Navzdory nucenému posunutí termínu a zrušení podstatné části původního programu letošní ročník festivalu Fun Fatale představí plánovanou preformance MATMO italské artistky Eleonory Dall'Asty. „Na jedné straně kladky je uvázaná akrobatka, na druhé hromada různě dlouhých a těžkých trubek a tyčí, pomocí jejichž protiváhy se artistka dostává do vzduchu a využívá jejich váhy ke vzdušnému tanci. Pohybový výzkum je v současném novocirkusovém světě diskutované téma, které, ač to nebylo prvotním plánem, letošní Fun Fatale reflektuje téměř ve všech inscenacích,“ láká diváky umělecká ředitelka Eliška Brtnická. Kromě Prahy, kde se performance uskuteční v prostorách Veletržního paláce, se na MATMO mohou těšit také diváci v Jihlavě. Tam Eleonora Dall'Asta povede také týdenní masterclass techniky contra-weight s objektem zakončený veřejnou prezentací.
Autorský projekt Elišky Brtnické Hang Out, který zkoumá využití architektonických a technických prvků budov pro akrobatický pohyb, položí divákům v obou městech hned několik otázek. Trávíme ještě čas venku tak, jako když jsme byli malí? Co je povolené a co už ne? Bezpečí se stalo mantrou dnešní doby, ale nechybí nám to chvění, pocit strachu, kvůli němuž pak skočíme třeba s padákem? „Původně mi šlo jen o to, najít ve veřejném prostoru místa k zavěšení se, abych nepotřebovala svojí cirkusovou hrazdu. Později jsem dospěla k drobné dokumentární tvorbě, kdy jsem začala sbírat rozhovory s rodiči mých kolegyň o tom, jak v dětství trávili volný čas. Ve spolupráci s dramaturgyní Viktorií Knotkovou tak vznikla audio walk performance, která se odehrává na mostech, římsách a žebřících doplněná nahrávkami na téma překonávání hranic a strachu rodičů pouštět děti samotné ven,“ doplňuje Brtnická.
Cestou pohybové laboratoře se vydal také soubor Cie Pieds Perchés, který v rámci pražské části festivalu poprvé uvede projekt OK(N)o šitý přímo na míru vysočanskému Studiu Prám. Morgane Widmer a Stéphanie N'Duhirahe se v něm spolu s přizvanými hosty zaměří na ztenčování hranic mezi soukromým a veřejným prostorem v závislosti na rozvoji nových technologií. Kde končí svoboda a jak se posunují limity důvěrnosti komunikací na sociálních sítích? Za pomoci nového cirkusu, fyzického divadla a tance se v doprovodu živé hudby performerky pokusí znovu najít místo pro individuální svobodu člověka.
V obou městech se diváci mohou těšit na mladou krev české novocirkusové scény v absolventském představení artistky působící v souboru Cink Cink Cirk Zuzany Drábové. Sólová incenace 7CIHEL zavede diváky do poetického světa kouzel, klaunérie a flamenka, kde hlavní roli hrají španělské rytmy a proměna dívky v ženu.
Zájemcům o vzdušnou akrobacii festival nabídne třídenní workshop na šálách a laně vedený Stéphanií N'Duhirahe. Nebude chybět ani představení pro děti, tentokrát na scéně Fun Fatale přistanou Letkyně v podání artistek ze souboru Holektiv.
Zdroj: Fun Fatale
Festival Fun Fatale uvede tři zbrusu nové inscenace, jedna z nich se odehrává na střeše
9. ročník mezinárodního festivalu současného cirkusu Fun Fatale nabídne ve dnech 10. září až 7. října 2020 sérii akrobatických premiér v podání výhradně ženských interpretek. Poprvé se divákům v Praze i Jihlavě představí panamská artistka Eleonora Dall'Asta, která pro vzdušný tanec využívá netradiční techniku protiváhy objektu. Těšit se můžete na site-specific performance s prvky dokumentu v podání české artistky Elišky Brtnické, čerstvé absolventské představení Zuzany Drábové propojující tanec a pohybové divadlo se vzdušnou akrobacií a chybět nebude ani česko-švýcarský soubor Cie Pieds Perchés. Hlavní program festivalu doplní workshopy vzdušné akrobacie a představení pro děti. Kromě Klubu Mlejn se vybrané inscenace uskuteční na dalších místech v Praze, poté se festival přesune do Jihlavy. Novinkou letošního ročníku je volný vstup na většinu představení.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
rozhovory -
(Ne)nápadný půvab Coco Chanel
recenze -
Don Quijote v Ústí nad Labem dramaturgický směr nemění
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Josef Bartoš
Dobrý den, pane Slavický,rád bych se vyjádřil k Deníku přání - bohužel jsme od vás nedostali žádnou tiskovou zprávu k…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Lukáš Slavický
Vážení,V úvodu bych rád pozval paní/slečnu Zangu, aby udělala rozhovor s některým z tanečníků nebo tanečnic baletu…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Ideální místo pro Filipa Barankiewitcze!!!Dánský Den Kongelige Ballet hledá nové umělecké vedení
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Jana Bohutínská
Hezký den,lidé, kteří píší o tanci se většinou, to je moje zkušenost, poctivě snaží chápat, jak u nás baletní soubory…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média