logo-personalista.com
oblíbené přidat k oblíbeným
pracovní prostředí | byznys | ekonomika | ESG & CSR  | získávání a výběr | trh práce | rozvoj pracovníků | pracovní právo | lidé a podniky | celoživotní učení | zprávy | rekvalifikace
Personalista doporučuje: učímse.cz | facebook: personalista | twitter: personalista | LinkedIn #personalistacom



Personalista > zprávy > Nechte řídit e-mailové kampaně stroji, umí to lépe
Poznejte lépe lidi, odhalte jejich potenciál

Nechte řídit e-mailové kampaně stroji, umí to lépe

personalista.com - 09. 01. 2019
Když začátkem října vystoupila v ČR uznávaná expertka na e-mailing Jenna Tiffany a promítla na jednom ze svých slidů dva různé předměty e-mailu, málokdo věřil, že ten trefnější nevymyslel člověk, ale stroj. Šlo o dílo umělé inteligence. Z jejího využití v e-mailovém marketingu profitují firmy i zákazníci.




Nezávislá agentura pro výzkum trhu Forrester Research uvádí, že 77 % zákazníků tíhne ke značkám s personalizovanou zkušeností. V České republice přesto převládají hromadné rozesílky newsletterů s oslovením „Vážený zákazníku“ a shodným obsahem pro všechny příjemce. Takové e-maily chce číst jen málokdo. „Šance, že se vkus a potřeby vašich zákazníků shodují, je ve skutečnosti minimální, takže když je oslovujete hromadně ve stejnou dobu a se stejným zbožím, marníte svůj i jejich čas. Nabízet dámskému publiku výhradně pánské zboží je při dnešních možnostech, které elektronická komunikace nabízí, skoro společenské faux-pas,“ vysvětluje Robert Junek, odborný garant programu na Czech On-line Expo.

Junek upozorňuje, že mnohem raději čtou zákazníci e-maily, které jim jsou psané na míru. Toho lze docílit vytvářením personalizovaných e-mailů a pečlivou segmentací. V obojím může pomoci právě umělá inteligence. Funguje na principu samoučících mechanismů, průběžně zpracovává obrovské množství dat, ze nichž vyvozuje konkrétní závěry a vzorce chování. Časem se dostane do stádia, kdy dokáže chování zákazníka dokonce predikovat.

V e-mailingu se dá efektivně využít například u doporučování zboží souvisejícího s nákupem. Umělá inteligence přihlédne nejen k tomu, co by se k nakoupené věci hodilo, ale vezme v úvahu také typy a barvy zboží, které si předtím zákazník prohlížel. Další oblast je hodnocení potenciálního zákazníka přiřazením takzvaného engagement skóre podle toho, jak lidé dlouhodobě reagují na e-maily. Díky tomu obchodníci vědí, koho a jakým způsobem nejlépe zaujmout. Tento nástroj ve svých e-mailových kampaních vyzkoušela například Lékárna.cz. „Výsledkem bylo tak radikální zvýšení míry open rate, že předpokládali chybu ve výpočtech. Jejich e-maily si otevřelo více než 70 % příjemců a výrazný nárůst zaznamenal i konverzní poměr,“ dodává Junek. Uplatnění umělé inteligence je také v oblasti personalizace nebo volbě různých variant předmětů e-mailů. Ten hlavní přínos však spočívá v usnadnění práce marketérům. To, co by museli dlouze vymýšlet a programovat za ně vyřeší nástroje využívající samoučící mechanismy.

„Personalizování a segmentaci e-mailů ve spojení s umělou inteligencí ocení i vaši zákazníci. Nebudou se díky tomu muset probírat horou nezajímavých zpráv, protože se jim dostane jen takový obsah, který budou chtít číst,“ upozorňuje Junek.

Nejnovějším trendům v oblasti e-mailingu se bude věnovat jedna z konferencí na březnovém veletrhu pro e-shopaře a marketéry Czech On-line Expo. Kromě možností, které personalizace a segmentace e-mailů přináší, se zaměří také na multikanálovou komunikaci se zákazníky, konkrétním příkladům dobré praxe a zhodnotí, jak se české weby během prvního roku popraly s GDPR.




LL Portal. Uímse.cz

listvyhledávání

listreklama
Chceš i ty vybírat ze všech bankomatů na světě zdarma? Založ si u Raiffeisenbank účet nabitý výhodami. Účet si založíš online

OnlyJobs



Učím se - váš portál pto celoživotní učení></a>

</div>    </div>
    <br />

    
	<br />
<div style=

listzajímavosti odjinud

Plzeňský Daikin svým zaměstnancům od dubna zvýšil mzdy i odměny za odpracované roky

Plzeňská pobočka společnosti Daikin, předního producenta klimatizačních jednotek a tepelných čerpadel, uzavřela se svými zaměstnan... více

Plevel, který hyzdí a poškozuje veřejná prostranství i soukromé pozemky, není nutné ničit chemicky. To totiž ohrožuje zdraví, přírodu i podzemní vody

Likvidace plevele na chodnících, v parcích a zahradách je s příchodem jara důležitým tématem. Jednoduché, a navíc ekologické řešen... více

Kto kupuje slnečné kolektory?

Viete kto si najčastejšie zaobstaráva slnečné kolektory? Ak tipujete, že sú to majitelia rodinných domov, nemýlite sa. Ak tipuje... více

eMan se v minulém roce soustředil na strategii efektivity. Rostla výkonnost i zisk

Pražský softwarový dům eMan má za sebou další úspěšný rok. I přes obrat srovnatelný s loňskem dosáhl i tak skokového zisku. Rok 20... více

Umělá inteligence vstupuje do hry a ČR je první na světě

Česká republika je první zemí světa, která umožní zájemcům o získání některého z řady mezinárodně uznávaných ECDL/ICDL certifikátů... více