Finanční výsledky za uplynulý fiskální rok 2023/2024 (do konce března) jsou pro Square Enix opět zklamáním. V tržbách si sice mírně polepšil, konkrétně o 3,8 % na 2,28 miliardy dolarů, především se ale propadla hodnota zisku o celých 69,7 % na 95,5 milionů dolarů.
Square Enix předem varoval, že do výsledků promluví částka utracená za zrušené projekty. Ani bez započítání těchto 140 milionů se ale letošní výsledky nevejdou do loňských predikcí.
Japonský vydavatel prodal v uplynulých dvanácti měsících přes 26 milionů kopií her. To je oproti minulému roku mírné zlepšení. Z videoher utržil o 1 % víc než loni, rostly takzvané HD hry, vyšly Final Fantasy XVI a Final Fantasy VII Rebirth. Pro kontext je ovšem nutné dodat, že největším loňským titulem z této kategorie bylo neúspěšné Forspoken. Naopak klesly tržby z mobilních a MMO her.
Pro následující rok si Square Enix předpovídá mírný pokles tržeb, ale především bezmála 90% nárůst zisku. Docílit toho chce změnou strategie, svoje hry se chystá vydávat multiplatformě. Zaměří se také na menší množství titulů, důraz chce klást hlavně na jejich kvalitu. Ani Square Enixu se nevyhne propouštění, týkat se bude amerických a evropských poboček. Škrty postihnou londýnskou divizi Collective, která se věnuje vydávání her od nezávislých tvůrců.
Konečně jim začíná docházet, že exkluzivky nefungují.
ne – je to tak že herní průmysl byl na svém vrcholu a věci se začínají vracet do normálu. tohle propouštění a rušení studií je teprve začátek. pokud vychází 15 000 her ročně není tu žádný problém když klesneme o třicet až 50 procent. nemůžeš dělat to co nikdo nechce jen proto že tě to baví.