Hlavní navigace

Google s HP pracují na unikátní platformě Starline pro živé virtuální schůzky

15. 5. 2024

Sdílet

 Autor: © skvoor - Fotolia.com
Google ve spolupráci s HP komercializoval technologii 3D videokonferencí, která má napodobit pocit osobních rozhovorů pro pracovníky ve vzdáleném režimu.

Před dvěma lety Google představil Project Starline, 3D videokonferenční systém, který uživatelům dává pocit, že jsou ve stejné místnosti. Tento týden Google oznámil plány na komerční zpřístupnění této technologie v příštím roce a slíbil, že vzdálené schůzky budou ještě skutečnější, než je to možné u současných videokonferenčních aplikací.

Jakým způsobem řešíte nebo chcete řešit implementaci umělé inteligence ve vaší firmě?

„Můžete mluvit, gestikulovat a navazovat oční kontakt s druhou osobou, jako byste byli ve stejné místnosti,“ uvedl Andrew Nartker, generální manažer projektu Starline ve společnosti Google, v příspěvku na blogu.

Projekt Starline je výsledkem několikaletého výzkumu a „tisíců hodin“ interního testování, uvedl Google. Spoléhá se na kombinaci technologií, jako je 3D zobrazování, počítačové vidění a prostorový zvuk, aby napodobil pocit, že se nacházíte ve stejném fyzickém prostoru. Projekt Starline zpočátku vyžadoval velkou videobudku; od té doby byl zúžen do menší podoby, která se podobá tradičnějšímu videokonferenčnímu systému.

Společnost Google nyní spolupracuje se společností HP na tom, aby byla tato technologie v roce 2025 komerčně dostupná. Cena nebyla oznámena.

„Projekt Starline společnosti Google je transformační technologie, při níž mají ti, kdo zařízení používají, skutečně pocit, že se setkávají v reálném životě s někým jiným,“ řekl Wayne Kurtzman, viceprezident výzkumu IDC pro spolupráci a komunity. „Slyšel jsem podnikové partnery, kteří toto zařízení použili poprvé, jak ho nazývají ‚kouzelnou krabičkou‘.“

Projekt Starline má podle Googlu oproti stávajícímu video softwaru několik výhod. Větší míra vtažení do děje pomáhá účastníkům schůzek být pozornější, uvedl Google s odkazem na interní průzkum mezi uživateli. Společnost také tvrdila, že účastníci schůzek si lépe pamatují detaily konverzace „tváří v tvář“ a pociťují menší únavu z videohovorů.

HP Knowledge HUB pro moderní firemní IT

NOVINKA Navštivte novou speciální on-line zónu CIO Business Worldu, kde vám ve spolupráci s HP budeme průběžně radit, jak snadno a bezpečně pracovat na cestách, jak si usnadnit život používám správných nástrojů, jak zvládnout přechod z kanceláří domů a zase nazpátek a jak se přitom chovat ekologicky.

Pomoc a inspiraci pro moderní IT najdete v našem HP Knowledge HUBu.

„Vzhledem k tomu, že více než polovina významů a záměrů se sděluje prostřednictvím řeči těla oproti pouhým slovům, hraje pohlcující zážitek ze spolupráce důležitou roli při vytváření autentických lidských vazeb v hybridních prostředích,“ uvedl ve svém prohlášení Alex Cho, prezident osobních systémů HP.

Podle Irwina Lazara, prezidenta a hlavního analytika společnosti Metrigy, se na první dojem zdá, že tato technologie má význam pro virtuální zážitky mezi jednotlivci, i když její přijetí bude pravděpodobně záviset na ceně.

Společnost Google není první, kdo se pokouší o realistické videokonference, řekl Lazar, který poukázal na systémy vyvinuté dodavateli, jako jsou Cisco, Tandberg, Polycom a HP. Tato teleprezenční zařízení se však podle něj nedokázala široce prosadit kvůli vysokým nákladům na nasazení.

„Takže si úsudek [o projektu Starline], uděláme až uvidíme náklady,“ řekl Lazar.

soutez_casestudy

I tak ale poukázal na pokračující investice podniků do inovativních technologií pro videokonference, jako jsou systémy s více kamerami a kamery v centrální místnosti, jejichž cílem je pomoci vzdáleným účastníkům efektivněji navázat vzájemný kontakt. 

„ Očekávám, že bude zájem o pilotní nasazení této technologie – zejména pokud bude k dispozici v rámci stávajících konferenčních aplikací, jako jsou Google Meet a Zoom Meetings,“ řekl.

 

Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.

Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.

Byl pro vás článek přínosný?