Ještě před slavnostním startem ve Vsetíně museli pořadatelé řešit zpoždění a logistické problémy, protože po havárii nákladního a osobního vozu u Ústí zkolabovala doprava. Pro mnohé účastníky MWC uvázlé v dlouhých kolonách to v horkém počasí zároveň znamenalo potíže s chlazením motorů. Když se situace zlepšila, přišel pro změnu prudký déšť, ve kterém musely posádky otevřených vozů zavírat střechu. Na vsetínském Dolním náměstí odmávl první vůz Tatra 87 marketingový ředitel automobilky TATRA Trucks Kamil Košťál, od kterého převzal praporek starosta města Jiří Růžička, který nad akcí převzal záštitu.
Navzdory počátečnímu velkému zpoždění se podařilo absolvovat všechny měřené testy. Díky obětavosti pořadatelských skupin se podařilo na poslední chvíli zachránit i závěrečný „okruhový“ test RT 5 GRANCANN na náměstí ve Valašských Kloboukách. Nad Lašskem se rozhostil nádherný podvečer a účastníci mohli rozptýlit hořkost z nepovedeného úvodu na trati přes Pulčín a Slovensko. Po nečekaně velké divácké kulise u našich východních sousedů posádky vyšplhaly ještě na chatu Kohútka, kde je čekala nejen průjezdní kontrola, ale také nádherný výhled se zapadajícím sluncem v pozadí. Do Velkých Karlovic se vrátilo rovných 40 startujících a už tehdy měli k vítězství nakročeno manželé Adamů.
V sobotu ráno si účastníci museli přivstat a mnohé překvapila mlha. Působivou atmosféru vytvořila zejména v náročném lesním úseku pod Smrčkem. Následovala těžká trojanovická sekce vedoucí po úzkých silničkách, která dokonale prověřila navigační schopnosti spolujezdců. Vrcholem etapy byly dva měřené testy v areálu Tatry Kopřivnice, které doplnila prohlídka prostor nového muzea nákladních vozidel. Neopakovatelnou atmosféru všem připravil průjezd zaplněným náměstím ve Štramberku, kde byla umístěna jedna ze dvou tajných průjezdních kontrol. Jezdci si vyzkoušeli i rychlé a technické úseky Valašské rally v okolí Lešné, Kelče a Poličné. Velkou pozornost vzbudila v itineráři informace, která upozorňovala na průjezd kolem pomníčku tragicky zahynulého soutěžního jezdce Jiřího Sedláře. Několik posádek zde zastavilo pro pořízení fotky.
Zlatým hřebem prvního ročníku MWC se stal cíl v prostorách Dřevěného městečka skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm. Vozy po projetí cílem postupně zaplnily prostor před kostel a vytvořily neopakovatelnou kulisu. Cenu pro absolutního vítěze předal zástupce jednoho z hlavních partnerů, prezident společnosti Kayaku Safety Systems Europe Akinori Kanno.
Michal Horský