Jan Urbach: Nekalé praktiky Kauflandu

22.06.2021 18:08

Postupování proti firmě Kaufland Polska Markety oznámil včera polský Úřad na ochranu konkurence a spotřebitele (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, UOKiK). Kaufland je podezřelý, že zneužívá převahu při uzavírání smluv s dodavateli zemědělsko-potravinářské produkce.

Jan Urbach: Nekalé praktiky Kauflandu
Foto: internet
Popisek: potraviny, ilustrační foto

Obvinění „dcery“ německé firmy se týká podmínek smluvních vztahů v čase jejich trvání a požadavků na dodatečné rabaty, které nejsou jasně uvedeny ve smlouvách. Ve stanovisku úřadu se uvádí, že kroky zahajuje po šetření rabatové politiky 19 obchodních řetězců.

Předseda úřadu Tomasz Chróstny zpochybnil dvě praktiky Kauflandu. První spočívá v dojednávání podmínek spolupráce s některými dodavateli zemědělsko-potravinářské oblasti již na počátku roku. Řetězec záměrně protahuje jednání o smlouvě na další rok nebo je zahajuje opožděně a dodavatel v meziobdobí nezná podmínky dodávek v této době do podepsání smlouvy.

V nových smlouvách jsou ze strany Kauflandu zaváděny dodatečné rabaty nebo jsou zvyšovány dosud dojednané a dodavatelé jsou nuceni i ke zpětným slevám z Kauflandem již zaplacených dodávek. Dokonce i v průběhu uzavřených smluv firma vyžaduje další slevy, což u producentů zvyšuje produkční nejistotu.

Připomeňme, že polský Úřad ochrany hospodářské soutěže letos vyměřil obchodnímu řetězci Biedronka, ve vlastnictví společnosti Jeronimo Martins Polska s portugalskými vlastníky, pokutu více než 60 milionů zlotých (v přepočtu asi 340 milionů korun) – řetězec uváděl zákazníky v omyl pokud jde o původ ovoce a zeleniny.

Vyšlo na Vasevec.cz. Publikováno se souhlasem vydavatele

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy – 352. díl. Schmeedovy paměti

18:28 Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy – 352. díl. Schmeedovy paměti

Čtenářský zážitek Petra Žantovského z pamětí Woodyho Allena.