F1News.cz |
Popis: Formule 1, novinky, týmy, jezdci
|
||||||
Temné zákulisí Petersonovy nehody. Nepřežil zranění, jež nebyla životu nebezpečná8.ledna Grand Prix Itálie 1978 byla ovlivněna dramatickou nehodou, po níž skončili v nemocnici dva piloti, ovšem větší obavy budil stav toho, jenž nakonec tuto smutnou anabázi přežil. Kolem smrti druhého zraněného se dlouho našlapovali tišeji než v případě politických skandálů. Vánoční výzva F1 přinesla zajímavé čtenářské názory. Nejvíc se fandí klasickým týmům31.prosince F1 je mnohdy jen o sledování závodů, ale vždy je milé, když se ozvou fanoušci ochotní nejen komunikovat, ale také se svěřit s pohnutkami, které je k „královně motoristického sportu“ dovedly. Rozhodně to je hodně zajímavé počtení. Jak Eddie Cheever v duelu s Villeneuvem (ne)dostal Ferrari22.prosince V našem ohlédnutím za historií F1 si připomeneme jednu do jisté míry záhadnou událost na přelomu let 1977 a 1978. Na různých webových stránkách najdete různé názory, náš text se opírá o svědectví samotného aktéra následujících událostí. Startovní pole pro rok 2025. Převážná část týmů se změnami20.prosince Od prvního závodu nové sezóny nás děli zhruba tři měsíce a startovní pole je kompletní. V mnoha případech byly případné výměny známy už poměrně dost dlouho dopředu, proto vlastně největší rána přišla až nakonec - třebaže byla dostatečně předvídaná. Očekávané je skutkem. Péreze v barvách Red Bullu příští rok neuvidíme. Co ke svému odchodu řekl?18.prosince Když Red Bull v pondělí po posledním závodě sezóny nevydal oficiální informaci o osudu druhého pilota stáje Sergia Péreze, vypadalo to na tahanice a šarády, které posílily zprávy ze začátku tohoto týdne. Nyní je čekání u konce a věci nabraly celkem očekávaný směr. Sezóna v číslech, souvislostech i názorech - shrnutí ročníku tentokrát vzácně vyrovnaného14.prosince Loni jsem o pár dní dříve hodnotil sezónu, o níž se nemálo fanoušků vyjádřilo, že jim F1 znechutila (ačkoliv podobně dominantních šampionátů už tu pár bylo). Tentokrát ale bylo o co bojovat až do samého závěru, třebaže šampiónem se opět stal Max Verstappen. Walter Wolf po letech prozradil, proč Villeneuve nejezdil za Wolf13.prosince Přišel, viděl a málem zvítězil - kanadský „vlk“ Walter Wolf, ropný magnát s rakouskými kořeny, vtrhl do F1 nejdřív ve stáji Franka Williamse, aby se po půlroce osamostatnil a zahrál si tak trochu na druhého lorda Hesketha. "Norris opravdu nahnal Verstappenovi strach," domnívá se Rosberg12.prosince Lando Norris svými výkony v průběhu sezóny podle bývalého jezdce Nica Rosberga skutečně vystrašil Maxe Verstappena, který nakonec mistrovský titul obhájil. Proč fandíte právě tomu kterému týmu? Podělte se o svůj příběh11.prosince Hodně často slyším ze všech stran, co jsem si to zase vymyslel za ******, a následuje termín, jenž se možná v komunikaci pilotů tak často neozývá, ale jako podobně laděné by byl zcela jistě vytípnut. Přesto si dovolím svou myšlenku předložit. Legendární „ventilátor“ Brabhamu fanoušků F1 většina zná. Ale víte o jeho konkurentovi?10.prosince Rok 1978, na scéně se objevuje fenomenální Lotus 79 a soupeři jsou náhle jen statisty. Ovšem v GP Švédska nasazuje Brabham typ BT46 s mohutným ventilátorem v zádi a zcela „černé rakve“ vymaže. Novinka nejenže neměla dlouhého trvání, ale ani nebyla první. PROHLÁŠENÍ po závodě: Gratulace vítězům, odhodlání do roku 20258.prosince Poslední prohlášení týmů, tedy jezdců a zástupců se neslo v duchu gratulací vítězům, krátkému hodnocení a odhodlaných výhledů na rok 2025. Co z toho se naplní? Můžete si udělat poznámku a v příštím roce ambice porovnávat. Zázraky se nekonaly, penalizacemi a kolizemi provázený závod vyhrál Norris, slaví i McLaren8.prosince Sezóna 2024 je za námi a v Abú Dhabí byla napsána poslední kapitola. Od prvního tréninku bylo zřejmé, že Ferrari a potažmo Leclerc budou na kratší straně provazu, ačkoliv se ve svých prohlášení snažili udržet bojovnou náladu. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci:8.prosince Sezóna opravdu klepe na poslední dveře a piloti k ní vlastně už včera učinili onen zásadní krok. Jak se na své výkony tvářili po kvalifikaci nejen oni, ale i zástupci týmů? Kvalifikace přála oranžové barvě, Leclerc odstartuje poslední7.prosince Tři části naděje, výzva a zachování šancí - to byla poslední kvalifikace roku 2024, v níž šlo minimálně týmům McLaren, Ferrari, Haas a Alpine o hodně, protože jak známo, postavení na startu má pro závod často důležitý význam. Poslední trénink v režii McLarenů, vytáhly se oba Haasy, Leclerc nebyl v dobrém rozpoložení7.prosince Sezóna s doposud největším počtem závodů - nelze mluvit o nejdelší, protože dříve se jezdilo sice méně závodů, ale s většími intervaly - se blíží ke konci a polito nastoupili k vůbec poslednímu volnému tréninku na Yas Island v Abú Dhabí. |