Den matek jinak. Kytice HR manažerkám z reklamních agentur byla zabalená do životopisů matek z oboru

13. 5. 2024 | Petr Michl
Květiny potěší, ale to, co matky skutečně potřebují, je šance na rovnocenné zaměstnání. Upozorňuje na to PR stunt od jedné z nejuznávanějších reklamních agentur světa, která šanci mámám dává.

 

Neděle 12. května byla Dnem matek. Tím, který více rezonuje na Západě, na rozdíl od nedávného MDŽ. Reklamní agentura světového věhlasu MullenLowe se ho rozhodla využít k osvětě s ambicí měnit zavedené pořádky ve vlastním odvětví. Kytice rozeslané matkám proto vylepšili kreativním dodatkem.

Byly zabaleny do životopisů matek z oboru komunikace. Ty mají kvůli péči o dítě, přes svou vysokou kvalifikaci, uplatnění v oboru o poznání těžší. Jejich adresátkami přitom byly matky z HR oddělení největších reklamních a komunikačních agentur v USA.

„Hlavním poselstvím, které chceme sdělit, je že oslava mateřství by měla zahrnovat ocenění dovedností, které matky přinášejí do pracovní síly. Chtěli jsme ukázat, že květiny jsou sice hezké, ale to, co maminky skutečně potřebují, je šance na rovnocenné zaměstnání. Měli jsme pocit, že je to působivější způsob, jak uctít Den matek,“ vysvětlila, co tím chtěli vyjádřit, výkonná ředitelka PR v MullenLowe, Erica Samadani,a dodala:

„Když se mnoho žen, které opustily práci, aby se postaraly o rodinu, vydalo na cestu zpět, narazily na překážky nebo pevně zavřené dveře. Uplynuly dva roky a ženy jsou stále trestány za to, že odešly, aby se postaraly o své rodiny. Proto jsme cítili, že je na čase o tomto problému začít mluvit nahlas, upozornit na tuto přetrvávající zaujatost a vyzvat naše odvětví, aby uznalo silné stránky, které maminky přinášejí do každé organizace."

S odkazem na dobu před 2 roky Samadani naráží také na projekt Momternship. V jeho rámci nabídli v agentuře vysoce kvalifikovaným ženám z oboru možnost podílet se v roli konzultantů na práci pro jejich klienty jako KFC, Corona nebo New Balance, a to s možností flexibilní práce/ práce na dálku a přístupem k péči o děti prostřednictvím služby Urban Sitter. Benefitem pro MullenLowe bylo mimo jiné to, že si mohly matky na placené „mámostáži“ otestovat a nabídnou jim po jejich plném návratu do pracovního procesu místo.  

Proč je tento příběh relevantní i pro Česko, kde slavíme MDŽ mnohem více než Den matek? Zejména tím, že zmíněné překážky pro matky jsou v naší realitě s výrazně delší rodičovskou dovolenou a ještě omezenější nabídkou flexibilních úvazků o to výraznější. Přitom sice platí, že v Česku je například obor Public Relations vyloženě feminizovaný obor. Převaha žen ovšem není v převážně mužském nejvyšším vedení agentur. Tudíž ženský pohled není tak zásadní v určování toho, jak lze matkám návrat do práce, co nejvíce ulehčit.

Kytky na Den matek jsou velmi časté, v USA se jich dočká dokonce 74 % žen s dětmi.  Pro ženy napříč kontinenty ovšem platí, že mnohem více než milou pozornost jednou za rok, ocení rovné zacházení a příležitosti v práci, pro kterou mají kvalifikaci. 

Štítky dokumentu: Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: