Průzkum
Tržby tuzemských e-shopů stouply loni na 135 miliard korun
23.04.2019 20:28
Za téměř 90 procenty všech on-line nákupů stojí třetina nejčastěji nakupujících zákazníků. V průměru si každý z nich objednal v posledním měsíci více než pět zásilek. Vyplývá to z pravidelného průzkumu přepravní firmy DPD.
"Tato třetina zákazníků je pro e-shopy zásadní. Proto jak pro prodejce, tak i pro přepravní společnosti je tolik důležité vědět, jak jim i ostatním nakupování co nejvíce zpříjemnit a jak se vyvarovat toho, aby nakonec zavítali raději do kamenných prodejen," uvedl generální ředitel DPD CZ Miloš Malaník.
Z těch, kteří v e-shopech často nakupují, si 61 procent zboží poprvé objednalo před více než pěti lety a 77 procent z nich už také nakoupilo na zahraničním e-shopu. Více než polovině z nich (54 procent) pak je od 18 do 34 let.
Nákupní chování bývá u často nakupujících výrazně ovlivněno sociálními sítěmi. V 82 procentech případů jde o Facebook, v 78 procentech o YouTube a zatím jen ve 39 procentech o Instagram. Na rozdíl od průměru většina z nich preferuje platbu kartou (53 procent) a zboží raději přebírá v práci (67 procent). Naproti tomu naprostá většina všech on-line zákazníků si objednávky nechává vozit domů (78 procent). Vysoká část zákazníků platí stále na dobírku (46 procent), byť jde o platební metodu, která v mnoha zemích výrazněji ustupuje a nahrazují ji on-line platby.
"Stálí zákazníci tvoří podle našich statistik zhruba 70 procent všech objednávek. Dopravu až domů ke dveřím preferuje 95 procent zákazníků. Tento údaj se meziročně prakticky nemění," dodal obchodní ředitel on-line drogerie Ageo.cz Aleš Urbánek.
Tržby tuzemských internetových obchodů stouply loni meziročně o 17 procent na 135 miliard korun. O víc něž tři tisíce vzrostl také počet e-shopů na českém trhu, aktuálně jich je 43 500.
Diskuse
Diskuze u článků starších půl roku z důvodu neaktuálnosti již nezobrazujeme. Vaše redakce.