Na základě rozhodnutí tajemníka přerovského magistrátu Petra Mlčocha budou nyní na registru přednostně odbaveni lidé přicházející s neodkladnou záležitostí.
„Tedy například když ztratí značku auta a potřebují novou, nebo ztratí velký technický průkaz, bez něhož se rovněž neobejdou. Mezi neodkladné řadíme i vyřazení vozu u podnikatelských subjektů,“ nastínil Mlčoch s tím, že ostatní lidé přicházející například s přepisy aut budou muset počkat, zda na ně úředníkům zbude čas.
Dlouhé fronty se z úřadu táhnou až ven na Masarykovo náměstí nejen kvůli počtu přicházejících lidí, ale i kvůli dodržování ochranných rozestupů.
„Aby nebyly problémy a nedocházelo k nežádoucímu shlukování, stojí u vchodu strážník a pouští klienty do budovy postupně,“ podotkla vedoucí odboru evidenčních správních služeb Jitka Kočicová.
Objednávkový systém by počet odbavených lidí radikálně snížil
Především nespokojení lidé, kteří museli ve frontě čekat dlouho, případně se na ně dokonce nedostalo, vyčítají magistrátu, že přestal používat objednávkový systém. To by ale podle Kočicové vedlo k ještě výraznějšímu snížení počtu odbavených lidí.
„Například během středeční úřední doby jsme obsloužili na agendě vozidel zhruba sedmdesát lidí. V případě objednávkového systému by jich mohlo být maximálně 36, protože musíme počítat průměrnou dobu na jednoho klienta patnáct minut, abychom garantovali vyřízení podle objednávky,“ vysvětlila.
Úředníci kvůli omezenému režimu odbavují lidi u tří okének z běžných pěti, po odchodu každého z nich je místo dezinfikováno. Celý magistrát je prozatím pro veřejnost otevřen v pondělí a středu v maximálním rozsahu povoleném za současných mimořádných opatření stanoveném na tři hodiny.
„Magistrát je mimo jiné povinen dodržovat, aby agenda byla zajištěna co nejnižším počtem zaměstnanců, aby v případě nařízení karantény nebylo ohroženo její vykonávání. Stejně tak musí vytvořit bezpečné podmínky jak pro zaměstnance, tak i klienty,“ doplnila mluvčí úřadu Lenka Chalupová.