reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Sony prodalo za rok přes 20 milionů PlayStationů PS5, celkově se blíží 60 milionům

16.5.2024, Milan Šurkala, aktualita
Sony prodalo za rok přes 20 milionů PlayStationů PS5, celkově se blíží 60 milionům
Herní konzole Sony PlayStation 5 je prodejně hodně úspěšná. Společnosti se totiž povedlo prodat za poslední fiskální rok přes 20 milionů těchto konzolí. Celkový počet už je na dosah 60 milionům.
Společnost Sony nedávno zveřejnila své finanční výsledky za fiskální rok 2023 a dosáhla dost zajímavých čísel. Divize Game & Network Services Segment (G&NS) totiž vykázala příjmy 4267,7 mld. japonských jenů, což je nárůst o 17,1 %. Zvýšil se také provozní zisk o 16,1 % na 290,2 mld. jenů. O dobré výsledky se zasadil např. rostoucí prodej herních titulů třetích stran včetně dalšího doplňkového obsahu.
 
Dobře je na tom i sama herní konzole PlayStation 5. Té se totiž za fiskální rok 2023 prodalo 20,8 milionu kusů a Sony říká, že ke konci března činily kumulativní prodeje za celou dobu 59,2 milionu. Vzhledem k tomu, že se nyní prodává okolo 1,5 milionu těchto konzolí měsíčně, dá se očekávat, že nyní bude Sony už asi někde kolem 61,5 mil. kusů. Tím by už měla překonat celoživotní prodeje předchozí generace PlayStation 4, které se pohybovaly kolem 60 milionů. Pro tento rok se ale předpokládá polevování prodejů, neboť PS5 má přece jen už nějaký ten pátek na krku a lidé začínají očekávat PS5 Pro.
 
Dobře si vedle hra Helldivers 2, která od února za prvních 12 týdnů zaznamenala 12 milionů prodaných kopií pro PS5 i PC, čímž překonala rekord hry God of War Ragnarök z roku 2022. Firma hovoří o tom, že brzy vydá i další slibné tituly jako např. Destiny 2: The Final Shape (4. června) nebo Concord, který bude následovat později v tomto roce. Pokud jde o celkový počet hráčů, ten se dostal v březnu na 118 milionů, což je 9% nárůst, doba strávená hraním vzrostla dokonce o 15 %.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama