Dnes Sobota - oblacno 17°C
Zítra Neděle - prehanky-dest 20°C
Sobota 18. 5. 2024
Svátek má Nataša
Pražské drby
Co se v Praze povídá
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Byznys

Vzniklo Sdružení českých firem venkovní reklamy, kritizuje vyhlášku o regulaci reklamy

Nově vznikající Sdružení českých firem venkovní reklamy (SČVR) si klade za cíl hájit zájmy podnikatelů působících v oblasti venkovní reklamy. V současné době zastupuje 95 % menších firem dlouhodobě působících v tomto odvětví. Předsedou sdružení se stal Josef Soušek.

SČVR chce působit jako plnohodnotný partner pro jednání o koncepci reklamního trhu v hlavním městě, a je připraveno v těchto jednáních zastupovat zájmy svých členů. Hájit hodlá své členy i v dalších možných sporech se správními orgány, zejména pak v souvislosti s novelou vyhlášky č. 26/2005 Sb. hl. m. Prahy, která je podle sdružení zcela v rozporu s pravidly pro ochranu rovné hospodářské soutěže a měla by být kompletně přepracována.

„V současné době se nás nejvíce dotýká právě novela vyhlášky č. 26/2005 Sb. hl. m. Prahy, která je pro naše členy téměř likvidační. Hlavní město se s její pomocí údajně snaží snižovat vizuální smog. Chce toho dosáhnout zákazem pouze jednoho typu nosiče reklamy, a to reklamních plachet, kterých je ale na území Prahy jen několik desítek. Tisíce billboardů, bigboardů, doublebigboardů, citi light vitrín, výstrčí na sloupech veřejného osvětlení, reklamě na MHD město nadále ponechává a někde dokonce na tyto reklamní nosiče uzavírá nové smlouvy. Takto si tedy boj proti vizuálnímu smogu nepředstavujeme,” komentuje Josef Soušek, předseda sdružení.

Podle sdružení je vyhláška bezzubá, naprosto nekoncepční, a naopak zvýhodňuje primárně větší subjekty podnikající v reklamním byznysu právě na pozemcích a majetku města. Město tak svým nařízením zvýhodňuje samo sebe. Už samotná fáze přípravy vyhlášky a její konzultace byly dle Souška pochybné.

„Očekávali bychom, že u takto významné regulace zasahující výrazně do práv podnikatelů se bude Magistrát snažit zapojit zástupce byznysu a další přímo dotčené subjekty. To se vůbec nestalo, a naopak se s námi ze začátku úředníci bavit odmítali.”

Podporu SČVR vyjádřilo mimo jiné i Občanské sdružení majitelů domů, zastupující více než 3000 členů, nebo někteří ředitelé pražských škol. Podle sdružení kvůli zákazu reklamních plachet přijdou o nemalé příjmy do svých rozpočtů (řádově miliony korun ročně) a vzhledem k absenci přechodného období by mohli výpadky příjmů očekávat již v horizontu měsíců.

„Je opravdu nešťastné, že vyhlášku nikdo během její přípravy s dotčenými subjekty nediskutoval. Takhle máme z celé situace pocit, že materiál vznikl účelově jako předvolební politické PR a malá domů pro velké provozovatele reklamy. Tomu nasvědčuje i na vodě postavená argumentace magistrátu obhajující nutnost regulace. Navíc opřená o jakousi blíže nespecifikovanou poptávku veřejnosti. Absence detailní dopadové studie už je jen pomyslnou třešničkou na dortu,” dodává Soušek. 


Autor: TZ, red

Nový cirkulární spot Sto•re v Holešovické tržnici představuje disrupci v nakupování

16. května 2024 ve 12:34

V nově otevřeném cirkulárním obchodě Sto•re je normální STOkrát REcyklovat. Podle jeho tří hlavních zakladatelek je přirozené nenakupovat pořád nové. Pražané tak mají možnost pořídit si kurátorovaný nábytek, opravenou elektroniku, nádobí, předměty běžné denní potřeby i zachráněné pokojové...

Projekt Biometan získal ocenění Sustainability Star

13. května 2024 v 10:43

Projekt „Biometan – Využití kalového plynu na ÚČOV Praha“, který realizovala společnost Česká voda – MEMSEP ze skupiny Veolia pro Pražskou vodohospodářskou společnost v roce 2023 sbírá ocenění za oceněním. V březnu byl projekt jmenován Vodohospodářskou stavbou roku v kategorii do 50 mil. Kč za...

Divadlo Gong nabízí své prostory k pronájmu

29. dubna 2024 v 09:13

Vysočanské Divadlo Gong – kulturní a vzdělávací společenské centrum Prahy 9 – je příspěvkovou organizaci deváté městské části. Nabízí návštěvníkům nejen představení divadelních souborů z Prahy a okolí, ale i hudební vystoupení různých žánrů včetně pravidelných jazzových...

Tesco spustilo kampaň Žijeme hokejem

27. dubna 2024 v 06:58

Tesco, oficiální sponzor Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024, spouští očekávanou kampaň spojující svět hokeje se světem maloobchodu. Pod sloganem „Žijeme hokejem“ nabízí zákazníkům šanci stát se součástí velkého hokejového dobrodružství.  

Fakulta biomedicínského inženýrství ČVUT si zvolila děkana

25. dubna 2024 v 06:17

Akademický senát Fakulty biomedicínského inženýrství ČVUT zvolil 23. dubna kandidáta na děkana FBMI. V tajném hlasování byl jednomyslně zvolen na funkční období 2024–2028 staronový děkan FBMI prof. MUDr. Jozef Rosina, Ph.D., MBA.

Další články
Nahoru