"V tuto chvíli máme pět řidičů podstav a zhruba deset procent řidičů v důchodovém věku. Teoreticky by mohli ze dne na den odejít, proto neustále hledáme a nabíráme," řekl ČTK Kocman. Podle něj by snížení věkové hranice u řidičů k zmírnění problému přispělo. "Kolikrát přijdou kluci, kterým je 19 a musí čekat na to, až dovrší těch 21 let. Určitě by to bylo plus," uvedl.
Podnik se situaci snaží řešit také různými náborovými kampaněmi. Například před 14 dny si zájemci mohli v areálu firmy vyzkoušet řízení autobusu, a to i když nemají řidičský průkaz na autobus. Přišly asi čtyři desítky lidí.
"V poslední době se nám daří získávat ženy, v tuto chvíli máme dvě v nástupním řízení. Nyní máme 30 žen - řidiček z celkem 230 řidičů," řekl ČTK Kocman.
Dopravní podnik má také brigádníky, je jich 60 až 70 z celkem 300 řidičů. "Ti ale odjedou třeba jen jednu směnu v týdnu, nelze je proto brát za plnohodnotné řidiče," dodal.
Hradecký dopravní podnik má 369 zaměstnanců. Přepravu cestujících zajišťuje firma 128 vozidly, z toho 63 je na elektrický pohon. Elektrobusů je 23 a trolejbusů 40, dieselových vozidel 65. Letos už hradecká MHD přepravila 27,3 milionu cestujících, což je oproti stejnému období loňského roku o 1,1 milionu více.
Zdroj: ČTK
Magistrát města Hradec Králové využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno. Copyright (2013) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.