Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Česko

Držet volant rovně se nedoporučuje

Wednesday, 13. 10. 2021 - 19:22, Public relations   

Držet volant rovně se nedoporučuje

Nechtějme to zakřiknout, ale „u Vlčáků“ zatím druhá polovina letošní sezony překonává původní očekávání. Po úspěšném startu na domácí Barum Czech Rally Zlín se týmová karavana stáje Hyundai Kowax Racing přemístila na tradiční vyškovský sprint, odkud Martin Vlček s Karolínou Jugasovou přivezli nejlepší výsledek dosavadního průběhu sezony. Na dlouhé oslavy ale nebyl čas. Nedlouho po Vyškově totiž Martin s Karolínou odletěli do Finska, kde se rozhodli čelit výzvě, která v kariéře českého soutěžáka nepřichází často. Byl jím start na soutěži mistrovství světa – Secto Rally Finland.

finsko01.jpeg

Několik řádků nejprve věnujme úspěšnému týmovému účinkování na zářijové Rally Vyškov. „Vlčák“ vyškovské tratě umí a nejvíce na nich oceňuje měnící se povrchy i rozmanitý charakter. V těchto podmínkách byl každý kilometr s novým Hyundai i20 N Rally2 cenný. Posádka jen zalitovala malého počtu zastávek v servisu, což ovlivnilo její „progress“ v průběhu soutěže. „Pokud bychom mechaniky mohli navštívit více než jednou, určitě bychom se „proklikali“ k lepšímu nastavení vozu,“ podotkl Martin Vlček. Konečný výsledek však nemohl být o mnoho lepší. Dva vítězné časy, pětkrát druhé a jednou třetí místo daly dohromady stříbrný věnec okořeněný o 24 bodů do tabulky Poháru 2+. „Radost máme i z toho, že jsme se ve druhých průjezdech dokázali oproti „první rundě“ zrychlit o 14 sekund, což ukazuje, jak se s novým autem učíme,“ doplnila z pravé sedačky Karolína Jugasová.

finsko02.jpeg

Myšlenka na finské dobrodružství vznikla již v průběhu loňské sezony, kdy si Martin s Karolínou poprvé vyzkoušeli ryze šotolinovou soutěž. S tehdejším startem na německé Lausitz Rallye se ale aktuální výzva nedala srovnat. „Musím konstatovat, že Lausitz je absolutně nepoužitelný jako test na Finsko. Jednak typem šotoliny, ale také minimem horizontů. Finsko pro nás bylo něčím úplně novým. Proto jsme se před závodem rozhodli absolvovat zhruba stokilometrový test v místních podmínkách. Ovšem tříkilometrový testovací úsek nenabízel takovou škálu horizontů a zatáček, která je pro navyknutí na místní charakter tratí zapotřebí,“ vysvětlil Martin, který ve Finsku usedl do jednoho ze starších modelů „í-dvacítky“ z týmového arzenálu, do vozu s označením 069.

finsko03.jpeg

Krátkou první „erzetu“ absolvovali čeští reprezentanti, startující s číslem 40, v dobrém tempu a usadili se na 29. místě, pouhou sekundu za dalším českým pilotem Martinem Prokopem. V dalším průběhu závodu se ale chybějící „Vlčákovy“ zkušenosti s místními podmínkami přeci jen musely projevit a vyústily v sérii časů ve čtvrté desítce absolutního pořadí. Maximem se pro Martina s Karolínou stal 22. čas na posledním testu sobotní etapy, přestože pilot nadále opakoval, že výsledek pro něj není tím nejdůležitějším. Oba členové posádky především toužili věhlasnou soutěž dokončit, což se jim nakonec jako 21. posádce v absolutním pořadí a osmé v kategorii RC2 také podařilo.

vyskov01.jpg

„Jen těžce se mi hledala slova do rozpisu a ještě hůře se hledají slova na popis zážitků. Byl to neskonalý pocit jezdit po tratích legendární Finské rally, kde horizont střídá horizont a držet volant rovně se nedoporučuje. Z Finska si odvážíme spoustu draze získaných informací, nevyzpytatelných situací a momentů, na které se v životě nezapomíná. Byla to taková sladká odměna za týmový titul ve WRC3 a perfektní fungování týmu. Je to zvláštní pocit, když při psaní tratě stojíte před dlouhou zatáčkou, ve které je pět různých horizontů s různými vlivy na trajektorii a s různou reakcí auta za odrazovou hranou. V tomto případě je lepší držet se zkrátka a soustředit se na dojetí do cíle. To byl taky náš hlavní cíl - neudělat ostudu, neublížit autu a hlavně dokončit. Rádi bychom poděkovali všem, díky kterým jsme tento zážitek mohli prožít,“ shrnul pocity obou členů posádky Martin. Aby spokojenost v týmu mohla být úplná, jedenácté místo si na svojí domácí soutěži vyjela týmová kometa Jari Huttunen, který posbíral důležité body za třetí příčku v kategorii WRC2.

finsko05.jpeg

Následující víkend budou týmoví reprezentanti bojovat na dvou frontách. Zatímco Jariho Huttunena s Mikko Lukkou čeká další souboj o světové body na španělské RallyRACC Catalunya - Costa Daurada, Martin Vlček s Karolínou Jugasovou vyrazí do Šternberka, kde se na Rally Morava pokusí upevnit průběžné druhé místo v tabulce Poháru 2+.

Text: Jiří Dokulil



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri