Autoforum.cz |
Popis: RSS Autoforum.cz, webového automagazínu náročnější motoristickou klientelu. Nekompromisní testy nejen výjimečných automobilů, horké novinky ze světa čtyř kol, komentáře aktuálního dění, reportáže z autosalonů, rady pro řidiče, zajímavosti ze světa tuni...
|
||||||
Ani Lewis Hamilton možná nezachrání kdysi nadějnou britskou automobilku, v problémech propouští desítky procent zaměstnanců20:26 Spojil s ní svou tvář, navíc za ní stojí vskutku dobře situovaný byznysmen. A její auta jsou nepochybně zajímavá. Nic z toho ale nemusí stačit k přežití, což ukazuje aktuální propuštění stovek lidí. Kdyby jich firma zaměstnávala desetitisíce, není to až taková tragédie, tohle ale není ten případ. (Petr Prokopec) ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug–in hybridům, i nejlepší výsledek je bída18:13 Je to další pokus, který jasně ukazuje, jak rychle a intenzivně baterie moderních elektrifikovaných aut s časem ztrácí svou původní kapacitu. A „nevhodný” způsob využití vývoj jen zhoršuje. Situace je tak mizerná, že se v testu Němců i jednooký stal králem mezi slepci. (Petr Prokopec) Kam dala Kia hlavu? Své ošklivé novince sebrala motor V6 i jako vrchol v době, kdy ho konkurence vrací do nabídky jako základ14:16 Jako by nestačilo, jak tohle auto vypadá… Být určeno jen pro Evropu, bez šestiválců se obejde, jeho hlavním odbytištěm je ale místo, kde aktuálně znovu frčí osmiválce a šestiválec dobře poslouží leda jako žádoucí základ. Kia na to nedbá a chce si vystačit se čtyřválci. (Petr Prokopec) Lidmi skoro zapomenutý homologační speciál sběratelé z hlavy nepustili, na tuhle vzácnost jsou dnes i 2 miliony málo12:01 Pro fandy je to jeden ze svatých grálů moderní automobilové historie, pro většinu lidí skoro nic. Bank tady ale berou ti první, hlavně pak ti, kteří si ho pořídili dřív v jedné z jeho vzácných specifikací s ručním řazením, jako je tomu v tomto případě. (Petr Miler) Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron10:23 Majitel si ho sám naboural a sám ho chce opravit, v čemž mu Bugatti v určité chvíli začalo bránit. Majitel se proti tomu ohradil, což by jiné automobilky přimělo zabetonovat se ve své pozici a pojistit se armádou právníků. Šéf Bugatti se ale zachoval jako normální člověk. (Petr Prokopec) Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky6:01 A zní to na rozdíl od absurdních představ výrobců realisticky, takže nemáme problém věřit tomu, že to přináší ovoce. Některé přístupy z minulosti zkrátka nebyly překonány, jen odloženy na druhou kolej, kde ale pořád dokážou být dlouhodobě velmi efektivní. (Petr Prokopec) Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností21.listopadu Doby, kdy nejdražší SUV mohlo stát jen „pár milionů” a někteří to vnímali jako problém, jsou dávno pryč. Přesto ani dnešní nabídka sériových aut není pro některé dost. Pro takové je tu firma Overfinch, která se pustila do vskutku neskromné spolupráce se slavným puškařstvím. (Petr Prokopec) Hyundai přiznává, že elektromobily se musí dobíjet stejně rychle, jako se auta tankují. To ale není ani trochu blízko, ukazuje21.listopadu Ve vzácném momentu upřímnosti šéf evropského vývoje Hyundai přiznal, že do boje na nože nelze jít s pěstmi a doufat ve výhru. Současně ale říká, že automobilový průmysl potřebuje ještě „minutu”, aby náskok srovnal. No, máme pocit, že potřebuje spíš dvě. Anebo pár milionů. (Petr Miler) Škoda Fabia s dnes neuvěřitelným motorem je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, za svou cenu je to malý velký poklad21.listopadu Je to pozoruhodná ukázka toho, jak rychle se automobilový svět změnil. Tohle auto jste ještě v předminulé dekádě mohli mít „jen tak”, dnes na něj s vytřeštěnýma očima koukáme jako na stěží uvěřitelný úkaz. (Petr Miler) Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti21.listopadu Porsche jako by v tomto případě totálně ztratilo hlavu a nevědělo kudy kam. Původně asi chtělo vyzdvihnout schopnosti novinky, pak se ale asi chytilo za nos a bálo se poškodit image své legendy. A tak stvořilo tohle, jeden velký nesmysl. (Petr Prokopec) Někdo konečné zvedl hozenou rukavici lidových sporťáků s pořádnými motory, Korejci poprvé ukázali vlastní Corvette21.listopadu Uvážíme-li, jak moc je Corvette dlouhodobě úspěšným autem, je skoro neuvěřitelné, že se žádný jiný velkosériový výrobce o nic podobného nepokusil. Korejci teď chtějí tuhle hozenou rukavici zvednout, je ale otázkou, jak moc dokážou napodobit poměr hodnoty a ceny originálu. (Petr Prokopec) První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání21.listopadu Je to taková raketa V-2 boje o budoucnost elektromobilů, která má tyto vozy jedním tahem zbavit řady současných problémů a učinit je mnohem konkurenceschopnějšími. Mluví se o nich roky, teď je alespoň částečně dostalo první sériové auto. A neřeší vůbec nic. (Petr Prokopec) Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h20.listopadu Nic proti nové Octavii, ale zkuste s ní vyrovnat tohle auto v jakémkoli jednotlivém ohledu, natož pak ve všech současně. Provozní náklady? Možná, optikou pořizovací ale kupodivu nejde o dva jiné světy, máme-li se v případě Alpiny B7 bavit o ojetině. (Petr Miler) Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen20.listopadu Byla by to slušná ironie osudu, existuje ale šance, že auto, které kdysi postavilo Porsche na nohy, ho teď pošle ke dnu. Nový elektrický Cayenne je totální selhání a je snad nemožné to nevidět. (Petr Prokopec) Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím20.listopadu Už jsme zmiňovali, že Číňané vám dnes prodají cokoli? Není to přehnané, i pokud si usmyslíte, že by mělo jít dieselový pick-up v tak trochu americkém stylu, můžete ho mít. (Petr Prokopec) |