Wasteland 3 podporuje pyromany, po nepřátelích střílí kozy a věnuje vám tank

18. 5. 2020 13:15 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Série Wasteland, tedy alespoň její relativně nedávný druhý díl, je takový Fallout pro všechny, pro které jsou nové Fallouty moc akční a málo přemýšlivé. V chystané trojce se ujmete party drsných chlápků a ženštin, kteří jsou odhodlaní v postapokalyptické pustině nastolit aspoň trochu toho pořádku, a v tahových soubojích s nimi povraždíte všechno možné zlořádstvo. A to i pomocí z kanónu vystřelených koz.

Wasteland 3 vyvíjejí zkušení tvůrci ze studia inXile, kteří si se ctí poradili například s Torment: Tides of Numenera, pokračováním kultovního Planescape: Torment, a protože se letní vydání kvapem blíží, rozhodli se trošku odkrýt karty ohledně toho, co vás ve třetím díle vlastně čeká.

Toto odkrytí proběhlo formou vývojářského videodeníčku, který si můžete pustit níže a v němž hovoří sám hlavní designér David Rogers o spoustě věcí – tvorbě postavy a družiny, nových pravidlech v boji i o obrněném vozidle, které občas volí poněkud zvláštní munici.

zdroj: inXile Entertainment

Nejprve tedy ty postavy. Po globální katastrofě, která zničila pokročilé společenské struktury, ve světě zbyla spousta magorů – a i lidé tvořící vaši partu budou mít pohromadě maximálně tak čtyři, ale rozhodně ne všech pět.

Svým hrdinům můžete navolit různé perky poskytující mocné bonusy, ale taky velmi nepříjemné, někdy až ochromující nedostatky. Třeba takový pyroman udílí moc pěkné dodatečné elementální poškození, ale vždycky, když zachází s výbušninami, existuje 15% šance na to, že začne sám hořet. Možná se mu to dokonce bude zvráceně líbit, ale vám, toužícím po maximalizaci bojového potenciálu svého týmu, asi moc ne.

Rogers všem hráčům radí, aby se nebáli svoje postavy specializovat. Máte jich v družině dost, takže pro nějaké všeuměly, kteří ale v ničem nejsou doopravdy dobří, prostě není místo. A kdybyste si při tvorbě postavy nebyli jistí, nechtěli udělat chybu, která by vás trápila desítky hodin až do konce hry, připravili si pro vás autoři nový systém dvojiček.

Je tu vidět jednoznačná inspirace v Divinity: Original Sin II, která výborně zpracovala možnost vytvořit si svou vlastní postavu, nebo zvolit nějakou už předpřipravenou. Podobně to funguje ve Wastelandu – jako základ družiny si můžete vybrat dva konkrétní hrdiny, kteří spolu mají nějaký vztah a budou na svět reagovat unikátním způsobem. Například taťka, duševně zjizvený válečný veterán, který nikdy nemluví, a jeho ukecaná dcera, která jeho „hmm“ a „grr“ překládá do lidské řeči.

A jak že je to s těmi kozami? Ty se vážou k novému vozidlu Kodiak, které vás chrání před nemilosrdnou coloradskou zimou, občasnými kapsami radiace a samozřejmě taky před nepřáteli. Není to totiž jen dopravní prostředek, ale taky mobilní základna a nejspolehlivější poskytovatel palebné podpory díky střešnímu kanónu.

Kodiaka si můžete upravit dle libosti, kosmeticky i funkčně, ověsit si ho vlaječkami, potřít barvami, vmontovat do něj speciální klakson. No a taky na něj připevnit jiné zbraně, například mortar, který, přísahám Bohu, po nepřátelích střílí živé kozy. Ne, nevím, jaké výhody tato munice poskytuje v porovnání s klasickým výbušným šrapnelem. Sun-c‘ sice pořád něco kázal o důležitosti překvapení, ale palbu mlékoplodnou domácí zvířenou na mysli nejspíš opravdu neměl.

Z deníčku si odnáším jednu klíčovou informaci: Wasteland 3 bude vaším příběhem, a pokud v něm budete chtít dělat koniny, nikdo vám bránit nebude. I když v tomto případě to jsou spíš koziny. Lomikare, Lomikare, nebudeš čekat rok a den! Kozí soud tě potká už 28. srpna na PC, PlayStationu 4 a Xboxu One.

Nejnovější články