Pavel Evdokimov |
Vztahuje se k |
KONEC18.května » Revue Theofil Vážení přátelé, čtenáři, příznivci, podporovatelé! Existence Revue Theofil se v tuto chvíli blíží ke svému konci - 29. 5. 2024 bude posledním dnem její stávající webové prezentace. Pak se zhasne vypínač a web Revue Theofil "bude zmizelej". Žena je orantou ve znamení Přímluvce27.listopadu » Revue Theofil Ani v duchovní rovině, tak jako v té tělesné, není ženě odňata její výsostná mateřská úloha, jak o tom píše význačný pravoslavný teolog Pavel Evdokimov (+1970). Koneckonců tuto výsostnou úlohu ve své osobě dokonale vyjádřila a naplnila Panna Maria, … Vítězná slabost Boha Všemohoucího9.dubna » Revue Theofil "Bůh je slabý ne ve své formální všemohoucnosti, ale ve své Lásce," která se činí bezmocnou, aby přemohla moc smrti, píše ve svém textu známý pravoslavný teolog Pavel Evdokimov (+1970). Slabost Boží je totiž mocnější nejen než lidé, jak píše apoštol… Láska podle míry Boha25.listopadu » Revue Theofil Jak již bylo zmíněno, Druhého vatikánského koncilu se účastnili i tzv. pozorovatelé, pocházející z nekatolického křesťanského prostředí. Za pravoslavnou stranu se tak tohoto koncilu účastnil původem ruský, avšak ve Francii působící teolog Pavel Evdo… Služebníci jediného kněžství Kristova21.listopadu » Revue Theofil K dění na Druhého vatikánského koncilu byli pozváni coby tzv. pozorovatelé i křesťané z nekatolických církví a společenství, za pravoslavné např. známý francouzský teolog Pavel Evdokimov, za protestantské bratry např. představitelé ekumenické komuni… Žena je pro muže a muž skrze ženu12.října » Revue Theofil Známý pravoslavný teolog Pavel Evdokimov (+1970) se nezřídka věnoval i otázce ženství a úlohy ženy. Nejinak tomu je i v následujícím úryvku z jedné z jeho statí, ve kterém naznačuje, co znamenají slova apoštola Pavla, že "žena je pro muže" a "muž sk… Theotokos archetypem nekněžského charismatu ženy19.května » Revue Theofil "Žena neprahne po kněžství," píše provokativně známý pravoslavný teolog Pavel Evdokimov (+1970), který nahlíží Pannu Marii, Matku Boží, jako fundamentální archetyp "nekněžského kněžství" ženy. Vtělení Boha je dovršením stvoření člověka21.prosince » Revue Theofil Člověk by nepoznal Boha, kdyby nebyl od Boha poznán, a byl Bohem poznán mírou nebývalou - to když se neviditelný Bůh stal viditelným člověkem, aby pomíjející tvor člověk dosáhl nepomíjejícího života v Bohu, k čemuž byl Bohem předurčen již od okamžik… |
|