Autoforum.cz |
Popis: RSS Autoforum.cz, webového automagazínu náročnější motoristickou klientelu. Nekompromisní testy nejen výjimečných automobilů, horké novinky ze světa čtyř kol, komentáře aktuálního dění, reportáže z autosalonů, rady pro řidiče, zajímavosti ze světa tuni...
|
||||||
Od zrušení zákazu spalovacích motorů v EU od roku 2035 nečekejte nic kloudného, unikly první informace o tom, co přijde místo n4:43 To by nebyla EU, kdyby se najednou začala chovat rozumně. Místo jednoho nesmyslu tak přijde druhý, o tom nepochybujeme už od začátku. Až teď se ale začíná ukazovat, jak velká hloupost to bude. (Petr Miler) Šéf Fordu, který roky vnucoval elektromobily všem, teď varuje EU, aby nevnucovala elektromobily všem19:10 Nemáme problém s tím, pokud někdo změní názor, ale takhle tento muž nepůsobí. Podobně jako Carlos Tavares současně něco jiného dělá i říká. A po všem, čeho se za poslední roky dopustil, už mu nevěříme ani nos mezi očima. (Petr Miler) Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma15:26 Tohle je tragikomický důkaz toho, jak si nakonec i automobilka je vědoma, s jakým nesmyslem přišla. Staré LFA na videu předvádí, ale to nové, které by jinak mělo být centrem pozornosti, nikoli. Proč asi? Protože by zvlášť vedle vlastního předchůdce působilo nekonečně trapně. (Petr Prokopec) Kia přiznala, že její mimořádně ošklivou novinku lidé nekupují, přesto ji odmítá rychle změnit13:50 Po stržení plachty z tohoto auta publikum jen zadrželo dech, něco tak bizarního nečekal nikdo. Internet byl okamžitě plný negativních komentářů, Kia přesto chvíli zkoušela tvrdit, že je vše v pořádku. Teď už to ani nezkouší, nový trik ale má - prý Tasman ve velkém stejně prodávat nechtěla, takže ho nechá, jak je. (Petr Prokopec) Tento hot hatch se po fiasku elektrického „nástupce” vrátí do Evropy se spalovacím motorem, nadšence ale stejně zklame12:45 Kolik prozíravosti asi chtělo vytušit, že tento krok skončí jedním velkým fiaskem? Po skutečném selhání bychom mohli jásat, že Korejci konečně dostali rozum, jenže v řešení celého problému zůstanou někde v půli cesty. (Petr Prokopec) Mercedes vybral náhradu za vyhozeného šéfa AMG a zákazníci teď jen nehybně stojí s otevřenými ústy10:05 Náhlé odejití dosavadního šéfa sportovní divize vzbudilo naději, že se ve Stuttgartu konečně chytili za nos a rozhodli se jít technicky i obchodně smysluplnou cestou. Mercedes nyní jasně ukázal, kam po tolika selháních směřuje. (Petr Miler) Šéf VW se zavřením továrny na elektromobily nabídl nepotřebným zaměstnancům 700 tisíc za přechod do jiné fabriky, lidé ho vybuč6:22 Měla to být pýcha celého koncernu VW a jakýsi symbol jeho nadřazenosti, teď se v ní poprvé nic nevyrábí a většina zaměstnanců pochopitelně není k užitku. Automobilka se k nim zachovala relativně vstřícně, spokojeni s tím ale zjevně nejsou. (Petr Miler) Západní politici se báli čínských elektromobilů, světový trh s auty ale zatím začínají ovládat docela jiné vozy8.prosince Absurdita strategických rozhodnutí západních automobilek i politiků, kteří s nimi byli jedna ruka, byla rozumnému člověku zřejmá hned. Sami strůjci těchto kroků až nyní poznávají, jak hloupé ideologii podlehli. (Petr Prokopec) Hamiltonův snový projekt vlastního supersportu s V12 a manuálem byl prý zrušen, neskončí i samotný pilot?8.prosince Legendární britský pilot sice dostal smlouvu na „několik let”, letos ale ve Formuli 1 jezdil takovou bídu, že se pro maranellskou stáj stává drahým špásem s omezeným přínosem. Pokud mu skutečně zrušila jeho vysněný projekt silničního supersportu, něco to znamená. (Petr Prokopec) Řidič si zkoušel hrát na Jamese Bonda trikem se značkou, místo potlesku sklidil pokutu, trestné body a nominaci v anketě Fušer8.prosince Tady se to dotyčnému vážně nesešlo. A upřímně řečeno musel být velmi naivní, pokud si myslel, že mu to projde. Policii mohlo chvíli trvat, než si všimla, „dobráci” okolo něj ho ale stejně natočili při činu prakticky okamžitě. (Petr Miler) Odpor proti nařizování elektromobilů v EU roste. Už i nizozemská sněmovna žádá jeho zrušení, zájem o tato auta po letech klesá8.prosince Ze všech zemí na světě je Nizozemsko jednou z těch posledních, od které byste něco takového čekali, ale stalo se to. Je to oficiální postoj většiny nizozemských poslanců, kteří nevaří z vody, zájem Nizozemců o elektrická auta je nejnižší za mnoho let. (Petr Miler) Mercedes představil další novinku s „prasečím rypáčkem” a interiérem jako z Temu. A podívejte se, co provedl zádi8.prosince Stuttgartská automobilka má hvězdu ve svém logu, ke hvězdám ale v poslední době opravdu nemíří. Nové GLB vypadá jako další přešlap, a to je třeba dodat, že ke všemu přichází pořád s tou samou kontroverzní technikou. (Petr Prokopec) Mercedes vyvinul elektromotor s extrémním poměrem výkonu a hmotnosti. Řeší tím ale problém, který neexistuje8.prosince Mercedes se musel zmocnit firmy specializované na vývoj těchto jednotek, aby toho dosáhl. A výsledek si jistě zaslouží potlesk, data nového motoru jsou fenomenální. Tohle ale není problémem elektrických aut ani v nejmenším, ten hlavní leží jinde a tento vývoj ho nijak neřeší. (Petr Prokopec) Někdo spočítal přesný počet log na nejvíc kolotočářském Mercedesu dneška a výsledek bere dech8.prosince Připusťme, že mnozí zákazníci Mercedesu k tomuto tíhnou, ale není tohle moc už i na ně? Na nás to moc rozhodně je. Už pár log divize M navíc na dnešních ostrých BMW nám přijde přes čáru, tady se ale bavíme o stovkách emblémů Maybachu, kterým je model SL 680 doslova posetý. (Petr Miler) Z Hujera rebelem za 24 hodin: Šéfka GM chtěla prodávat jen elektromobily, teď brečí, že kvůli jejich nařizování málem zavřela t8.prosince Jen málokdo se hlásil k „elektrické revoluci” s takovou vehemencí a tak širokými úsměvy jako šéfka General Motors. Nikdo by jí nevyčítal, kdyby se neochotně podvolovala tehdejším nařízením, ale ona za ně nadšeně horovala. Jak jí teď máme věřit její aktuální slova? (Petr Miler) |