Kampaň Kláštorná Kalcia, zrozená pouze z recyklovaného plastu

Hlavním hrdinou nové kampaně Kláštorná Kalcia se stává ikonická láhev s rozetou

Lahev minerální vody Kláštorná Kalcia díky své typické tmavomodré barvě a výraznému tvaru ihned zaujme. Od jejího uvedení na slovenský trh v roce 2019 a český trh v roce 2020 vystupuje z řady ostatních minerálek v obchodech. To, že se navíc už 3 roky vyrábí z recyklovaného PET materiálu, se značka rozhodla komunikovat i v samostatném 10 sekundovém televizním spotu, který značka spustí dnes, 1.7.2021.

„Když jsme v roce 2019 značku Kláštorná Kalcia uváděli na slovenský trh, intenzivně jsme pracovali nejen na designu samotné láhve, ale také na tom, aby byla co neohleduplnější k životnímu prostředí. Ze začátku se nám dařilo minerální vodu plnit do lahví z 50% rPETu, hned druhý rok, při uvedení na český trh, se nám ruku v ruce s rozšířením obalů o objem láhve 0,5 litru podařilo obměnit veškerou naši nabídku za 100% rPET – tedy lahve pouze z recyklovaného plastu,“ říká Ivana Králíková, senior brand manažerka značky Kláštorná Kalcia. 

Díky separovanému sběru lahví se prodlužuje jejich životní cyklus a opětovné využití. Lahve vytříděné do žlutého kontejneru se řežou, myjí a následně se vyrábí granulát. Z něho pak vzniknou díky zvýšeným bezpečnostním standardům nové obaly, které opět plní svůj účel. „Je to pro nás velký úspěch s reálným pozitivním dopadem na životní prostředí. Ročně ušetříme více něž 420 tun plastu,“ doplňuje Ivana Králíková. 

Moderní ekologický obal v magickém příběhu Kláštorná Kalcia 

S blížícím se zálohováním jednorázových obalů bude ještě důležitější, aby si spotřebitelé uvědomovali, že je to celé uzavřený cyklus – obal, odpad z obalu, opětovné použití materiálu. „Nový televizní spot jsme právě proto zaměřili na samotnou láhev Kláštorná Kalcia. Hledali jsme magický symbol, který by zapadal do mystické komunikace značky, ale zároveň také zdůraznil fakt, že je značka díky obalu z recyklovaného materiálu již 3 roky šetrná k životnímu prostředí,“ doplňuje pozadí celé situace Ivana Králíková. 

„Při tvorbě kampaně jsme se inspirovali takzvaným obracečem času, který skvěle pasoval nejenom do mystického světa značky, ale zároveň prostřednictvím něho ukazujeme, co všechno Kláštorná Kalcia ve své novodobé historii dokázala,“ vysvětluje kreativní dvojice Klára Javůrková a Radek Pleha z agentury WMC GREY. 

Kampaň Kláštorná Kalcia – Zrozená pouze z recyklovaného plastu, poběží na televizních obrazovkách v Česku od začátku července do konce srpna 2021. Na TV spot se můžete podívat na tomto odkazu https://www.youtube.com/watch?v=xCXDRAyTuRI

Součástí komunikace bude i vizuální změna etikety Kláštorná Kalcia, na které bude uvedeno, kolik tun plastu značka ušetřila a PR kampaň, kterou v České republice zastřešuje PR agentura AC&C Public Relations. 

Hledání nejlepšího možného obalu

Kofola patří mezi hlavní výrobce nápojů ve střední Evropě a Adriatickém regionu. Proto věnuje mimořádnou pozornost i ekologickým vlastnostem nápojových obalů. „Když nějaké obaly vzniknou, chceme, aby byly do roku 2025 plně recyklovatelné nebo kompostovatelné. RPET je pro nás cestou, jak uzavřít kruh, aby se pro nás stal odpad znovu zdrojem,“ vysvětluje generální ředitel a majitel Skupiny Kofola, Jannis Samaras. „Po pilotním testování rPETu v lahvích Kláštorná Kalcia jsme tento materiál začali používat také při výrobě slovinské Radenské Naturelle. Tento rok nás čeká stejný způsob investování i do chorvatské minerální vody Studenac. Díky nově vznikajícímu závodu na PET regranulát v Rosicích budeme v Česku zase o krok blíž efektivnímu nastavení cirkulární ekonomiky v této oblasti,“ uzavírá Samaras. 

