15
nových článků - klikněte pro zobrazení

Autoforum.cz

Popis:

RSS Autoforum.cz, webového automagazínu náročnější motoristickou klientelu. Nekompromisní testy nejen výjimečných automobilů, horké novinky ze světa čtyř kol, komentáře aktuálního dění, reportáže z autosalonů, rady pro řidiče, zajímavosti ze světa tuni...

URL:

http://www.autoforum.cz/

Katalog:

Tech → Automoto

Publikuje:

6,3 položek/den

Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví

15:38
Jedno z nejvíc zprofanovaných slov posledních let začíná fungovat přesně opačně, než by si ti, kteří jej s oblibou používají, přáli. Tesla už to chápe a ukazuje, že ve vnímání nálad trhu má pořád v ruce pár trumfů. (Petr Miler)

Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické

12:50
Je to zas jednou krutá konfrontace „elektrické strategie” věhlasné německé značky s o mnoho všednější realitou. Ani její sláva spojená s extrémní dynamikou nedokázaly zabránit tomu, aby tento vůz ztratil na ceně sedmimístnou sumu během minimálního času i nájezdu. (Petr Miler)

To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba

10:39
Je to dnes umírající koncepce motoru, pár výrobců ji ale stále drží - nebo aspoň donedávna drželo - při životě. Pokud si tedy chcete odpočinout od koled, souboj Astonu Martin Vanquish V12, Bentley Continental GT Speed a Ferrari 812 Superfast je vám k službám. (Petr Prokopec)

Šéf Fordu přiznal, že se automobilka už neumí vyrovnat konkurenci, a tak se o to radši přestala snažit

6:52
Je to od něj světlá chvilka upřímnosti, která vysvětluje leccos, mnohé kroky Fordu ale stejně neospravedlňuje. Ve sférách, kde se nyní modrý ovál stále pokouší byt úspěšný, je kladen větší důraz na kvalitu. A zrovna na tomto poli to automobilce vůbec nejde. (Petr Prokopec)

Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí

21:38
Co je elektrické, to je krásné, ne? Takže když pustíme elektrické autobusy do měst, musí být logicky všechno skvělé. Jenže nemusí, jak zjišťují v Nizozemsku po elektrifikaci značné části tamní autobusové flotily, dopady na okolí jsou doslova zničující. (Petr Prokopec)

Majitel vrcholné Tesly zkusil po roce a pár tisících ujetých km prodat své auto v aukci, prodělal na tom kalhoty

18:53
Jestli se tohle auto stává ternem pro jeho druhé majitele, ukáže teprve čas, propady jeho hodnoty jsou ale vzhledem ke stáří i najetým kilometrům extrémní. Tady majitele přišel každý ujetý km na brutálních 121 Kč jen na amortizaci, i když s vozem docela normálně jezdil. (Petr Prokopec)

Max Verstappen nakonec skutečně bude jezdit za Mercedes, o Vánocích to neoznámili náhodou

18:53
Dlouhé měsíce se letos spekulovalo o tom, jestli se Max Verstappen nestane jezdcem formulové stáje Mercedesu. Nakonec bylo oznámeno, že nikoli, teď se ale Verstappen Mercedesu přece jen upsal. Jen se tak nestalo v rámci Formule 1. (Petr Miler)

Číňani vážně nabídnou všechno, teď vypalují rybník Mazdě. Chystají vlastní Wankel, prototyp už mají hotový

27.prosince
Výrobci z Říše středu vážně neznají mezí a hodlají vyplnit každé místo na trhu, na které zavedené „západní” firmy kašlou. Takovou oblastí jsou nyní i rotační motory - Mazda nějaký nový přes dekádu jen slibuje, Číňané už mají jeden skoro hotový. (Petr Prokopec)

Vynálezce pro mnohé stále tajemné šipky u ikonky palivoměru v autech zemřel, příběh jeho geniálního nápadu ale žije dál

27.prosince
Je to jeden z těch drobných chytrých vynálezů, které napsal život jednoho člověka a později zjednodušil existenci milionů jiných. O existenci tohoto člověka se dlouho nevědělo, stejně jako docela dlouho trvalo, než se jeho nápad uchytil. Dnes je téměř průmyslovým standardem. (Petr Miler)

Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde

27.prosince
Je to dnes druhé nejlevnější SUV v celé nabídce Volkswagenu, které se ve statistikách spolehlivosti řadí k těžkému nadprůměru. Jak si reálně vede po 3 letech provozu a 115 tisících km, vyzkoušeli němečtí kolegové a došli k vlastně překvapivému závěru. (Petr Prokopec)

Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1

26.prosince
Jestli vás tohle nevezme u srdce, jste mrtví, nebo nejste automobiloví fandové. Tomuhle autu nechybí nic - má výkon, zvuk i rychlost a s motorem bez turba nepostrádá ani charakter a přímočarou ovladatelnost. Co víc si přát? Snad jen mít ho doma. (Petr Miler)

Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů

26.prosince
Paušální omezení rychlosti je jedním z nejabsurdnějších konceptů, které známe. Zaveden byl povětšinou kvůli úspoře paliva bez jakékoli vazby na bezpečnost provozu, přesto je dnes vymáhán tak, jako by bez něj lidé hynuli po milionech. Ostrůvky pozitivní deviace se ale pořád najdou. (Petr Prokopec)

Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel

26.prosince
Připusťme, že krása je to poněkud specifická, ale podívejte se na ni, takové kousky už se nevidí. A za takové peníze? Je to velmi skromná verze, tím míň se toho na ní ale pokazí. Navzdory 25 letům stáří snadno může jít vůz, který vydrží sloužit dalších 25 roků. (Petr Miler)

Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět

26.prosince
Pokud si Ford nedal za cíl to v Evropě zabalit jinak než tak, že prostě oznámí konec, nemáme ponětí, o co se tu snaží. Je k nevíře, že tady skončil s Mondeem, i když má jeho novou generaci, kterou umí levně vyrobit i prodat. A nabízí ji dokonce v druhé verzi na různých místech, jen ne u nás. (Petr Miler)

Elektrické fiasko Porsche nekončí. Automobilka hází ručník do ringu v Číně, zavře svou nabíjecí síť

26.prosince
Současné jednání německé automobilky je jen logické a racionální, problém je pouze v tom, že přichází až pět minut před dvanáctou po letech zcela iracionálních rozhodnutí ignorujících technickou realitu i preference zákazníků. Muselo to skutečně zajít až sem? (Petr Miler)
© 2000-2025 ANNECA s.r.o., Klíšská 977/77, 400 01 Ústí nad Labem, Tel: +420 478571021, Email: info@pravednes.cz, Twitter: @pravednes