Budeme v Praze levnější než Uber a Bolt, tvrdí chorvatská taxislužba

  15:22
Do nabídky alternativních taxislužeb v Praze přibude do konce měsíce čtvrtá. Chorvatská společnost Cammeo s daciemi v bílo-zelených barvách chce zaujmout nejlevnějším ceníkem. Alespoň zpočátku. Budoucí zaměstnance si chce osobně prověřit.

Do Prahy vstoupila další alternativní taxislužba. Chorvatská firma Cammeo bude jezdit ve vozech Dacia Logan. | foto: Cammeo Group

Společnost Cammeo vstoupí mezi trojici firem Uber, Bolt a Liftago. Chce se od nich odlišit hlavně tím, že zájemci o místo taxikáře budou muset podstoupit zaškolování.

„Každého řidiče budeme osobně prověřovat a školit. Rozhodně nám nebude stačit poslat e-mailem naskenované papíry. Tím se chceme odlišit,“ řekl šéf české pobočky Cammeo Zoran Helbich, který v minulosti působil jako  trenér basketbalistů Mmcité Brno. 

Pro jiné alternativní taxislužby nemusí jezdit profesionální taxikáři, výjimkou je služba Liftago, pro kterou mohou jezdit jen řidiči s koncesí a oprávněním řidiče taxislužby.

Podle Helbicha chce služba zlepšit image taxikářů. Docílit toho chce i firemním dress codem. Společnost bude používat vozy Dacia Logan ve verzi kombi a s pohonem LPG.

Služba bude fungovat přes aplikaci, která se podobá aplikacím konkurence. Podle mediálního zástupce firmy Pavla Lukeše bude počáteční cena za jízdu nejnižší v Praze. Za nástup zákazník zaplatí 24 korun, za jeden ujetý kilometr 8 korun a za každou minutu v autě 3 koruny. 

Maximální cenu určuje magistrát, od dubna ji zvýší

Konkurenční Uber a Bolt s amatérskými řidiči si za kilometr účtují okolo 9 korun a za minutu jízdy 3 koruny. Cena u Uberu se navíc mění podle špiček. O něco dražší je Liftago, které má cenu za 1 kilometr okolo 20 korun, ale nulovou sazbu za minutu jízdy. Výhodou je, že aplikace nabídne seznam řidičů, kteří cestujícímu nabídnou vlastní cenu. 

Maximální možná cena za taxislužbu byla v Praze určená magistrátem na 28 korun za kilometr jízdy, od února se zvýšila na 36 korun.

Společnost Cammeo byla založena v roce 2006 v chorvatské Rijece. V současnosti službu provozuje v desítkách chorvatských městech a působí také v pěti městech na Slovinsku a deseti v Srbsku.

„Prahu si Cammeo vybralo jako výchozí bod pro svou další expanzi v Evropě. Po české metropoli firma plánuje expandovat do Varšavy, Vídně a Bratislavy,“  dodal mediální zástupce firmy Pavel Lukeš. 

Autor: