Přihlášení

Spolu nabídneme víc – inspirace pro život

25. 10. 2021 | Štěpánka Činátlová | Diskuze (0) | Školství

Konference projektu Spolu nabídneme víc – inspirace pro život (Multioborové a odborné vzdělávání do škol a knihoven) Tisková zpráva

Konference, která se uskuteční 2. listopadu 2021 v prostorách Městské knihovny Písek, je součástí projektu Spolu nabídneme víc – inspirace pro život. Projekt navazuje na koncepci Centra vzdělávání Městské knihovny Písek zajišťující aktivity neformálního, zájmového a celoživotního vzdělávání. V rámci rozvoje spolupráce s pedagogy ZŠ Cesta a ZŠ Tomáše Šobra bylo vytvořeno celkem 6 inovativních vzdělávacích programů podle požadavků a potřeb škol, při nichž jsou rozvíjeny klíčové kompetence žáků zaměřené zejména na propojení regionálních a environmentálních témat a na digitální, jazykové a polytechnické vzdělávání. Projekt je realizován od 1. ledna 2019 do 31. prosince 2021 v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.

Cílem vytvořených programů je propojování formálního a neformálního vzdělávání, zlepšení kvality vzdělávání žáků, rozvoj jejich klíčových kompetencí a inovace specifického zaměření vzdělávání v závislosti posunu funkce knihoven a potřeb jejích uživatelů a reflexi aktuálních trendů ve vzdělávání.

„Konference ani uskutečnění projektu by nebylo možné bez obrovského elánu a odborné práce učitelů ZŠ Cesta a ZŠ Tomáše Šobra, včetně jejich ředitelů, Richarda Váni a Jaroslava Volfa. Bez nich by vzdělávací programy vůbec nemohly vzniknout,“ hodnotí spolupráci ředitel Městské knihovny Písek Roman Dub.

V souvislosti s hlavním cílem programu bude o problematice propojování formálního a neformálního vzdělávání hovořit paní Martina Pobříslová z písecké ZŠ J. K. Tyla. Dále na konferenci budou představeny čtyři programy – Rosteme v Písku, písku?, Písek ve středověku a dnes. Správa města a každodenní život., Živočichové kolem nás a Turistický průvodce po Písecku. Všechny programy jsou zaměřeny na málo frekventovaná a dosud v knihovnách nerealizovaná témata polytechnického/přírodovědného, digitálního a jazykového vzdělávání a výuky cizích jazyků. Tato specifikace odlišuje původní zaměření knihoven a ukazuje na současný trend – posun funkce knihoven do oblasti vzdělávání a specializací.

Lenka Felcmanová

25. října 2021

0
0

Diskuze k článku +

Článek zatím nikdo nekomentoval – buďte první!

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.