InzerujTEĎ

 
 
 

Kdy a kam

  • Závěrečný koncert žáků ZUŠ

    pondělí 27.5 19:00 - Divadlo Oskara Nedbala Tábor

  • Vejšlap (Divadlo Ungelt)

    pondělí 27.5 19:00 - Sál Záložna, Žižkovo náměstí Mladá Vožice

Zobrazit všechny události
 
 
 
 

Letní a zimní čas

V roce 2018 skončila v EU debata o letním a zimním času. Každý stát se má zařídit podle svého. Téma se odsunulo do pozadí, momentálně není na stole. Co vyhovuje vám?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Rezignoval kraj na malé autobusy? Jikord reaguje na kritiku

 Autor: Petr Eliáš - Jižní Čechy TEĎ

    Autor: Petr Eliáš - Jižní Čechy TEĎ

JIŽNÍ ČECHY – Kolem zakázky na autobusové dopravce v jednotlivých okresech jižních Čech se objevila polemika, jestli byly podmínky soutěže zadány správně. Zatímco například na Písecku svou pozici obhájila společnost ČSAD Autobusy České Budějovice, na Strakonicku skončil mezi poraženými současný dopravce ČSAD STTRANS. V tomto regionu ho od příštího roku na dalších deset nahradí právě společnost ČSAD Autobusy České Budějovice, která do sousedního okresu rozšíří své služby.

Ředitel neúspěšné firmy ČSAD STTRANS Vladimír Warisch vyřkl na adresu Jihočeského kraje a koordinátora dopravy, kterým je firma Jikord, kritiku na špatné zadání podmínek tendru. Redakci doložil grafy, které ukazují, že Jikord nově požaduje menší objem služeb malých autobusů, než sám po STTRANS požadoval. Podle Warische je jejich provoz efektivnější. V zadání nového výběrového řízení nároky kraje na malé autobusy výrazně klesly, což se podle Warische kraji dost prodraží. Doplnil, že na apely firmy nebyla ze strany zadavatele brána zřetel.

Podmínky zakázky

Ředitel Jikordu Josef Michálek redakci odpověděl, že Jihočeský kraj jako zadavatel soutěžil mimo nejnižší ceny současně i nejlepší dopravní řešení na jednotné požadavky a podmínky. „Nejdůležitější změnou oproti stávajícím smlouvám bylo, že Jihočeský kraj umožnil využití více kategorií autobusů s tím, že na každém spoji dle frekvence cestujících stanovil minimální kategorii autobusu. Pro kategorii střední autobus s minimální kapacitou 22 sedících byla stanovena průměrná frekvence maximálně 17 cestujících, pro kategorii klasický autobus s minimální kapacitou 38 sedících je stanovena průměrná frekvence maximálně 32 cestujících," uvedl Michálek.

Doplnil, že do kapacity se započítávají i sklopné sedačky do výše deseti procent z celkového počtu. „Je třeba zdůraznit, že počty vozidel nestanovil Jihočeský kraj, ale každý účastník ve své nabídce. Kalkulované počty vozidel, které se u jednotlivých dopravců v dílčích bodech odlišovaly, byly následně zapracovány do finančních modelů jednotlivých dopravců," uvádí Michálek.

Malé busy prý chtějí

Michálek také nesouhlasí s tvrzením, že by zadavatel zakázky rezignoval na malé autobusy. „Jednotlivé kategorie autobusů byly posuzovány na základě průměrné frekvence jednotlivých spojů, nikoliv minimální kapacity busů v příslušné kategorii. Z tohoto důvodu bylo u malokapacitních vozidel s minimální obsazeností 22 cestujících umožněno jejich nasazení v případě, že maximální průměrná frekvence dosahovala 17 cestujících. Tímto byla vytvořena rezerva pro případné výkyvy v počtu cestujících v průběhu jednotlivých období a dnů," podotýká Michálek a dodal, že například frekvence v pondělí a v pátek převyšuje frekvenci ostatních dnů.

„S ohledem na tyto skutečnosti je nabízený počet malokapacitních autobusů u jednotlivých dopravců nižší než současný reálný počet těchto autobusů stávajícího dopravce ČSAD STTRANS," odpověděl Michálek.

Diskuse k článku - 11 příspěvků
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
« Novější příspěvky 1 2  | Starší příspěvky »
  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    S meziměstskou dopravou to v JČ upadá. Nyní se ruší velké množství jak autobusových tak hlavně vlakových spojů. V jiných krajích již funguje integrovaná doprava, která pro zákazníky je výhodnější, ale v našem se nic neděje. A budeme čím dál tím více cestovat auty čímž bude přibývat bouraček a samozřejmě nebudou dostačovat jak komunikace tak parkoviště.

    Vloženo 15.5.2021 07:52:58

    • anonymní čtenář 

      Reagovat

       

      Tak proč tam volíte troubu, který si buduje přebujele pozitivní PR a ve skutečnosti nic nedělá?? Cílí na nejhloupější vrstvu obyvatel, ten o vás nemá dobré mínění, chytrák.

      Vloženo 15.5.2021 10:04:17

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Pojedeme na luka až kukačka zakuká.

    Vloženo 14.5.2021 15:14:15

  • VD 

    Reagovat

     

    A nedopadne to stejně nakonec tak, že STTRANS zůstane jako subdodavatel?

    Vloženo 14.5.2021 15:06:17

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Okres nemá možnost vybrat si dopravce? Za vlády komunistů a levičáků vždy když něco funguje tak se to zruší. Táhněte už do někam rudá bando!

    Vloženo 14.5.2021 13:43:58

    • anonymní čtenář 

      Reagovat

       

      Bohužel nemá, rozhoduje to KNV. V případě JČ KNV to moc smysl nedává, protože to stejně rozdělili po okresech. Ale např. hned vedle je jen jeden dopravce na celý kraj.

      Vloženo 14.5.2021 20:25:29

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Jikord řídí mladí nezkušení diletanti a podle toho doprava na jihu Čech dopadá.

    Vloženo 14.5.2021 13:39:10

    • anonymní čtenář 

      Reagovat

       

      a ve státě je to jinak?

      Vloženo 15.5.2021 10:26:55

« Novější příspěvky 1 2  | Starší příspěvky »
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace