného vylepšení do nabídky, je však na místě jistá dávka ostražitosti. 

Pozor! WooCommerce je svobodná platforma. Sama o sobě toho moc neumí, takže je k ní potřeba nainstalovat další pluginy. Jaké jsou nejdůležitější pluginy pro WooCommerce?

Konečný verdikt v tomto případě hraje spíše pro WooCommerce a jeho rozsáhlou paletu vylepšení. Stačí věnovat několik hodin studiu všech důležitých informací a mezi dostupnými pluginy lze snadno nalézt bezplatné kousky, které si svou úrovní v ničem nezadají s prémiovými kousky ze Spotify.

Zabezpečení

Jednou z priorit každého z nás při pohybu v online prostoru by měla být bezpečnost. A ani provozovatelé internetových obchodů nejsou žádnou výjimkou. Shopify je v tomto ohledu skutečný premiant. Ve všech svých cenových plánech nabízí zabudovaný SSL certifikát. Taktéž splňuje standardy dané PCI DSS, díky nimž mohou návštěvníci bezpečně a pohodlně platit kartou. Společnost poskytuje kompletní zákaznický servis včetně pravidelných aktualizací, zálohování a zajištění nepřetržité dostupnosti. Samozřejmostí je zákaznická podpora 24/7.

Naproti tomu u WooCommerce nezbývá než vše zařídit na vlastní pěst. O bezpečnost se stará výhradně provozovatel e-shopu, na jehož bedrech leží pravidelné aktualizace a kontroly. Když se k tomu přičte fakt, že WordPress je velmi oblíbeným cílem hackerů, kteří mají probádanou každou jeho slabinu, lze čekat pořádný kus práce. 

V tomto případě jednoznačně vládne platforma Shopify, která otázku bezpečnosti řeší samostatně bez nutnosti jakékoliv akce ze strany zákazníka. 

Možnosti plateb

Každý zákazník preferuje trochu jiný způsob placení. Někdo nedá dopustit na kartu, jiný zase využívá výhradně internetových peněženek nebo starý dobrý bankovní transfer. Shopify podporuje naprostou většinu všech v současné době používaných platebních systémů. Použít je možné platební bránu Shopify Payments, která stahuje 1,9 % + 6,5 Kč z každé platby, nebo systém třetí strany. U nich je ovšem nutné počítat ještě s dalšími 2 % navíc. Pouze majitelé nejdražšího předplatného mohou těžit ze snížení sazby na 0,6 %.

WooCommerce podporuje Paypal a Stripe, prostřednictvím stahovatelných doplňků je ale možné služby rozšířit prakticky o jakýkoliv systém. Výhodou WooCommerce je fakt, že nikdy nevyžaduje žádné extra poplatky nad sazby, které jsou definovány samotnými bankami, provozovateli platební bran nebo karetními společnostmi. 

Pokud jde o šíři možnosti plateb, není mezi oběma rivaly rozdíl. Oba podporují prakticky všechny hlavní platební systémy. Pomyslný bod zde získává WooCommerce jen proto, že narozdíl od platformy Shopify nevyžaduje žádné poplatky za využití bran třetích stran. 

Marketingové nástroje

Žádné podnikání nevydrží dlouho bez vhodného marketingu. Moderní platformy proto pamatují na nástroje, jejichž prostřednictvím mohou provozovatelé e-shopů lákat nové zákazníky nebo udržet ty stávající. Shopify nabízí řešení pro e-mail marketing a zároveň umožňuje propojit internetových obchod se všemi významnými tržišti a sociálními sítěmi včetně Amazonu, Facebooku, eBaye a Instagramu. To vše v rámci pravidelného měsíčního plánu. Pro potřeby SEO jsou k dispozici volitelné doplňky a pluginy, jejichž prostřednictvím je možné stránky optimalizovat pro vyhledávače.

Shopify Marketingove Nastroje

WooCommerce i v tomto případě spoléhá na svou masivní zásobárnu volně dostupných i placených pluginů. Je tak snadné najít některý pro podporu e-mailového marketingu a lze integrovat stránky se všemi významnými tržišti a sociálními sítěmi. Pokud jde o SEO, zde má oproti svému rivalovi jednoznačnou výhodu. Těží právě z integrace do WordPressu a jeho bohaté nabídky pluginu včetně oblíbeného Yoast nebo jiný z nejlepších WordPress SEO pluginů.

Pokud jde o analytické nástroje, vítězí Shopify. Jejím přehlednějším, vhodně navrženým aplikacím dobře porozumí i laik. Naproti tomu WooCommerce jednoznačně vládne oblasti SEO.

Slovo závěrem

Naše porovnání v zásadě končí spravedlivou remízou. Oba kohouti na jednom smetišti totiž mají svým zákazníkům co nabídnout a jde jen o to, čemu dá provozovatel internetového obchodu přednost. Pokud vyžaduje jednoduchost, vzdušnost, funkčnost za všech okolností a širokou zákaznickou podporu, nelze než sáhnout po Shopify. Naproti tomu milovníci svobody, kteří si rádi stránky budují od píky sami a nepotřebují žádná omezení ve prospěch otevřenosti pro všechny, by měli raději ukázat na WooCommerce a pustit se do své milované práce.

Přidat hodnocení

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..