Kateřina Lánská |
Vztahuje se k |
Učitelé jako sociálka. Dětem pomáhají místo expertů, ale pravomoci chybí13.března » iDNES.cz Školy v Česku nemohou dětem efektivně pomáhat a řešit třeba šikanu nebo záškoláctví. Ministerstva školství a práce totiž dávají často protichůdné pokyny. Vše zachraňují obětaví jednotlivci z řad učitelů. Jenže ti nemívají ty správné kompetence. Odbo… Kde začíná a končí sociální role školy?5.března » Eduin Česko umí dobře dokumenty psát, ale hůře je naplňovat. V Auditu se EDUin věnuje inovaci oborové soustavy, sociální roli školy a4.března » Učitelské listy Na půdě Senátu představí EDUin letos již jedenáctý nezávislý Audit českého vzdělávacího systému, který bude 5. března možné sledovat od 10 h... Umíme pracovat s žáky s horším sociálním zázemím, říkají učitelky. Radnice přesto školu mění na ‚waldorf‘24.února » iROZHLAS Na základní školu Cimburkova v Praze 3 chodí dlouhodobě velké procento žáků z řad národnostních menšin, hlavně Romů a Ukrajinců. Vedení městské části považuje školu za segregovanou a chce vyučování přeměnit na waldorfský systém, což je alternativní … Zaspali jsme. Moderní svět nám utíká, zní od zakladatelek soukromých škol20.února » Forbes Chtějí svým dětem dopřát kvalitní a moderní vzdělání. České školství jim ale nevyhovuje. Zakládají proto své vlastní školy. Co jim v tradičních školách chybí? Jak v Albrechticích nad Vltavou oživovali místní školu9.února » Eduin Třicet procent českých škol jsou malotřídky. Jde většinou o malé, vesnické školy, které podporují život v obci i wellbeing žáků z místních rodin. Roztříštěnost školské sítě má ale i své zápory a není to levná záležitost. Co dělat, aby se malé školy … Lidové noviny: Pro bezpečné prostředí ve školách nestačí pouze zvyšovat bezpečnostní opatření7.února » Eduin Po nedávné tragédii na FF UK se školy snaží pro své studenty a učitele vytvořit bezpečnější prostředí. Kromě opatření odstrašujícího charakteru a krizové komunikace bychom se měli ve školách soustředit také na prevenci, osobnostní rozvoj a bezpečné … Nadání a hendikep – základem podpory ve škole má být respektující přístup1.února » Eduin Příběh Karolíny B. a jejího syna Adama se zdá být ilustrativním příkladem toho, jaké limity mají české školy v podpoře dětí s nadáním a specifickými vzdělávacími potřebami. Jak v Albrechticích nad Vltavou oživovali místní školu23.ledna » Eduin Třicet procent českých škol jsou malotřídky. Jde většinou o malé, vesnické školy, které podporují život v obci i wellbeing žáků z místních rodin. Roztříštěnost školské sítě má ale i své zápory a není to levná záležitost. Co dělat, aby se malé školy … |
Štěpán Mareš
- Český kreslíř komiksů
Tomáš Feřtek
- Český publicista, novinář a spisovatel
|