Společnost LEGO obhájila titul Nejlepšího zaměstnavatele v anketě Randstad Award 2024

V anketě Randstad Award 2024, která hodnotí nejatraktivnější zaměstnavatele v České republice, se na prvním místě znovu umístila společnost LEGO. Již podruhé zvítězila na základě hlasování téměř 5.000 českých zaměstnanců, kteří ocenili její finanční zdraví, velmi dobrou pověst a dlouhodobou jistotu zaměstnání. Na druhém místě se umístil zpravodajský web Seznam.cz, na třetím místě KPMG zařazená v oblasti obchodních služeb. Anketa hodnotící názory zaměstnanců na zaměstnavatele vychází z průzkumu personální agentury Randstad zvaného Employer Brand Research.

Randstad Award 2024

V prestižní anketě Randstad Award, kterou každoročně vyhlašuje personální agentura Randstad, již podruhé v řadě zvítězila společnost LEGO. Jako nejlepšího zaměstnavatele roku 2024 ji odhlasovalo 4.821 českých zaměstnanců. Společnost LEGO si udržela vedoucí pozici díky finanční stabilitě, skvělé reputaci a závazku k jistotě zaměstnání pro své pracovníky.

Výsledky Randstad Award 2024 ukazují, že zaměstnanci nejvíce oceňují finanční stabilitu firmy, respondenti ji označili za nejatraktivnější faktor jak u vítěze, tak u společností Seznam.cz a KPMG, které obsadily druhé a třetí místo,“ komentuje Martin Jánský, generální ředitel Randstad Česká republika. „Důležitá je pro ně také dobrá reputace zaměstnavatele, jistota zaměstnání a atraktivní odměňování.“

Obhajoba vítězství v anketě Randstad Award 2024 představuje pro společnost LEGO nejen potvrzení jejího postavení na trhu práce jako vysoce ceněného zaměstnavatele, ale také značný impulz pro její brand image a employer branding. Ocenění přichází v době, kdy si firma klade za cíl dále posilovat své závazky vůči inovacím a udržitelnosti, což ještě více zvyšuje její atraktivitu pro současné i potenciální zaměstnance. Vítězství v takto prestižní anketě jasně signalizuje, že společnost LEGO je nejen lídrem v odvětví výroby, ale také průkopníkem v oblasti řízení lidských zdrojů a pracovní kultury.

„Velmi nás potěšilo a překvapilo, že jsme první místo obhájili. Nebereme to jako samozřejmost a nesmírně si vážíme toho, že pro nás hlasovalo tolik mužů a žen,“ řekl Petr Horský, HR ředitel společnosti LEGO Česká republika. „Náš kolega zaměstnanec stojí ve středobodu toho, co děláme. Chceme vytvářet prostředí, které je pro naše zaměstnance bezpečné – nejenom z pohledu fyzické bezpečnosti, ale i bezpečnosti psychologické. U nás může být každý zaměstnanec sám sebou. Snažíme se budovat velmi otevřené prostředí a reflektovat, co zaměstnanci od práce potřebují a očekávají.“

Cenu vítězi předal Marian Jurečka, ministr práce a sociálních věcí. „Velmi si vážím toho, že jsou zde v České republice zaměstnavatelé, kteří dávají lidem práci, kteří vytvářejí hodnoty, kteří naši zemi posouvají dopředu. Není to věc samozřejmá. Dnes dokázat mít dobrý tým lidí, dát jim práci, dát jim motivaci a zároveň jim vytvořit dobré podmínky vůbec není snadná role. Máme vyčerpaný trh práce, máme jednu z nejnižších nezaměstnaností v rámci EU za poslední roky,“ ocenil přítomné firmy a organizátora Randstad Award 2024 Marian Jurečka.

Společnost Microsoft, která dominovala anketě v letech 2020 – 2022 třikrát bez přerušení, se v loňském roce ustavujícím stala členem Síně slávy a mezi sledované firmy zařazena nebyla.

Přehled TOP zaměstnavatelů České republiky pro rok 2024:

  1. LEGO Production s.r.o.
  2. Seznam.cz
  3. KPMG
  4. Deloitte
  5. ŠKODA AUTO

Vítězné společnosti v jednotlivých sektorech:

  • IT & telekomunikace: Seznam.cz
  • Obchodní služby: KPMG
  • Automotive: ŠKODA AUTO
  • Farmacie & zdravotnictví: GSK
  • Výroba: LEGO Production s.r.o.
  • Bankovnictví & pojišťovnictví: Air Bank
  • FMCG: Coca-Cola
  • Energetická řešení, stavebnictví & facilities: ČEZ
  • Logistika & doprava: ČSA, Smartwings
  • Retail: Alza.cz

O průzkumu REBR a anketě Randstad Award

Personální agentura Randstad již od roku 2018 zahrnuje Českou republiku do svého globálního průzkumu Randstad Employer Brand Research, zkráceně REBR. Z průzkumu mimo jiné vychází anketa Randstad Award o nejatraktivnějšího zaměstnavatele. Anketa je unikátní tím, že rozhodující hlas mají přímo zaměstnanci, kteří mají nejlepší přehled o firemní kultuře a strategiích svých zaměstnavatelů. Respondenti hodnotí zaměstnavatele na základě deseti klíčových atributů odrážejících atraktivitu zaměstnavatelů pro zaměstnance. V letošním roce se ankety zúčastnilo 4.821 Čechů.