InzerujTEĎ
nabídka samovýroby palivového dřeva
Nabízím možnost samovýroby palivového dřeva, převážně smrk a borovice, lokalita Vladyčín nebo Březí u Kovářova. Cena dohodou.
dohodou
Kdy a kam
-
Vernisáž výstavy kuriozit k 120. výročí založení muzea
středa 1.5 16:00 - Muzeum, Vodňany
-
Výstava historických hraček
středa 1.5 9:00 - Muzeum – Stará radnice, Volyně
Letní a zimní čas
V roce 2018 skončila v EU debata o letním a zimním času. Každý stát se má zařídit podle svého. Téma se odsunulo do pozadí, momentálně není na stole. Co vyhovuje vám?
Rychlost 180 mezi stromy je obrovský adrenalin, říkají jezdci rallye Jaroslav Macek a Vlastimil Němec
12.1.2021 16:54
TÁBOR - Závodníci JPB Motorsport Teamu Jaroslav Macek (59) a Vlastimil Němec (46) budou na koronavirovou sezonu 2020 vzpomínat jako na nejúspěšnější sezonu v závodech rallye v jejich společné čtyřleté historii. V uplynulé sezoně totiž poprvé triumfovali v jihočeském seriálu rallye závodů Auto Design Cup ve třídě A5 4 WD. Pilot Jaroslav Macek a navigátor Vlastimil Němec spolu jezdí na krajské úrovni od roku 2017 a na jihu Čech spolu prohánějí závodní vůz Audi TT 290 R. Na 2. místa dosáhli v letech 2017 a 2018, v roce 2019 brali 4. příčku.
Jaroslav Macek bydlí na táborském Blanickém předměstí, v minulosti působil jako ředitel Brisku a přibližně před deseti lety postavil Fabii WRC, čímž přivoněl ke stavbě vozů a nahlédl hodně hluboko do techniky. Jezdil testovat do Itálie a nasbíral mnoho zkušeností, z kterých pak mohl vycházet. Jeho spolujezdec Vlastimil Němec pochází z Vimperka, podniká v oblasti stavebnictví a v Táboře už je jako doma. Oba závodníci rallye milují a se svým sedmičlenným amatérským týmem si závodní sezony naplno užívají.
Kdy jste se poprvé společně posadili za volant?
Jaroslav Macek: V polovině sezony 2017. Před tím jsem jezdil s kolegou Jirkou Smetanou. Jinak jsem se od 15 let věnoval motokrosu, jezdil jsem sám za sebe většinou krajský přebor a zúčastnil jsem se i mistrovství republiky. V roce 2000 jsem měl těžký úraz a zpátky na motorku jsem se vrátit nemohl. Právě proto jsem začal jezdit rallye, kde jsem se účastnil Českomoravského poháru. Nejprve jsem jezdil s felicií, pak se subaru.
Vlastimil Němec: Potkali jsme se v restauraci u piva a slovo dalo slovo. Od té doby spolu jezdíme. Když jsem byl malý, jezdil můj bratranec rallye. Pak už jsem u aut zůstal a provázejí mě po celý život.
S jakým vozem jezdíte?
J.M.: V podstatě od našeho společného začátku jezdíme s Audi TT 290 R. Několikrát jsme auto upravovali, teď jsme ho ale odstavili a nijak ho nevylepšujeme. Vůbec totiž nevíme, zda se další sezona pojede. Všichni víme, kolik investice do auta stojí peněz, natož do závodního.
Na kolik vás tedy vyjde finančně jedna sezona? Daří se vám shánět sponzory?
J.M.: Jsme amatéři a do závodění dáváme peníze ze svého. Hlavní sponzor nám zajišťuje na každé závody občerstvení. Přímo čisté peníze nedostáváme od nikoho. Už jsme se postupem času naučili auto nerozbíjet, proto do něj nemusíme investovat ještě více peněz. Když nic nerozbijeme, stojí nás sezona 150 tisíc korun. Auto jsme postavili v rámci týmové spolupráce a věnovali jsme mu asi 3 000 hodin. Materiál nás přišel na...
Celý rozhovor s Jaroslavem Mackem a Vlastimilem Němcem přinese středeční Týdeník Táborsko.
Autor: Josef Janda
Diskuse k článku - napište váš názorDalší zprávy z regionu
-
Na Májových slavnostech vytvořili srdce Sezimáku
SEZIMOVO ÚSTÍ – Na počest dvou výročí a také proto, jak praví básník první máj lásky, vytvořili v Sezimově Ústí srdce svého města. Na… -
Dětská psychiatrická nemocnice Opařany otevřela nové volnočasové hřiště
OPAŘANY - Dětská psychiatrická nemocnice Opařany vybudovala ve svém osmihektarovém parku nové volnočasové hřiště s osmi cvičebními prvky. O… -
Jihočeši posílají do soutěže Adapterra Awards osm projektů z regionu
ČESKÉ BUDĚJOVICE - První tropický den tohoto roku přišel o dva měsíce dřív, než je obvyklé. Přesně to je ukázkou extrémů počasí, které nás…