Vítěz Podnikavé hlavy vytváří mapu Měsíce pro zájemce o jeho obsazování

  11:08
Firmy i jednotlivce z celého světa chce zaujmout letošní vítěz soutěže Podnikavá hlava, kterou pořádá Vědeckotechnický park olomoucké Univerzity Palackého. Student přírodovědecké fakulty Michal Gabčo klání vyhrál s projektem MESS, interaktivní mapy Měsíce ve vysokém rozlišení.

Vítěz soutěže Podnikavá hlava pro rok 2019 Michal Gabčo, který se přihlásil s projektem MESS - hodnocení povrchu Měsíce nabízejícím interaktivní mapu ve vysokém rozlišení. | foto: Stanislav Heloňa, MAFRA

Základním zdrojem vítězného projektu jsou dostupná data od vesmírných agentur jako je americká NASA či evropská ESA.

„Měsíc přichází znovu do módy. Kromě lidí, kteří si tam kupují pozemky vznikají stále nové projekty států a soukromých společností, které se budou předbíhat v obsazovaní Měsíce. Mít špičkovou analýzu bude klíčové,“ shrnul Michal Gabčo co je podle něj na projektu atraktivní pro investory či zákazníky.

S pomocí sedmdesátitisícové odměny za výhru by rád ještě během studia založil firmu a po dostudování s ní pak zamířil na globální trh.

Stříbrnou příčku v soutěži vybojovala Lucie Částková se společenskou hrou Olá spojující nevidomé a zdravé. Jejím posláním je bourat bariéry a umožnit vcítit se do situace lidí, kteří nemohou využívat zrak.

K jejímu vytvoření inspirovala studentku nevidomá spolužačka, které chtěla umožnit zahrát si hru společně se sestrou, ovšem na trhu našla jen minimum vhodných a přitom zábavných společenských her.

„Hlavním problémem podle mě bylo, že pro v,idomého člověka vypadají dost prostě. Snažila jsem se proto přijít s hrou, která by oslovila jak nevidomého, tak i zdravého člověka. Po několika měsících a mnoha úpravách jsem pak došla ke konečné podobě první hry Olá,“ popsala Částková.

Na třetím místě skončil také student a to Lukáš Mazoch s aplikací pro sdílení potravin EatMy. Ta má využít současných spotřebitelských trendů včetně snahy o omezení plýtvání jídlem a zároveň má i ekologický přesah.

Autor: