Fenomén Christian Merli překonal rekord Miloše Beneše.

Traťový rekord na zkrácené trati dvakrát překonán!

Držitel traťového rekordu na Ecce Homo z roku 2019 nyní stanovil i rekord na zkrácené trati. Fenomén Christian Merli! Ten překonal rekord Miloše Beneše z roku 2018 hned v první jízdě, v té druhé pak překonal i sám sebe.

Hodnota nového traťového rekordu na zkrácené trati je 1:48,31 (hodnota rekordu Miloše Beneše z roku 2018 – 1:50,59).

Absolutním vítězem sobotního šternberského závodu je tedy Ital Christian Merli, pro kterého to byl první závod v letošní sezóně. Druhé místo získal sympatický Francouz, který nejlépe zvládl rodinný souboj, Sébastien Petit. Je také z TEAM PETIT nejzkušenějším jezdcem. Třetí místo obdržel zástupce českých jezdců, velmi rychlý Miloš Beneš s Osellou FA30. Gratulujeme Milošovi ke skvělému úspěchu.

Dokázal držet krok s velmi rychlými zahraničními jezdci. Další naprosto skvělý výsledek předvedl domácí Petr Trnka. Je neuvěřitelné, jak rychle si zvykl na nový vůz. Testoval pouhých pár kol na okruhu a jeho dnešní premiéra dopadla na výbornou.

Svůj nový silný vůz dovedl do cíle ve svém nejrychlejším čase 1:51,10 a patří mu tak čtvrtá příčka v absolutním hodnocení.

 

 

opět suverénní Christian Merli, foto: Pavel Pustějovský, Motor MAX

 

Sobotní výsledky podrobněji:

V AUTOKLUB MČR v závodech do vrchu zvítězil Miloš Beneš, který vyhrál také skupinu E2-SS, druhé místo získal Petr Trnka, ten vyhrál i skupinu E2-SC a třetí příčka patří Danu Michlovi s Lotusem Elise, který ukořistil vítězství i ve své skupině 1. Jeho čas je 2:01,43.

Skupinu 2 ovládl Martin Jerman se silným Lamborghini Huracán GT3. Slovenský jezdec Igor Drotár se Škodou Fabií WRC se stal vítězem skupiny 3, před Karlem Stehlíkem a Miroslavem Šutlákem.

Skupinu 4 s časem 2:18,73 vyhrál Peter Ambruz na voze Mitsubishi Lancer Evo IX, který ujel Karlovi Trněnému. Ve skupině 5a se nejvíce dařilo Mojmíru Čambalovi s Citroënem Saxo VTS a v 5b s Hondou Civic Type-R EP3 vítězí Bohumír Čambálik. Celkově tak Kategorii I ovládl Dan Michl a Kategorii II Miloš Beneš.

 

V AUTOKLUB MČR v závodech do vrchu historických automobilů zvítězil absolutně Lubomír Doležal s MTX 1-06 B s 1298 ccm a nejrychlejším časem 2:35,82. Ve skupině HA-K1 je vítězem František Kudela s nádherným vozem Talbot Lago s 4482 ccm. Petr Strnad vyhrává ve skupině HA-K2 a Lubomír Doležal v HA-K5.

Celkově Divize I patří Petrovi Strnadovi se Škodou 130 RS a v Divizi II zaujal příčku nejvyšší Lubomír Doležal s Metalexem.

Josef Hlavinka mladší s vozem Tomis 99-04 vyhrál AUTOKLUB Českou Trofej v závodech do vrchu absolutně. Za ním o téměř pět vteřin Josef Hlavinka starší s Opelem Lotus a třetí místo obsadil Lukáš Studený, startující za Alcore Motorsport s vozem Gloria C8F.

Česká Trofej – skupiny:

Skupina 2: Lubomír Vymětal – BMW M3 E46 (2:28,07)
Skupina3: Milan Boháč – Renault Clio (2:19,30)
Skupina 4: Lukáš Tomeček – Škoda Fabia (2:29,40)
Skupina 5a: Lukáš Müller – Škoda Octavia Cup (2:29,51)
Skupina 5b: Michal Müller – Škoda 100 (2:42,73)
Skupiny E2SH: Josef Hlavinka ml. – Tomis 99-04 (2:10,00)
Skupina Sprint Car: Marek Novák – Kart Cross Kamikaz 3 (2:29,63).
V první kategorii ČT zvítězil Milan Boháč a kategorii II ovládl Josef Hlavinka mladší.

Dalším závodem je Medzinárodné Majstrovstvá Slovenskej republiky PAV. I zde získal absolutní prvenství Miloš Beneš se svou Osellou. Druhý byl Petr Trnka a třetí Václav Janík s Normou M20FC Turbo. Výsledky dle skupin a tříd najdete v aplikaci Sportity, stejně jako podrobné výsledky ostatních vyhlášených závodů. Dle divizí je hodnocení následující …

Kategorie I – vítěz Martin Jerman (součet dvou časů celkem 4:20,71) a Kategorie II – Miloš Beneš (součet dvou jízd 3:42,01).

 

domácí Petr Trnka, foto: Pavel Pustějovský, Motor MAX

 

Všechny závody, které jsou na tento víkend vypsané, jsou na oba dva dny, pouze Mistrovství Zóny střední Evropy v závodech do vrchu historických automobilů se uskutečnilo jen v sobotu. Vítězem se stal Miloš Zmeškal absolutně, ten startoval s vozem Ralt 32 a součet jeho dvou časů byl 5:01,45.

Něco tu máme také pro dámy, konkrétně Dámskou Trofej. V seznamu převzatých jezdců jsou jména pouze dvou žen, konkrétně Anna Ambruz (nejrychlejší jízda 3:14,87) s vozem Honda Civic Type-R a Eliška Popová se Suzuki Swift GTi (nejrychlejší jízda 2:47,13). Eliška je tou šťastnější a odnáší si vítězství.

Úplně poslední je Mezinárodní závod o pohár Města Šternberka, kde suverénně zvítězil italský jezdec Christian Merli s Osellou FA 30 Zytek LRM. Jeho nejrychlejší sobotní jízda a zároveň nový rekord zkrácené trati je 1:48,31. O druhé místo se popral Sébastien Petit s jeho novou Normou M 20 FC (1:49,72), který byl za Merlim velmi blízko.

Třetí příčka patří opět italskému jezdci, tentokrát se jedná o Fausta Bormoliniho s Reynardem K02 (1:51,85).

Bramborovou pozici si vyjel Kevin Petit, i přesto, že druhou závodní jízdu kvůli technickým problémům nedokončil. Kevin se teprve učí číst trať a jeho sobotní čas je 1:54,62. Pátou pozici si vybojoval Robin Faustini, jediný zástupce Švýcarska, ten si se svým Reynardem připisuje čas 1:56,39.

Šestý je Renzo Napione a sedmý Axel Petit, který dnes před startem váhal a přemýšlel nad rychlými pasážemi trati. Jedná se o nezkušeného pilota a nebyl si dnes úplně jistý, nakonec se vstříc kopci rozjel a časomíra se zastavila na hodnotě 2:08,16.

 

 

Dan Michl s Lotusem Elise ukořistil v sobotu vítězství i ve své skupině 1.

 

Děkujeme všem divákům a fanouškům, že respektují nařízení a podporují nás z domácího pohodlí. Těší nás, že jste s námi alespoň na dálku. Děkujeme za přízeň.

 

AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK

 

foto týmů a PP