15
nových článků - klikněte pro zobrazení

F1News.cz

Popis:

Formule 1, novinky, týmy, jezdci

URL:

https://f1news.autoroad.cz/

Katalog:

Publikuje:

3 položek/měsíc

Temné zákulisí Petersonovy nehody. Nepřežil zranění, jež nebyla životu nebezpečná

8.ledna
Grand Prix Itálie 1978 byla ovlivněna dramatickou nehodou, po níž skončili v nemocnici dva piloti, ovšem větší obavy budil stav toho, jenž nakonec tuto smutnou anabázi přežil. Kolem smrti druhého zraněného se dlouho našlapovali tišeji než v případě politických skandálů.

Vánoční výzva F1 přinesla zajímavé čtenářské názory. Nejvíc se fandí klasickým týmům

31.prosince
F1 je mnohdy jen o sledování závodů, ale vždy je milé, když se ozvou fanoušci ochotní nejen komunikovat, ale také se svěřit s pohnutkami, které je k „královně motoristického sportu“ dovedly. Rozhodně to je hodně zajímavé počtení.

Jak Eddie Cheever v duelu s Villeneuvem (ne)dostal Ferrari

22.prosince
V našem ohlédnutím za historií F1 si připomeneme jednu do jisté míry záhadnou událost na přelomu let 1977 a 1978. Na různých webových stránkách najdete různé názory, náš text se opírá o svědectví samotného aktéra následujících událostí.

Startovní pole pro rok 2025. Převážná část týmů se změnami

20.prosince
Od prvního závodu nové sezóny nás děli zhruba tři měsíce a startovní pole je kompletní. V mnoha případech byly případné výměny známy už poměrně dost dlouho dopředu, proto vlastně největší rána přišla až nakonec - třebaže byla dostatečně předvídaná.

Očekávané je skutkem. Péreze v barvách Red Bullu příští rok neuvidíme. Co ke svému odchodu řekl?

18.prosince
Když Red Bull v pondělí po posledním závodě sezóny nevydal oficiální informaci o osudu druhého pilota stáje Sergia Péreze, vypadalo to na tahanice a šarády, které posílily zprávy ze začátku tohoto týdne. Nyní je čekání u konce a věci nabraly celkem očekávaný směr.

Sezóna v číslech, souvislostech i názorech - shrnutí ročníku tentokrát vzácně vyrovnaného

14.prosince
Loni jsem o pár dní dříve hodnotil sezónu, o níž se nemálo fanoušků vyjádřilo, že jim F1 znechutila (ačkoliv podobně dominantních šampionátů už tu pár bylo). Tentokrát ale bylo o co bojovat až do samého závěru, třebaže šampiónem se opět stal Max Verstappen.

Walter Wolf po letech prozradil, proč Villeneuve nejezdil za Wolf

13.prosince
Přišel, viděl a málem zvítězil - kanadský „vlk“ Walter Wolf, ropný magnát s rakouskými kořeny, vtrhl do F1 nejdřív ve stáji Franka Williamse, aby se po půlroce osamostatnil a zahrál si tak trochu na druhého lorda Hesketha.

"Norris opravdu nahnal Verstappenovi strach," domnívá se Rosberg

12.prosince
Lando Norris svými výkony v průběhu sezóny podle bývalého jezdce Nica Rosberga skutečně vystrašil Maxe Verstappena, který nakonec mistrovský titul obhájil.

Proč fandíte právě tomu kterému týmu? Podělte se o svůj příběh

11.prosince
Hodně často slyším ze všech stran, co jsem si to zase vymyslel za ******, a následuje termín, jenž se možná v komunikaci pilotů tak často neozývá, ale jako podobně laděné by byl zcela jistě vytípnut. Přesto si dovolím svou myšlenku předložit.

Legendární „ventilátor“ Brabhamu fanoušků F1 většina zná. Ale víte o jeho konkurentovi?

10.prosince
Rok 1978, na scéně se objevuje fenomenální Lotus 79 a soupeři jsou náhle jen statisty. Ovšem v GP Švédska nasazuje Brabham typ BT46 s mohutným ventilátorem v zádi a zcela „černé rakve“ vymaže. Novinka nejenže neměla dlouhého trvání, ale ani nebyla první.

PROHLÁŠENÍ po závodě: Gratulace vítězům, odhodlání do roku 2025

8.prosince
Poslední prohlášení týmů, tedy jezdců a zástupců se neslo v duchu gratulací vítězům, krátkému hodnocení a odhodlaných výhledů na rok 2025. Co z toho se naplní? Můžete si udělat poznámku a v příštím roce ambice porovnávat.

Zázraky se nekonaly, penalizacemi a kolizemi provázený závod vyhrál Norris, slaví i McLaren

8.prosince
Sezóna 2024 je za námi a v Abú Dhabí byla napsána poslední kapitola. Od prvního tréninku bylo zřejmé, že Ferrari a potažmo Leclerc budou na kratší straně provazu, ačkoliv se ve svých prohlášení snažili udržet bojovnou náladu.

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci:

8.prosince
Sezóna opravdu klepe na poslední dveře a piloti k ní vlastně už včera učinili onen zásadní krok. Jak se na své výkony tvářili po kvalifikaci nejen oni, ale i zástupci týmů?

Kvalifikace přála oranžové barvě, Leclerc odstartuje poslední

7.prosince
Tři části naděje, výzva a zachování šancí - to byla poslední kvalifikace roku 2024, v níž šlo minimálně týmům McLaren, Ferrari, Haas a Alpine o hodně, protože jak známo, postavení na startu má pro závod často důležitý význam.

Poslední trénink v režii McLarenů, vytáhly se oba Haasy, Leclerc nebyl v dobrém rozpoložení

7.prosince
Sezóna s doposud největším počtem závodů - nelze mluvit o nejdelší, protože dříve se jezdilo sice méně závodů, ale s většími intervaly - se blíží ke konci a polito nastoupili k vůbec poslednímu volnému tréninku na Yas Island v Abú Dhabí.
© 2000-2025 ANNECA s.r.o., Klíšská 977/77, 400 01 Ústí nad Labem, Tel: +420 478571021, Email: info@pravednes.cz, Twitter: @pravednes