15
nových článků - klikněte pro zobrazení

Online žurnalistika

Popis:

Události a trendy ve světě online žurnalistiky a internetu

URL:

http://online.zurnalistika.cz

Katalog:

Publikuje:

3 položek/měsíc

Facebook spustil s Instant Articles revoluci. Co média riskují a proč se do toho přesto zapojila?

14.května
Facebook dnes ohlásil dlouho očekávanou – a hlavně dost nervozně očekávanou – novinku: Instant Articles. Dohodl se s několika médii, že jejich vybrané články bude publikovat přímo u sebe (zatím jen v iPhone aplikaci). Podle mě je to hodně zajímavá zpráva, tak jsem se naprosto nečekaně a nekontrolovaně rozepsal. Je to velká změna v myšlení […]

Mobil je definitivně nový desktop a dalších 13 drobků o médiích v roce 2015

30.dubna
Nový report State of the News Media 2015 je venku. Co mě zaujalo při letmém pročítání? 39 z 50 zpravodajských webů má nadpoloviční podíl čtenářů na mobilních zařízeních (pro srovnání: na zpravy.rozhlas.cz je to 37 procent) report zdůrazňuje, že desktop je důležitý kvůli většímu strávenému času, ale není to až tak přesvědčivé: týká se to […]

Pusťte si velký report o videu v online médiích. Vydělává zatím málokdo

18.dubna
Jak bojují online média s videem? Jasná věc: vkládají se do něj velké naděje, příjmy z online reklamy ve videu v USA vyskočily o 44 procent, video na zpravodajských serverech sleduje 36 procent dospělých uživatelů internetu, atakdále atakdále – to už víme. Tak jak se jim daří? Na to se snaží odpovědět obsáhlý multimediální projekt […]

Novináři, geekové, vývojáři, pozor! Přijďte na první český Hacks/Hackers

4.dubna
Už za týden, ve čtvrtek 10. dubna, se uskuteční první české setkání novinářů a technologických hračičků pod názvem Hacks/Hackers! (Přihlašte se na MeetUp, vstup zdarma.) Novináři, nenechte se vystrašit názvem, nejedná se o žádnou čirou geekovinu: hacks je slangový výraz pro žurnalisty (původně hanlivý: něco jako šmok v češtině) a akce má spojit dohromady dva […]

15 drobků o online médiích v roce 2014

28.března
PewResearchCenter vydal svůj pravidelný report State of the News Media 2014. A je to jako vždycky hodně obsáhlé čtení. Pokud vás nějaká pasáž o stavu amerických médií zaujala, dejte vědět, protože – pssst – já jsem to ještě detailně nečetl. Ale to mi samozřejmě nebrání v tom, abych nemrknul na pasáže, které se týkají onlinu, […]

Nativní reklama dobyla další médium: Wall Street Journal

21.března
Další významný deník podlehl kouzlu nativní reklamy: o lavírování mezi obsahem a inzercí se pokusí Wall Street Journal. To Washington Post stejný formát po roce od startu inovuje. Pokud termín nativní reklama neznáte: jedná se o chytřejší verzi starých známých PR článků. Jsou to tedy články psané firmami, ve spolupráci s nimi nebo na jejich […]

Twitter už pro nás není bezvýznamný příbuzný Facebooku. Povýšil na chudšího brášku

14.března
Na IHNED.cz jsme nasadili malou libůstku. Pokud si označíte kus textu, vyskočí na vás sdílítko na Twitter. Po kliknutí vám nabídne ku sdílení příslušnou pasáž a odkaz na článek. Pokud se to ujme, můžeme s tím dál pracovat a přidat další možnosti. Vyzkoušejte si to třeba na článku Michala Berga Co je síťová neutralita a […]

Jak by vypadala titulka HN podle čtenářů

12.března
Jak by vypadaly titulní strany deníků, kdyby je nevybírali editoři, ale čtenáři podle toho, co nejvíc sdílí na sociálních sítích? Služba NewsWhip takový provokativní experiment udělala a u několika světových deníků vytvořila sérii alternativních titulek. Miloš Čermák dnes ve své autorské straně v Hospodářských novinách experiment rozebírá a zkouší, jak by to dopadlo v případě […]

Média končí s trucováním a souhlasí s předplatným na iPadech

10.června
(Tento blog fakt neoživl, jen tu na mě vypadly nějaké poznámky z konference IAC, tak jsem je sem plácnul. Ještě někdy přihodím slajdy.) Když Apple před čtvrt rokem představil svůj předplatitelský systém pro aplikace na iPadu (oprava: samozřejmě čti: pro aplikace v App Store), dočkal se dost negativních reakcí ze strany médií. Připomeňme si, co jim tak ...
© 2000-2024 ANNECA s.r.o., Klíšská 977/77, 400 01 Ústí nad Labem, Tel: +420 478571021, Email: info@pravednes.cz, Twitter: @pravednes