Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koronavirus schvátil závodní týmy Porsche tak, že muselo povolat piloty z důchodu
26.9.2020 | Petr Miler
Letošek je rokem plný bizarních událostí a překvapí nás asi už máloco. Závodní Porsche osedlaná při jedné z nejvíce prestižních čtyřiadvacetihodinovek planety lidmi, kteří už léta nezávodili, asi nebudou výjimkou.
Ztracený rok. Těmito slovy slyším stále více lidí označovat letošek, a to z důvodů, které zřejmě není třeba přibližovat. Uvízli jsme v pasti zvané koronavirus, ze které zřejmě není úniku, protože nemá žádné společensky přijatelné řešení. Pokud jsou přijata nějaká opatření, lidé si okamžitě stěžují, že jsou omezování. A pokud přijata nejsou a pár lidí zemře, lidé se okamžitě ptají, proč tomu nikdo nezbránil.
Politici se tak plácají kdesi mezi oběma extrémy se snahou nezlikvidovat ekonomiku, nechat lidi alespoň trochu žít a současně ochránit ohrožené skupiny, ale obvykle trpí všechno z toho, a spokojený tak není nikdo. Trpí i sport, ten motoristický nevyjímaje a nejlépe ze všech by o tom momentálně mohlo vyprávět Porsche.
Německá automobilka se o minulém víkendu zúčastnila čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans a bylo z toho slušné fiasko. Závod jetý samozřejmě za zavřeným dveřmi, rouškami i na klice od toalety a testováním na „kovid” (už je to oficiálně české slovo?) od rána do večera pro něj skončil prachbídně, když jeho auta nestačila na Astony a Ferrari. To nejhorší ale mělo teprve přijít - tři nejmenovaní lidé byli během víkendu infikováni, což po vytrasování jejich kontaktů způsobilo, že personál čtyř týmů včetně devíti pilotů musel do karantény. A dostat se z ní nemohl před dalším prestižním závodem na Nürburgringu.
Porsche rovnou oznámilo, že bude dělat vše proto, aby chybějící lidi nahradilo. Mechaniky sehnalo ještě snadno, však kdo by nechtěl aspoň chvíli pracovat pro Porsche, s piloty to ale bylo složitější - ti aktivní jsou obvykle plně vytížení a špičkoví šoféři schopní odjet takový závod na nejnáročnějším okruhu světa se na ulici neválí. Někoho z automobilky tak napadlo zavolat lidem, kteří už závodění pověsili na hřebík, v minulosti ale pro Porsche jezdili.
Automobilka tak postupně sehnala „důchodce”, kteří auta postižených týmů odjezdí a mezi nimi i dvojici Timo Bernhard a Jörg Bergmeister. Neváhali ani jeden, ostatně zrovna oni nejsou až tak staří (Bergmeisterovi je ale 44 let, takže mladík to skutečně není), sám Bernhard pak asi situaci shrnul nejlépe: „Firma toho pro mě v minulosti udělala hodně, takže tohle je pro mě šance ji něco vrátit. Možná budu tento víkend pomalý, protože jsem neujel 100 kol před závodem, ale uděláme to nejlepší, co bude v našich silách.”
Kdybyste tedy měli při sledování letošních 24h Nürburgringu pocit, že vidíte místo přímého přenosu jen záznam některého z dávných ročníků, nenechte se mýlit, to jen pojedou závodníci, kteří léta nezávodili. A minimálně jeden tým závodící s Porsche bude zcela ze hry - u Manthey-Racing Porsche se na infekci přišlo příliš pozdě na to, aby automobilka sehnala alespoň „důchodce”...
Letošní 24h Nürburgringu bude tak bizarní... jako skoro všechno. Kvůli týmům pobitým koronavirovými omezeními budou závodit také lidé, kteří už léta na této úrovni nesoutěžili. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
- Bugatti při jízdě rychlostí 413 km/h začal docházet benzin, jasně ukázalo, proč takové auto nemůže být elektrické
2.6.2024 - Leštiči leštili jinak matnou Teslu Cybertruck tak dlouho, až vypadá jako zrcadlo na kolech, vážně
31.5.2024 - Policie při razii ve stodole objevila 16 ukradených veteránů v hodnotě skoro 70 milionů Kč
31.5.2024
Nejnovější články
- Nissan si podepsal rozsudek smrti. V reakci na spalovací novinky japonských soupeřů říká, že s benziny a diesely skončil
před 10 hodinami - Elektrická odnož Volva, které se Švédové radši zbavili, dál padá ke dnu. Přišla už o 95 procent své hodnoty, přiznává díry v účetnictví
před 11 hodinami - Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec
včera - Slavný designér strhal nový Mercedes-AMG GT. Je to změť designových omylů a symbol groteskního úpadku, říká
včera - Jeden z největších specialistů na spalovací motory na světě říká, že je bude vyrábět i dlouho po roce 2035
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 06.03. 23:31 - Volfik
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.03. 18:57 - Truck Daškam
- Další zajímavá autovidea 06.03. 11:03 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 06.03. 09:44 - honziss
- Detektory policejních radarů 06.03. 07:43 - Snowman000
- Onboard videa 06.02. 15:05 - Truck Daškam
- Opel obecně 05.31. 23:35 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.31. 19:03 - rutak11