Vizitka kampaně: 

Klient:              Kofola ČeskoSlovensko (Ivana Králiková, Pavol Chalupka)

Kreativní agentura:      WMC Grey

Creative Director:          David Suda

Strategie:                       Jan Plajner/Aleš Hron

Art director:                   Radek Pleha

Copywriter:                    Klára Javůrková

Account director:           Martina Vacíková

Account manager:         Štěpánka Švihelová

Režie:                             Václav Krbůšek

Produkce:                      NICE

Hudba:                          Steve Lynch (Írsko)

Mediální agentura: KNOWMEDIA

PR agentura: AC&C Public Relations


O Kláštorné Kalcia

Přirozený obsah vápníku získává Kláštorná Kalcia z vápencového podloží Kláštora pod Znievom na Slovensku, kde vyvěrá z hloubky 231 metrů. S celkovou mineralizací 1 840 mg/l a obsahem vápníku 287 mg/l Kláštorná Kalcia doplní chybějící vápník při zvýšené tělesné či psychické námaze. Volná forma vápníku v minerální vodě je pro jednoduché vstřebávání v trávicím systému ideální. Kláštorná Kalcia je aktuálně dostupná v sycené a jemně sycené verzi v balení 1,5 a 0,5 l. Všechny lahve Kláštorné Kalcia jsou vyrobené ze 100 % rPET, tedy z recyklovaného plastu.

Kláštorná Kalcia patří do portfolia společnosti Kofola od roku 2018. Ta po roce od akvizice značky, v dubnu 2019, završila proces opětovného spuštění výroby této tradiční minerálky a uvedla ji na slovenský trh v novém designu. Jako první značku minerálních vod na trhu v lahvi vyrobené z rPET, tedy z recyklovaného plastu. Od roku 2020 je Kláštorná Kalcia dostupná i na českém trhu. Lahev Kláštorné Kalcia se stala v roce 2020 vítězem v kategorii BEST PET v soutěži balených vod Global Water Drinks Awards za výjimečný a inovativní tvar, unikátní design a ekologický materiál.

www.klastorna.cz

O Skupině Kofola:
Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává téměř 2 000 lidí.

Do produktového portfolia Skupiny v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj s originální recepturou Kofola, pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. V licenci vyrábí a distribuuje Royal Crown Colu a Oranginu. V únoru roku 2013 se Kofola stala výhradním distributorem značky Evian pro Českou a Slovenskou republiku a v říjnu 2013 oficiálním distributorem tradiční minerální vody z léčivého zdroje Vincentka pro české maloobchody a gastronomii. Od začátku roku 2015 Kofola exkluzivně distribuuje v České republice a na Slovensku produkty společnosti Rauch. Nejnovějšími přírůstky do nápojového portfolia na československém trhu jsou řemeslné cidery a limonády F.H.Prager a tradiční české minerální vody Ondrášovka a Korunní. 

Do Skupiny Kofola patří i síť UGO, která v ČeskoSlovensku provozuje Freshbary a Salaterie, dále pak LEROS, tradiční český výrobce směsí z léčivých rostlin. V roce 2017 Kofola koupila polského výrobce ovocných a bylinných produktů Premium Rosa. Poslední akvizicí tohoto voňavého pilíře Skupiny Kofola je společnost Espresso, která už přes dvacet let přináší na český trh nejen špičkovou kávu Café Reserva, ale i prémiové cejlonské čaje Dilmah. 

V roce 2015 se členem Skupiny stala slovinská společnost RADENSKA. Portfolio tradičních značek minerálních vod Radenska, ovocných nápojů Ora a Oaza bylo od roku 2016 doplněno o oblíbené chorvatské značky nápojů Nara,a Inka.Společnost RADENSKA je výrobcem a distributorem nápojů Pepsi, Mirinda a 7Up pro slovinský, a od 2016 i chorvatský trh. V roce 2016 Skupina Kofola koupila chorvatského výrobce minerálních vod Studenac.