Zastávka metra Holešovice.

Zastávka metra Holešovice. | foto: Profimedia.cz

Partnerská firma DPP ve společném podniku zjednoduší strukturu

  • 1
Společnost Nové Holešovice Development, se kterou pražský dopravní podnik (DPP) plánuje založit společný podnik k rozvoji stanice metra Nádraží Holešovice a jejího okolí, mění vlastnickou strukturu. Polovinu akcií bude nadále vlastnit developerská firma Karlín Group, druhou americký právník a podnikatel Thomas Samii prostřednictvím v Česku registrované firmy Capital Alley.

Podnik čelil kritice za to, že Samii byl původně ve společnosti angažován přes dva subjekty, z nichž jeden byl registrován na Kypru. Média o tom informovala mluvčí Karlín Group Hana Samuelová.

Předseda představenstva Nové Holešovice Development a majitel Karlín Group Serge Borenstein uvedl, že při jednání o podniku panovala vždy absolutní transparence vůči DPP. „Abychom ale zamezili lživým informacím v placených inzerátech naší konkurence, které nekriticky přejímají i někteří pražští politici ve snaze zabránit vzniku společného podniku a smysluplné transformaci roky zanedbaného území, přebírá pan Samii polovinu akcií prostřednictvím české společnosti, kde je jediným akcionářem,“ uvedl. Potřebné podklady již byly podle něj zaslány na obchodní rejstřík, ve kterém budou nové údaje zapsány v řádu několika dnů.

S kritikou majetkové struktury firmy a dalších aspektů společného podniku přišla společnost CPI Property Group, která má o pozemky DPP u stanice Nádraží Holešovice zájem. Podnik měl podle firmy vypsat na soukromého partnera výběrové řízení. Podle DPP to na základě právních analýz nebylo potřeba a Karlín Group je logickým partnerem, protože v oblasti již pozemky vlastní a jejich smysluplné využití spolu s parcelami podniku dává smysl jen při společném postupu. Výhodou spolupráce se soukromníkem má být úspora při opravě stanice či zhodnocení pozemku, který DPP do podniku vloží.

Ředitel DPP Petr Witowski v minulosti uvedl, že podniku je vlastnická struktura společnosti Nové Holešovice Development známá, partneři k jednání přistupovali transparentně. V případě, že DPP dohodu o společném podniku uzavře, by se podobný model spolupráce měl využít i při rozvoji jiných stanic metra, protože vedení podniku jej považuje za nejlepší způsob zhodnocení majetku, který je běžný i v zahraničí.

,