veteran.auto.cz |
Popis: classic cars, oldtimer, veteran, inzerce
|
||||||
Reliant Rebel (1964-1974): Auto s vlastní garáží24.dubna Britský Reliant si udělal jméno svými tříkolkami, Rebel měl ale o jedno přední kolo víc. Kvůli omezené kapacitě výroby jich ovšem mnoho nevzniklo. Lancia Delta HF Integrale 16V do posledního detailu: Světový rekordman22.dubna Původní delta vyjela v roce 1979. Šlo o obyčejný hatchback segmentu C. O šest let později Italové vůz výrazně modernizovali. Vznikla Nuova Lancia Delta, která z obyčejného auta udělala hvězdu rallye světového formátu. Beutler (1943–1987): Příběh dvou bratrů ze švýcarského Thunu20.dubna Bratři Ernst a Fritz Beutlerovi založili v roce 1943 ve švýcarském Thunu akciovou společnost Gebr. Beutler & Cie, zabývající se po válce kusovou výrobou karoserií na podvozcích známých značek. Borgward Isabella (1954-1962): Labutí píseň impéria19.dubna Isabella se stala pro Borgward i přes trable s kvalitou trefou do černého. Jenže bankrotu výrobce počátkem 60. let minulého věku zabránit nedokázala. Fiat 131 Mirafiori (1974-1985): Zadokolky slavily úspěch u zákazníků i v soutěžích15.dubna Fiat 131 byl ve své době moderním automobilem. Na úspěchy obchodní navazovaly ty z rychlostních zkoušek. Dovážel se také k nám a bohužel jej sžírala koroze. Exemplar I: Návrat mědi, mosazi a bronzu do automobilů se nekonal14.dubna Velké americké kupé Buick Riviera převlečené do vcelku fešných italských šatů s notnou dávkou blyštivého kovu? Jedno takové skutečně existuje, má vcelku zajímavé pozadí vzniku a dá se koupit. Legendární Škoda Felicia slaví 30 let: Byla autem úplně pro každého13.dubna Před třiceti lety začala Škoda vyrábět pětidveřové hatchbacky Felicia s pohonem předních kol. Následovalo pětidveřové kombi a užitkové verze. Opel Tigra A (1994-2001): Šelmiček s bleskem se prodalo přes čtvrt milionu12.dubna Opel měl s kupátky na velkosériovém základu velmi šťastnou ruku, ať už se jednalo o Mantu či Calibru. V tomto trendu pokračovalo i to nejmenší: Tigra. Startovní pole Oldtimer Expressu 2024 obrazem. Závodníci se sešli v Mostě12.dubna Vytrvalostní závod veteránů Oldtimer Express odstartuje 4. května od Národního technického muzea. Do cílových Atén dojedou posádky o šest dní později. Armstrong Siddeley Lancaster, Hurricane a Typhoon (1946–1952): Sedan, kabriolet a kupé6.dubna Sedan Armstrong Siddeley Lancaster a od něj odvozený kabriolet Hurricane a kupé Typhoon poháněly řadové šestiválce s objemem 2 a později 2,3 litru. Byly to první poválečné vozy značky. Alpina B10 BiTurbo slaví 35 let. Nejrychlejší sedan své éry zesměšnil i Ferrari5.dubna Dvanáctiválcové Ferrari Testarossa uměla nechat v prachu. Alpina B10 BiTurbo je dokonalým ztělesněním značky a její výkony fascinují i 35 let po uvedení na trh. V Česku prochází renovací ikonické Lamborghini Countach. Zamíří do pozoruhodné sbírky5.dubna Bílé Lamborghini Countach v neznámější a nejprodávanější edici 25th Anniversary bude součástí české sbírky 80 bílých aut. Vyrazil jsem ho prozkoumat na sever Čech. Toyota MR2 W10 (1984-1989): Poprvé s motorem uprostřed4.dubna Když se řekne malý, relativně úsporný japonský sporťák, všichni si určitě představí Mazdu MX-5. Jenže Toyota s ním přišla mnohem dříve, a navíc na něj šla úplně jinak... Pražské Národní technické muzeum představilo vzkříšenou černou Tatru 77a25.března Tatra 77 slaví devět desetiletí od svého debutu. Národní technické muzeum v Praze na Letné představilo k ke kulatému výročí zrestaurovaný exemplář, který dlouhá léta odpočíval v depozitáři. Vespa 400 (1957–1961): Italsko-francouzské mikroauto pro dva a kufr23.března Mikroautíčko Vespa 400 navrhl italský výrobce skútrů Piaggio a jeho výrobu zadal do Francie. Zadní kola poháněl dvoudobý, vzduchem chlazený dvouválec 0,4 litru, umístěný vzadu. |