Jaroslav Pinkas |
Vztahuje se k |
Výchova k demokratickému občanství, nebo návrat k Leninovi? Jak se budou české děti učit dějepis10.června » Forum24 POLEMIKA / Nedávno skončila fáze veřejných konzultací k probíhající revizi výuky dějepisu a jejich Rámcovému vzdělávacímu programu (RVP). Národní pedagogický institut shrnul její průběh nanejvýš znepokojivým způsobem. V rozhovoru pro novinky.cz kons… Moc Kartága, málo Havla. Školství řeší problémy s dějepisem, učitelé se neshodnou27.ledna » CNN Prima NEWS Může se zdát, že české školství se na úkor moderních dějin příliš věnuje pravěku, antice či středověku. Podobné závěry podporuje i zpráva České školní inspekce. Podle Jaroslava Pinkase z Národního pedagogického institutu jsou častou příčinou podobný… Aneta Gaborová: Od nikoho jiného se učitel nenaučí tolik jako od svého kolegy. Za jakých okolností mohou být učící se komunity14.prosince » Učitelské listy Když se učitelé učí od sebe navzájem, mohou získat mnohem více než odbornost. Jak na to ukazuje komunita učitelů, která vznikla kolem projek... Od nikoho jiného se učitel nenaučí tolik jako od svého kolegy. Za jakých okolností mohou být učící se komunity budoucností meto11.prosince » Eduin Když se učitelé učí od sebe navzájem, mohou získat mnohem více než odbornost. Jak na to ukazuje komunita učitelů, která vznikla kolem projektu Dějepis+. Od nikoho jiného se učitel nenaučí tolik jako od svého kolegy. Za jakých okolností mohou být učící se komunity budoucností meto22.listopadu » Eduin Když se učitelé učí od sebe navzájem, mohou získat mnohem více než odbornost. Jak na to ukazuje komunita učitelů, která vznikla kolem projektu Dějepis+. Historie má být otevřená diskusi, a nikoli závazná k jednotné interpretaci, myslí si didaktik dějepisu Pinkas29.září » Český rozhlas Plus Nad otázkami jak se učíme o svých moderních dějinách a zda umíme o historii vzdělávat se zamýšlí didaktik dějepisu a historik Jaroslav Pinkas. Moderuje Michael Rozsypal. Rok 1968 v hodinách dějepisu. Jak by se měly děti učit o pražském jaru a okupaci a kolik toho vědí25.srpna » Deník N „Je potřeba v dětech pěstovat vztah k tomu, že 21. srpen 1968 je důležité datum,“ popsal v debatě Deníku N na pražském Výstavišti historik a učitel Jaroslav Pinkas. S kolegou Alešem Sedlmeierem se zamýšleli nad tím, jak by se v dnešní škole měly dět… Badatelská učebnice soudobých dějin jako nudná “frontálka”? Nikoliv15.srpna » Seznam Médium Robert Čapek aka Líný učitel zveřejnil své hodnocení naší učebnice i příručky Soudobé dějiny. Předně je třeba ocenit, že Čapek vnímá řadu aspektů učebnice pozitivně, píše poučeně a věcně, a i díky tomu se v debatě o výuce dějepisu můžeme posouvat. Učebnice soudobých dějin opravdu obsahuje chyby9.srpna » Seznam Médium Má pravdu ÚSTR, který tvrdí, že učebnice edukátorů obsahuje chyby, nebo edukátoři, kteří tvrdí, že „nejsou amatéři“? |
|