Společnost Billa slaví 30. výročí svého působení na českém trhu a při té příležitosti oznámila několik novinek. Kromě nástupu nového generálního ředitele, jímž se stal Dariusz Tomasz Bator, řetězec informoval i o svém plánu vstoupit do on-line byznysu, kde má značné ambice. Billa CZ navíc hodlá dál pokračovat v expanzi a digitalizaci prodejen a také se chystá rozšiřovat síť maloformátových prodejen.
Billa spustí on-line prodej potravin v příštím roce. Jak uvedlo vedení řetězce, nabídne zákazníkovi prvotřídní službu s výběrem z až 15 000 artiklů a možností doručení přímo domů nebo vyzvednutím v široké síti více než 240 prodejen Billa.
„Vstupem na on-line trh reagujeme přirozeně na požadavky českých zákazníků. Chceme jim umožnit rychlý a bezpečný nákup z pohodlí jejich domovů. Službu nicméně zavedeme až v roce 2022, abychom on-line shop připravili co nejprecizněji. Rychlá a polovičatá řešení Billa nenabízí. Naším cílem je stát se do budoucna jedničkou na trhu potravin on-line,“ říká nový generální ředitel Dariusz Tomasz Bator.
Kromě vstupu na on-line trh bude společnost i nadále pokračovat v plánované expanzi a digitalizaci prodejen. Plánuje rozšiřování sítě samoobslužných pokladen, instalaci elektronických cenovek a zavedení služby Billa Scan&Go.
Pod vedením nového generálního ředitele bude Billa dále pokračovat v rozšiřování sítě maloformátových prodejen v obcích do 3000 obyvatel. Plánuje i rozšiřování partnerských modelů jako například Billa stop&shop na čerpacích stanicích Shell.
V oblasti udržitelnosti se společnost Billa zavázala, v souladu s cíli mateřské Rewe Group, dosáhnout do konce roku 2040 uhlíkové neutrality. Skleníkové plyny plánuje řetězec snížit do roku 2030 o 30 %. V České republice realizuje Billa od letošního dubna kampaň „Je čas na plán B“, zaměřenou na posílení ohleduplného přístupu vůči životnímu prostředí.
V daném ohledu se řetězec intenzivně věnuje problematice udržitelnosti obalů. „Naše obalová strategie vychází z cílů a ambicí skupiny Rewe, na druhou stranu neustále hledáme další inovativní řešení a materiály, které mají prokazatelně nižší dopady na životní prostředí,“ vysvětluje Ivan Holub, koordinátor udržitelného rozvoje společnosti Billa, v rozhovoru pro Svět balení, sesterský časopis a webový portál Zboží&Prodej.
Ivan Holub je také jedním z členů týmu nového generálního ředitele. Dalšími jsou Petr Toupal, vedoucí e-commerce, Radovan Šesták, manažer projektů, Pavel Mrvík, vedoucí nákupu trvanlivých potravin a non-foodu, Ondřej Martinovský, vedoucí nákupu čerstvých potravin, a Šárka Brennerová, vedoucí oddělení lidských zdrojů. Tito manažeři zastupují hlavní pilíře, na kterých chce nový generální ředitel stavět: patří sem orientace na zákazníka (sortiment a e-commerce), udržitelnost a zaměstnanecká politika.