Google mění vyhledávání. S jeho AI asistencí bude proklikávat weby čím dál méně lidí

16. 5. 2024 | Petr Michl
Google začne shrnovat obsahy stránek s pomocí funce AI Overviews a složitější dotazy odbaví AI chatbot Gemini. Gogle nově navíc zvládne i interpretovat video a poradit vám na základě něj, co máte dělat.

Google na své konferenci pro vývojáře, I/O, představil velké množství novinek spojených s využitím umělé inteligence. V tomto textu se ovšem zaměříme na plánované změny v klíčovém byznysu technologického giganta: ve vyhledávání.

I do něj chce Google zapojit generativní umělou inteligenci. Nejen že Google už nyní vytahuje informace ze stránek a servíruje je v mnoha případech navrchu vyhledávání, takže lidé nemají příliš důvodů na weby chodit. Se zavedením AI Overviews budou mít o další důvod méně. Jde o krátká shrnutí webového obsahu. V ukázce Google ilustruje, jak nemusíte hledat odpověď na otázku o čistění na serveru Quora. Google vám dodá výtah toho nejdůležitějšího po hoveru nad odkazem na Quoru.

Od včerejšího dne začal roll-out pro americké uživatele a AI Overviews by měla mít do konce roku k dispozici miliarda lidí.

Již dříve oznámená funkce „Circle to Search“ dostává další schopnosti. Stačí například na displeji udělat kolečko kolem složité rovnice a umělá inteligence Googlu vám dodá postup, jak se dobrat k výsledku krok za krokem.

 

Na složitější dotazy tu bude Gemini

Někdy shrnutí nestačí. V takových případech vám bude k dispozici jazykový model Gemini, který vám nutnost proklikávat se výsledky vyhledávání doslova rozmluví v družné konverzaci.

„Místo toho, abyste svůj dotaz rozdělili do několika vyhledávání, můžete své nejsložitější otázky se všemi nuancemi a výhradami, které máte na mysli, položit najednou.

Možná například hledáte nové studio jógy nebo pilates a chcete takové, které je oblíbené mezi místními obyvateli, má výhodnou polohu pro vaše dojíždění a zároveň nabízí slevu pro nové členy.
Brzy budete moci pomocí jediného vyhledávání zadat něco jako "najdi nejlepší studia jógy nebo pilates v Bostonu a ukaž mi podrobnosti o jejich úvodních nabídkách a době chůze z Beacon Hill",“
vysvětluje Google na svém blogu.

Pokud si uživatelé zvyknou řešit své komplexnější dotazy popsaným způsobem, znamená to zdaleka největší nebezpečí pro weby. I ty velmi užitečné mohou kvůli popsané AI funkcionalitě Googlu ztrácet návštěvnost.

Nevíte si rady? Natočte video a Google vám pomůže

Někdy máme dotazy na to, co se děje kolem nás. Google Lense a možnost rozklíčovat, co je na vyfoceném obrázku tu je dlouho. Nyní Google tvrdí, že bude schopen své vizuální vyhledávání povýšit i na intepretaci videa. Uvádí přitom příklad, kdy si koupíte gramofon z druhé ruky a on nefunguje. Co proboha s tím? Stačí natočit video ukazující vadu, nahrát ho a Google vám pomůže.

Ještě promakanější oči má nabídnout tzv. Project Astra, který v něčem připomíná vizuální „smysly“ ChatGPT-4o představené toto pondělí. V následující ukázce dokáže rozluštit, jaký mají význam následující malůvky s vědeckou tematikou.


Zdroje: Google Blog, X

 

Tip redakce


Jono Alderson. Zdroj: Marketing Festival


Právě o změně vyhledávání doplněného umělou inteligencí mluvil v nejlepší přednášce letošního Marketing Festivalu Jolo Alderson. To, že obsahový marketing nemá být o vaření „písmenkové polévky“ pro SEO, si dle něj budeme muset velmi rychle zvnitřnit. Budoucnost vyhledávání totiž učiní obsah dle analýz klíčových slov nerelevantní.

Přečtěte si postřehy a varování v reportáži z jeho prezentace nazvané

Král je mrtev aneb Konec bezobsahového marketingu.

Štítky dokumentu: AI Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: