Zápis z veřejného setkání s obyvateli - Bresson, Rozdělov
24. června 2020, hala ul. Severní
Přítomni: obyvatelé, zástupci radnice: Dan Jiránek, Lukáš Hanes, Tomáš Kutil, Anna Gamanová, Ivan Bergmann, Radovan Víta
Na středečním setkání jsme navázali na loňské setkání s obyvateli Rozdělova i Bressona.
V úvodu městský architekt pro veřejný prostor Ivan Bergmann představil
návrh změn Kruhového objezdu Karla Kindla i přilehlého okolí. V návrhu je zachováno dopravní řešení v podobě kruhového objezdu, což bylo na přechozím setkání odsouhlaseno jako nejlepší varianta. Nebezpečná a kolizní místa jsou v návrhu odstraněna, vytvořeny jsou bezpečné pěší trasy, zelená místa a odpočinkové plochy, zejména veřejný prostor v jižní části křižovatky. Úpravy se týkají i prodloužení autobusové zastávky a prostoru za ní včetně několika herních prvků. Tento prostor by měl v budoucnu navazovat na plánovanou severojižní cyklotrasu Vítězná-Bresson. V neposlední řadě úprava křižovatky lépe definuje přednosti v jízdě v místech napojení na komunikace.
- Rekonstrukce střechy zimního stadionu
- Přestavba Sítenského mostu
- Výstavba okružní křižovatky Na Kovárně
- Rekonstrukce autobusového nádraží
Přítomní se zajímali o plánovanou výstavbu prodejny Lidl v lokalitě brownfieldu Cihelna. Plánovací smlouva s investorem bude předložena ke schválení zastupitelům v brzké době. V záměru je i výstavba bytovek a domů v sousedství. Od 1. července započne Středočeský kraj rekonstrukci ulice Smečenská, část silnice bude rozšířena pro napojení plánované prodejny. V dalších etapách se plánují výstavby okružních křižovatek Smečenská/Rakovnická a u kostela.
Dotazy se týkaly také plánované cyklostrasy, která by měla propojovat Bresson a sídliště Rozdělov Sever a napojit se na stávající cyklostezku Na Cimrmanském.
Obyvatelé sídliště Rozdělov Sever si stěžovali hlavně na nedostatečnou kapacitu parkování a na špatně organizované dopravní značení.
Podněty obyvatel:
- Zavést přímou autobusovou linku do Prahy z Rozdělova, klidně ne tolik frekventovanou, stávající projíždí více než 30 min. přes Kladno.
- Umístit víceúčelové hřiště na okraj vnitrobloku Karla Tomana – Severní.
- Auta z ul. L. Zápotockého do ul. Klikorkova směrem k náměstí vyjíždějí často do protisměru, místo budí pocit, že jsou v jednosměrce (je to nebezpečné pro protijedoucí cyklisty) - upravit vodorovným značením?
- Nekácet stromy ve vnitrobloku V. Nezvala/Fráni Šrámka.
- Vytvořit parkovací místa na nevyužitém místě před výměníkem - Fráni Šrámka.
- Zatáčka Mládežnická - Vít. Nezvala: rozšířit nebo umístit značku zákazu stání - úzký průjezd, nepřehledné místo, zbytečně široký chodník.
- Zrušit „Stopku“ u výjezdu z parkoviště Vít. Nezvala, nikdo nedodržuje; upravit značení, aby místo bylo přehledné pro vyjíždění z parkoviště.
- Přechod v kopci na výjezdu z nám. Karla Kindla do ul. Severní - prozatím alespoň označit svislým značením - nepřehledný horizont.
- U zábradlí k zastávce Bresson je příliš úzký chodník – rozšířit.
- Upozornění na výjezdy z bloků Ant. Škváry při úpravách náměstí – zachovat.
- Šikmé stání místo podélného namísto nevyužívaného chodníku Mládežnická (x Karla Tomana).
- Revidovat systém jednosměrek Vít. Nezvala, K. Tomana, Severní - musí se objíždět celým sídlištěm - zatížení dopravy.
- Nekácet – sázet.
- Zajistit častější svoz odpadu.
- Zajistit toalety u dětských hřišť.
- Zprovoznit toalety na Sletišti celoročně /přes zimu alespoň ToiToi/.
- Dodělat silnici v ul. Zahradní (Kročehlavy) - po dešti se vytvoří na místě louže, kvůli které se nedá ulice přecházet.
Zapsala Magdalena Kolářová