Televize je nejen v době pandemie stálicí českých domácností, což potvrzuje poslední průzkum internetové televize Kuki mezi dospělými diváky. 86 % respondentů zapíná televizi alespoň na hodinu denně. 38 % účastníků průzkumu pak uvedlo, že televizi začali sledovat během posledního roku ve větší míře. U Čechů a Moravanů nadále drtivě vedou televizní obrazovky nad notebooky, tablety a mobilními telefony.

-reklama-


Pro řadu lidí má televize svou pevně danou roli jako informační médium. Tři čtvrtiny dotázaných si alespoň jednou týdně naladí zpravodajskou relaci a třetina dotázaných se zpravodajstvím udržuje v obraze každý den. Asi čtvrtina respondentů (27 %) začala zpravodajské pořady sledovat častěji než před pandemií.

Celých 92 % Čechů pro sledování obsahu preferuje televizi, s velkým odstupem pak následuje stolní počítač a notebook (oboje 3 %). Mobily a tablety získaly shodně po jednom procentu. „Češi podle průzkumu zůstávají věrní klasickému televiznímu zážitku před obrazovkou s velkou úhlopříčkou. Právě na nich nejlépe vynikne vysoká kvalita obrazu, prostorový zvuk nebo rychlejší frekvence snímkování,“ říká Lukáš Pazourek, marketingový ředitel Kuki.

Průzkum vyvrátil obavy mnohých firem, které možná nedůvěřovaly pracovní kázni svých zaměstnanců na home office. Většina anonymních respondentů uvedla, že televizi v pracovní době tak jako tak nesleduje, a ani dlouhodobá izolace na tom nic nezměnila. Jen každý pátý respondent v průzkumu uvedl, že při práci z domova televizi sleduje. Podobný počet účastníků však televizi v pracovní době sledovat přestal.

Zaměstnavatelé tak mohou být s výsledky relativně spokojení, což bohužel neplatí pro trenéry, sportovce nebo učitele tělocviku. Podle 36 % respondentů totiž trávily jejich děti u televize víc času než před omezením výuky. „Televize nabízela během vrcholu pandemie vítaný oddech. Nárůst sledovanosti dětských kanálů byl ale z většiny dočasný a s letními teplotami a rozvolněními se pomalu vrací na běžnou úroveň,“ vysvětluje Lukáš Pazourek.

Infografiku průzkumu, Zdroj: Distribuce Kuki

Omezení kulturního a společenského života dále nahrávalo fenoménu tzv. bingewatchingu, tedy sledování více dílů seriálu nebo filmů za sebou. Vzorek respondentů je téměř vyrovnaný s mírnou převahou těch, kteří bingewatchingu nepropadli. Nejmenší zájem měli diváci o talk show, nárůst v popularitě naopak zaznamenaly dokumentární a krimi pořady.

Zdroj dat: Průzkum proběhl v květnu 2021 na vzorku 1 400 respondentů z řad dospělých diváků Kuki z celé České republiky.

-reklama-