Senua pomáhá porozumět lidem s psychózou, říkají autoři Hellblade 2
Video přibližuje, jak se tvůrci ze studia Ninja Theory postavili ke ztvárnění duševního onemocnění, s nímž se potýká hlavní hrdinka Hellblade 2.
- Autoři Hellblade 2 spolupracovali se specialisty z oboru neurověd
- Také se opírali o poznatky lidí se zkušeností s psychózou
- Hra podle nich může zprostředkovat porozumění lidem s tímto problémem
Na hlavní hrdinku z Hellblade 2 čekají nekonečné zástupy neřádů, bojovat však bude muset i s neodbytnými hlasy, které slyší jen ona. Dostupné ukázky k navazujícímu dílu ostatně dokládají, že se psychóza příliš nezlepšila.
K tématu se na stránkách Xbox Wire vyjádřil Dom Matthews, šéf studia Ninja Theory, který chtěl vyzdvihnout přínos konzultantů z oblasti duševního zdraví, s nimiž tým během vývoje spolupracoval. Za tímto účelem vzniklo níže přiložené video.
Video dokládá, že se psychóza utrápené Senuy opírá o poznatky z neurověd a skutečné prožitky lidí žijících s tímto problémem. „Když nás poprvé napadla myšlenka vyprávět příběh postavy, která prožívá psychózu, okamžitě jsme věděli, že máme povinnost tomuto tématu důkladně porozumět,” zmínil Matthews.
V této souvislosti poukázal na spolupráci s Paulem Fletcherem, profesorem univerzity v Cambridge, který se specializuje na neurovědy. „To nás následně přivedlo k navázání spolupráce s Recovery College East a dalšími skupinami lidí, kteří mají stejně jako Senua skutečnou životní zkušenost s tím, že viděli a slyšeli věci, které ostatní neviděli a neslyšeli.”
Autoři si váží zpětné vazby, jakou získali od fanoušků v případě první hry. „Některým pomohla pochopit jejich vlastní zkušenost, jiným zase pomohla zpracovat zážitky jejich blízkých. A mnohým pomohla vybudovat empatii k milionům lidí, kteří denně bojují s problémy duševního zdraví.”
Senua’s Saga: Hellblade 2 dorazí již 21. května na PC a konzole Xbox Series, hra bude k dispozici také v Game Passu.