yamaha_demo_tour




Soutěž o offroadový dongle na Yamahu Ténéré nebo Hondu Africa Twin

Moderní motorky jsou plné elektroniky, která pomáhá, ale občas o její pomoc úplně nestojíte. To platí hlavně v případě cestovních endur, která potřebují pro nasazení v terénu upravit nastavení jízdních asistentů. Což sice většinou jde, ale taky je to většinou otravně zdlouhavé. V české firmě LSK Motorcycle Electronics zařizují, aby to zdlouhavé nebylo.

LSK Motorcycle Electronics je mladá česká firma ze západočeského Holýšova, která se, jak název napovídá, orientuje na elektronické motocyklové záležitosti. Portfolio nemá zatím velké, ale o to je zajímavější. Nabízí třeba malá kulatá a do provozu schválená LED hlavní světla o průměru 70 mm, prý jedna z nejsilnějších na evropském trhu, a k nim montážní kit „plug and play“ pro maximálně jednoduchou montáž. Mimochodem tahle světla najdete i ve „věžích“ od Rade/Garage. A dělá se i taková vychytávka na KTM, která eliminuje error, který elektronika vyhodí, když sem dáte jiný než originální světlomet. Prostě kluci (a holky) v LSK dělají vše proto, aby jejich věci fungovaly a fungovaly snadno. Nemáte na motorce palivoměr? Žádný problém, dokonce bez nutnosti cokoli dělat s nádrží. Chtěli byste řadicí diody, které na vás budou blikat, abyste nepropásli ideální moment k přeřazení, jako to umějí moderní superbiky? Žádný problém. Anebo z jiného soudku, majitele Yamahy Ténéré může rozčilovat víčko nádrže, které při tankování musejí odkládat – u LSK vyrábějí na CNC moc pěkný pant, takže teď víčko jenom odklopíte.

Tou nejlákavější věcičkou, o kterou si i zasoutěžíme, jsou tzv. offroadové dongly, aktuálně dostupné pro všechny modely Yamahy Ténéré 700 a pro všechny Hondy CRF1100L Africa Twin, standardní i Adventure Sports. O co jde? Obě tyhle motorky jsou proslulé tím, jak protivné je na nich vypínání ABS, resp. ABS a kontroly trakce s anti-wheelie. Yamaha na to sice má jedno tlačítko, jenomže to musíte zmáčknout úplně pokaždé, když motorku znovu startujete. A je úplně jedno, jestli jste ji předtím zdechli klíčkem, nebo jenom chcípákem na řídítku. V případě Hond Africa Twin je to ještě složitější, zaprvé jejich TFT displej je sice fajn, ale startuje tak pomalu, že byste u toho usnuli, a než poté všechno v menu povypínáte, už abyste zase motorku uklidili a šli spát. U LSK vám nabídnou dongle, tedy takovou krabičku, kterou pomocí rozbočovače napíchnete do kabelového svazku a která vám zařídí, že si motorka pamatuje poslední nastavení. Čili když na Yamaze ABS vypnete, zůstane vypnuté i po vypnutí motoru, a v případě Hondy to jde ještě tak daleko, že jediným zmáčknutím deaktivujete jak ABS, tak kontrolu trakce a anti-wheelie, a to hned po zapnutí klíčku, nemusíte ani čekat, až displej naběhne.

Pro někoho, kdo nemá Ténérku nebo Africu jenom na pózování před kavárnou a asfaltové přejezdy, nýbrž tyhle motorky bere i do terénu, jsou to fajn vychytávky, navíc za celkem rozumné peníze. Více podrobností se dozvíte na webu LSK Motorcycle Electronics, kam se určitě podívejte, najdete tam nápovědy pro soutěžní otázky. Výherce obdrží dongle buď na Ténérku, nebo na Africu podle svého výběru.

Pro účast v soutěži se prosím přihlašte

Pro účast v naší soutěži je nutné se přihlásit ke svému účtu (vpravo nahoře) nebo se zaregistrovat na stránkách www.motorkari.cz. Děkujeme.
  • Jakou klávesou se deaktivují asistenční systému na Hondě CRF1100 s namontovaným Off-Road Donglem od LSK?
    • přidržením hvězdičky
    • přidržením šipky nahoru
    • přidržením šipky dolů
  • Jaké funkce přidá ABS Dongle na Yamahu Tenere 700 u generace s černobílým displejem?
    • paměť pro nastavení ABS
    • možnost vypnutí pouze zadního ABS
    • paměť pro nastavení ABS a možnost vypnutí pouze zadního ABS
  • Kdo vyrábí produkty pro LSK?
    • vyrábí si je sami
    • vyrábí je pro ně externí firma

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Související firma



TOPlist