Autoforum.cz |
Popis: RSS Autoforum.cz, webového automagazínu náročnější motoristickou klientelu. Nekompromisní testy nejen výjimečných automobilů, horké novinky ze světa čtyř kol, komentáře aktuálního dění, reportáže z autosalonů, rady pro řidiče, zajímavosti ze světa tuni...
|
||||||
Arnold Schwarzenegger prozřel. Už slepě nekope za zelené nesmysly, jeho citace Einsteina vysvětluje všechno21:17 Pokud jste si „Arnieho” po jeho zezelenání škrtli ze seznamu lidí, kteří ještě mají co říci, možná je na čase dát mu ještě šanci. Svého ekologického vidění světa se sice úplně nevzdal, zelený dogmatismus je mu ale zjevně též cizí a ani v 77 letech nepřestává používat hlavu. (Petr Prokopec) Firma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem18:06 Tak nějak jsme doufali, že to někdo udělá, v roce 2025 už jsme s tím ale opravdu nepočítali. A vida. Po mnoha okruhových McLarenech si firma Lanzante zjevně usmyslela, že registrační dokáže dodatečně nadělit čemukoli. (Petr Prokopec) Škoda ukázala elektrický Enyaq v užitkové verzi, hned první zákazník odhalil pravý účel celé této marnosti15:26 Na první pohled to vypadá, že Škoda o tři měsíce a dva týdny přetáhla apríl, ale tohle je bohužel vážně míněná realita. Udělat smysluplnou dodávku z drahého elektrického SUV nejde, ale co na tom sejde ve světě, kde pravda je přítěž? (Petr Prokopec) Možná nejujetější moderní auto s manuální převodovkou je k mání. 1 z pouhých 138 kusů vás vrátí do doby, kdy možné bylo vše13:50 Vidíte je? Tři pedály a ani o jeden míň. Dnes v takovém autě nemožná věc, už před mnoha léty velká rarita. Kdo si ji chce vychutnat v roce 2025, má teď příležitost, která se hned tak nemusí opakovat. Nečekejte ale, že se majitel tohoto stroje v tak pěkném stavu zbaví levně. (Petr Miler) Nový kombík Mercedesu si může říkat „generál Failure”. Oproti výchozímu sedanu na něm nespravili nic, přidali ještě ohyzdnější12:12 Nedá se říci, že by sedan byl nějaký krasavec, odrazoval ale spíš svým pojetím, hmotností, laciným interiérem, a přesto vysokou cenou. Verze kombi přidává i odrazující vzhled a skutečně volá po úsměvné slovní hříčce z počítačového světa. Tady je už všechno špatně. (Petr Prokopec) Žádný sex a video, jen lži: VW prý zavírá továrnu kvůli klesajícím prodejům spalovacích aut, tak se podívejme na čísla10:02 A je to lež tak průhledná, že ji oficiální prodejní výkazy prokážou po asi pětisekundové analýze. Někteří buď vědomě překrucují realitu. Anebo začali věřit svým „pravdám” tak moc, že toto vysvětlení pouští do světa v upřímném přesvědčení, že to tak prostě musí být. (Petr Miler) Hyundai slíbilo, že svým autům ponechá tlačítka. A podívejte se, co teď reálně provedlo interiéru své poslední novinky8:27 Že tohle auto vypadá jako robot Emil, by snad ještě nevadilo, je to ale především symbol jednoho velkého nesplněného slibu. Automobilky dnes řeknou pro hezký titulek v médích cokoli, reálně je ale obvykle záhy přemůže touha šetřit za každou cenu. (Petr Prokopec) Dacia prodává model Spring tak levně, že ho pomalu rozdává zadarmo, přesto ho nechce skoro nikdo5:14 Pokud hledáte důkaz toho, že některým lidem elektrické auto jednoduše neprodáte skoro bez ohledu na cokoli, tohle je on. Ceny Springu jsou dnes směšné, na některých trzích obzvlášť, přesto dál jde o dalece nejhůř prodávaný model značky - u nás i v Evropě. (Petr Miler) Auto od Nissanu velké jako Škoda Superb, které ale stojí míň než základní Fabia, je hit. Pro Japonce přichází za 5 minut 1214.července Tohle auto není žádná krasavice, ale lidem je to zjevně jedno, když spojuje spoustu místa s rozumnou cenou a známou značkou. Vedení živořící japonské automobilky tak má po čase důvod se alespoň trochu pousmát. (Petr Prokopec) Audi začalo u skvělých „rychlých” nabíječek elektromobilů nabízet zákazníkům program pro zkrácení dlouhého čekání14.července Němci se zjevně rozhodli dodat vážnost svým slovům o tom, že dlouhé čekaní na dobití vlastně neexistuje, dobíjení elektrických aut je dnes rychlé skoro jako tankování, infrastruktura je skvělá a u nabíječek vůbec nikdo nemusí na nic čekat. (Petr Miler) Mercedes už podruhé zrušil zaříznutí třídy A, bude přesluhovat 10 let. Znovu zjistil, že by bez ní neměl co prodávat14.července Němci se chytili do dokonale typické pasti dnešních dnů. Vsadili všechno na nově pojatá auta, která se - v jejich případě obzvlášť - setkávají s nezájmem. Živí je tedy modely, které odmítli dál vyvíjet a dopředu stanovili data jejich konce. Kdyby dodrželi slovo, mají v podstatě prázdné ruce, a tak dál prodlužují jejich život bez ohledu na morální stáří. (Petr Miler) Český supersport zazářil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu snad ve všech kusech, které vznikly, ohromily i svou vizáží14.července Na první pohled není tohle auto žádný krasavec, ale když si trochu pohrajete s barevnými schématy a necháte vyniknout jeho technicistní povahu, je to pastva i pro oči. Zvlášť při ostrém nasazení. (Petr Prokopec) Překvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny14.července Zatím není jisté, pod jakou značkou bude tohle auto nabízeno, do prodeje se ale dostane zcela určitě. Je zjevně hotové až do té míry, že v prototypu nic viditelně nechybí ani v jeho interiéru. (Petr Prokopec) Italové odhalili další automobilovou lahůdku. Uměleckému dílu s 846koňovým V12 nechybí ani „to správné” řazení14.července Italové ví, jak člověku rozbušit srdce, a některé tamní automobilky se tohle umění pořád nebojí převést do praxe. Nejnověji se Pagani hlásí s otevřenou verzí Codalungy, která vypadá jako ze snu. (Petr Prokopec) Ivan „Hrozibus” dojezdil. Legendární antarktický stroj dokončil poslední cestu, teď všichni doufají, že neskončí ve šrotu14.července Potřeboval až hodinu jen na zahřátí motoru, i poté ale často jezdil se zamlženými okny, protože prohřátí interiéru by si vyžádalo ještě podstatně delší čas. Není divu, od roku 1994 sloužil na Antarktidě, kde ani za tak dlouhou dobu nikdy nezapadl a obsloužil přes 100 tisíc lidí. (Petr Prokopec) |