Navýšením obratu o 7,87 % na 12,39 miliardy korun uzavřela společnost dm drogerie markt Česká republika obchodní rok 2020/2021. Ten trval od 1. října 2020 do 30. září 2021. Stejně jako v předchozích letech svědčí tento růst o silné pozici dm na tuzemském drogistickém trhu.
Do rozšíření a modernizace prodejní sítě investovala společnost dm téměř 150 milionů korun. Nově bylo otevřeno 7 prodejen a 13 stávajících prošlo regenerací či refreshingem. Prodejní síť dm tak byla k 30. září 2021 rozšířena na celkem 246 prodejen. Počet spolupracovníků vzrostl z původních 3534 na konečných 3855 spolupracovníků (+321).
Pokračovaly i investice do logistiky. Více než 13 milionů korun směřovalo na výměnu LED osvětlení, na nákup nové manipulační techniky a spádových regálů v distribučních centrech v Jihlavě i Divišově a na další stavební a elektroinstalační úpravy na budově distribučního centra v Jihlavě. Pro zajištění lepšího komfortu spolupracovníků i zákazníků byly instalovány v prodejnách dm nové pokladní počítače. Do této obměny technického vybavení prodejen investovala společnost dm bezmála 10 milionů korun. Celková suma investic dm Česká republika za obchodní rok 2020/2021 dosáhla výše 173 milionů korun. V novém obchodním roce 2021/2022 je naplánováno investovat finanční prostředky v celkové výši 233 milionů korun, z této částky připadne na další expanzi a modernizaci prodejní sítě více než 208 milionů korun.
Model omnichannelu
Jak společnost uvádí, její prioritou zůstává komplexní omnichannel strategie, která úzce propojuje nákup a služby stacionárního a digitálního světa. On-line shop dm.cz, který oslavil letos v březnu své 3. narozeniny, i nadále roste dvojciferným procentuálním růstem za rok. Počet objednávek přesáhl 286 tisíc, což představuje nárůst o více než 58 %. V nabídce e-shopu naleznou zákazníci více než 11 100 produktů od 661 značek, některé z nich jsou k dostání pouze on-line. V důsledku narůstajícího významu on-line nakupování došlo u logistického partnera k navýšení kapacit distribučního centra e-shopu dm v Pohořelicích.
Mezi priority společnosti dm se řadí také nabídka totožných služeb a výhod při nakupování v kamenné prodejně a v on-line prostředí. Dlouhodobým cílem společnosti dm zůstává plná integrace zákaznického programu dm active beauty do on-line prostředí. Od 14. září letošního roku mají zákazníci nově možnost propojit si konto věrnostního programu s kontem e-shopu. Mohou tak uplatňovat věrnostní eKupony i při svých on-line nákupech.
Dvě nové jednatelky
Pokud jde o personální změny, k 30. září 2021 odešel z pozice předsedajícího jednatele dm drogerie markt Gerhard Fischer. V souvislosti s ukončením jeho aktivní pracovní kariéry došlo k organizačním změnám ve vedení společnosti. Agendu Gerharda Fischera přebraly k 1. říjnu 2021 jednatelky Martina Horká a Markéta Kajabová.
Management společnosti se rozrostl o další tři členy. Do širšího kruhu vedení nově patří manažerka sortimentu Michaela Zikmundová, manažer komunikace Jiří Peroutka a manažer IT Josef Razím.