Řetězec Albert ve svých obchodech zavedl účtenky, které neobsahují fenol (BPA). Novinkou je i tisk povinných údajů na rubovou stranu. Délka účtenek se tak zkrátila o pětinu.
Pokladní pásky bez obsahu BPA jsou šetrnější k životnímu prostředí i k lidskému zdraví, zvláště pokladních, kteří manipulují s účtenkami každý den. „Náklady na materiál bez fenolu narostly oproti těm původním přibližně o tři miliony korun,“ říká k novým účtenkám Roman Bartišek, člen vedení společnosti Albert. „Ročně přitom v našich prodejnách vydáme zákazníkům přes 700 tisíc kotoučů pokladní pásky. To je více než 56 tisíc kilometrů materiálu,“ vypočítává.
Nižší spotřebu pásky zajistí i nový způsob potisku účtenek. Vybrané údaje, které je obchodník povinen na účtenky ze zákona uvést, nyní Albert tiskne na rubovou stranu. „Aktuální úspora materiálu se pohybuje řádově okolo 20 procent, rádi bychom postupně dosáhli zkrácení účtenek až o třetinu,“ uvádí Roman Bartišek a dodává: „U běžného nákupu tvoří přes třetinu délky účtenky povinné údaje, jako je název a sídlo společnosti či údaje spojené s elektronickou evidencí tržeb. Ideálem do budoucna by byla účtenka plně elektronická, která je k životnímu prostředí nejšetrnější, a kterou již známe ze zahraničí.“
Zavádění inovace probíhalo postupně od června až do prosince loňského roku. V současnosti již zákazníci Alberta dostanou účtenky potištěné z obou stran a bez obsahu fenolu ve všech více než 300 obchodech.
Albert podporuje inovativní řešení i péči o lokální komunity a životní prostředí dlouhodobě. Od ledna tohoto roku Albert rozšířil sortiment papírových tašek. V únoru pak zahájil testování elektronických cenovek, které šetří papír a tím i životní prostředí a čas zaměstnanců, zákazníkům přinášejí ještě větší přehlednost v doplňkových informacích a produktech.