Autoforum.cz |
Popis: RSS Autoforum.cz, webového automagazínu náročnější motoristickou klientelu. Nekompromisní testy nejen výjimečných automobilů, horké novinky ze světa čtyř kol, komentáře aktuálního dění, reportáže z autosalonů, rady pro řidiče, zajímavosti ze světa tuni...
|
||||||
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F119:52 Jestli vás tohle nevezme u srdce, jste mrtví, nebo nejste automobiloví fandové. Tomuhle autu nechybí nic - má výkon, zvuk i rychlost a s motorem bez turba nepostrádá ani charakter a přímočarou ovladatelnost. Co víc si přát? Snad jen mít ho doma. (Petr Miler) Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů16:51 Paušální omezení rychlosti je jedním z nejabsurdnějších konceptů, které známe. Zaveden byl povětšinou kvůli úspoře paliva bez jakékoli vazby na bezpečnost provozu, přesto je dnes vymáhán tak, jako by bez něj lidé hynuli po milionech. Ostrůvky pozitivní deviace se ale pořád najdou. (Petr Prokopec) Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel14:35 Připusťme, že krása je to poněkud specifická, ale podívejte se na ni, takové kousky už se nevidí. A za takové peníze? Je to velmi skromná verze, tím míň se toho na ní ale pokazí. Navzdory 25 letům stáří snadno může jít vůz, který vydrží sloužit dalších 25 roků. (Petr Miler) Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět12:19 Pokud si Ford nedal za cíl to v Evropě zabalit jinak než tak, že prostě oznámí konec, nemáme ponětí, o co se tu snaží. Je k nevíře, že tady skončil s Mondeem, i když má jeho novou generaci, kterou umí levně vyrobit i prodat. A nabízí ji dokonce v druhé verzi na různých místech, jen ne u nás. (Petr Miler) Elektrické fiasko Porsche nekončí. Automobilka hází ručník do ringu v Číně, zavře svou nabíjecí síť11:11 Současné jednání německé automobilky je jen logické a racionální, problém je pouze v tom, že přichází až pět minut před dvanáctou po letech zcela iracionálních rozhodnutí ignorujících technickou realitu i preference zákazníků. Muselo to skutečně zajít až sem? (Petr Miler) Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 20269:00 Zajeďte si tam, než ji zavřou, říkáme už pěkných pár let. Možné to bude i v roce 2026, jak potvrzují nové ceny za vjezd na Severní smyčku Nürburgringu. A jsou na dnešní poměr skutečně dárkové, oproti těm dosavadním se vesměs nemění. (Petr Prokopec) Lada začala prodávat svá auta v jedné z nejnebezpečnějších zemí světa, i to je její náhrada za zakázané evropské trhy6:16 Když už ruská automobilka nemůže vyvážet svá auta na západ, zkouší hledat nová odbytiště v těch částech světa, kde proti dovozu ruského zboží nic nenamítají. A zjevně nepohrdne ani velmi svéráznými alternativami. (Petr Prokopec) Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý25.prosince Automobilky s realizací plánů na návraty legend své vlastní minulosti pravidelně složitě bojují a výsledky jejich práce obvykle jen budí rozpaky. Přitom stačí tak málo - nedrancovat historii jen vykrádáním slavných jmen, ale vydat se cestou zachování podstaty. Jako je tomu u tohoto Clia. (Petr Prokopec) Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí25.prosince No co, týpek s kufrem, říkáte si? Omyl, je to muž s autem, i když se to na první pohled nezdá. Do onoho kufříku dokázala Mazda vměstnat vše potřebné k zajištění vlastní dopravy po silnici, jeden z bláznivých nápadů 90. let se ale naneštěstí do výroby nedostal. (Petr Prokopec) Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než25.prosince Je to rarita vzniklá jen ve 4 kusech, tento exemplář navíc zůstává prakticky nový s pouhými 26 ujetými kilometry na tachometru. Stojí podle toho, přes 16 milionů korun je za takový stroj „darda”, jakou svět ještě. (Petr Miler) Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek25.prosince Snad nemusíme ani naznačovat, kdo v takových kláních bývá favoritem, v tomto případě ale věci nedopadly podle očekávání. Vítězství toho druhého vzadu je celkem jednoznačné, pomoci si ale musel opravdu vrcholnou verzí. (Petr Prokopec) Poté, co prasklo, jak moc nesmyslná je nová hybridní 911, zkouší Porsche aspoň zmírnit rozčarování25.prosince Ani nová omezení platná pro hybridní verze nejsou žádná nádhera a pořád ukazují, jak mizerný obchod automobilka udělala. Hlavní otázka je ale jinde - dá se vůbec věřit, že dosud problematické zacházení najednou není problematické, když nedošlo na technickou změnu? (Petr Prokopec) Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?24.prosince Také si někdy připadáte jako u blbečků na kopečku? Tohle je ten případ. Je to něco, co každý vidí, k čemu se naprostá většina lidí vyjadřuje velmi kriticky a o čem automobilky tvrdí, že to ví a řeší. Jenže nakonec neudělají skoro nic, vůbec nic nebo dokonce udělají pravý opak. A podle toho to dopadá. (Petr Prokopec) Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video24.prosince Není to ta vánoční zpráva, kterou bychom vám chtěli přinést, ale i tohle je bohužel život. Letos 55letý slavný herní vývojář pokoušel štěstí ve svém Ferrari na vyhlášené silnici poblíž Los Angeles a nevyšlo to, s sebou do nebe vzal i svého spolujezdce. (Petr Miler) Loni ještě neexistující čínská luxusní značka už prodejně překonává BMW, Mercedes a Porsche, poráží je v jejich vlastní hře24.prosince Pokud stále máte pocit, že Číňané jsou schopni prosadit se jen mezi výrobci těch nejobyčejnějších aut lepším poměrem hodnoty a ceny, tohle vás vyvede z omylu. Maextro má na mušce spíš Rolls-Roycy nebo Maybachy, přesto překonává i dražší modely rozšířenějších značek. (Petr Miler) |