Autoforum.cz |
Popis: RSS Autoforum.cz, webového automagazínu náročnější motoristickou klientelu. Nekompromisní testy nejen výjimečných automobilů, horké novinky ze světa čtyř kol, komentáře aktuálního dění, reportáže z autosalonů, rady pro řidiče, zajímavosti ze světa tuni...
|
||||||
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen20:28 Off-roadová verze supersportovního kupé vznikla jen v 1 499 kusech a působí od začátku dojmem auta, se kterým se zámožní majitelé budou leda předvádět v městském provozu. V Mexiku se ale odehrálo něco neskutečného. (Petr Prokopec) Miláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”18:19 Byl to obecně populární model, snad nikdo jiný mu ale mezi všemi modely Kie nedával tolik lásky jako Češi. Teď je Ceed mrtvý, jen modely s písmeny EV a čísly ve jméně ho ale Korejci nenahradí. Štěstí tu zkusí i poevropštěný americký model značky. (Petr Prokopec) Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná16:42 Asi nikdy se nedočkáme podobného přátelského setkání vrcholných manažerů Porsche, Ferrari či McLarenu, to by jim snad ani nešlo k pleti. A i kdyby, stěží by z toho vzniklo něco tak zajímavého, jako když se potkali Mate Rimac, Christian von Koenigsegg a Rob Dickinson. (Petr Prokopec) Dacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu15:04 Rumuni hledají skulinky na trhu, kde se jen dá, a nyní přišli s nápadem oslovit také klientelu hledající levné a univerzální auto pro převoz nákladu. Duster Cargo může snadno skórovat, smutné pro nás ale je, že zatím si ho mohou koupit jen Britové. (Petr Prokopec) Podívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta13:22 Berte to tak tragikomicky, jak to zní. Však uvážíme-li stále dominantní zastoupení naftových pohonů v některých třídách aut, je stěží pochopitelné, že se výrobci už léta tváří, jako by diesely neexistovaly. Výjimky na letošním IAA byly dvě. A nepřekvapí ani jedna. (Petr Prokopec) Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši10:09 Na nic se neptat a přinést pár set milionů, to je v zásadě úkol pro ty, kteří by měli zájem o koupi dodnes nejdražšího Bugatti historie a donedávna nejdražšího nového auta všech dob. Skvost, za který dají jmění, si mohou předem prohlédnout jen za pomoci fotek pořízených bramborou. (Petr Miler) SsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou9:37 Ani v případě korejské automobilky se původní plány nesetkaly s úspěchem, firma je ale aspoň nemá problém změnit. U jednoho ze svých stále velmi žádaných modelů tak nehodlá nic ponechat náhodě a přichází se skutečným nástupcem dosavadního Mussa. (Petr Prokopec) Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebr3:14 Přál bych si žít ve světě, kde policie jedná primárně v momentě, kdy by opravdu mohla být k něčemu dobrá. To se často neděje, na podobnou pitomost ale snad vždy s chutí vyčlení takové prostředky, až z toho jde člověku hlava kolem. (Petr Miler) VW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze17.září Umíme si jen matně představit, jak extrémně nerentabilní musí být všechny ty miliardové investice do nových elektrických portfolií, které pak na odbytu té které značky tvoří nanejvýš nízké desítky procent prodaných aut. I VW peníze na takovou rozmařilost jednou dojít musely. (Petr Prokopec) Land Rover nemůže najít 40 tisíc vyrobených aut, kvůli trvajícím problémům má prodělávat až 280 milionů každý den17.září Když se vám neznámo kam ztratí jedno auto, je to problém. Když jich nemůžete najít 40 tisíc, je to průšvih jako hrom. A jen další patálie v sérii nepříjemností, které od přelomu srpna a září trápí britskou automobilku Jaguar Land Rover. Ty ani po 16 dnech zdaleka nekončí. (Petr Miler) Mercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny17.září Motor, na který se díváte, se nachází pod kapotou nového Mercedesu a je na něm logo Mercedesu, německý motor to ale není. Firmě ho nově dodává konglomerát firem vyrábějící své jednotky v Číně, těm nyní automobilka říká „vlastní motory”. (Petr Prokopec) Sázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí17.září Nechytila se ani elektrická auta samotného Fordu, ani vozy vzniklé předěláním existujících Volkswagenů. Jejich prodeje tak nadále neodpovídají původním představám firmy se všemi negativními následky, které takový stav mívá. (Petr Prokopec) Po léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají17.září Úplně potají to nebude, to bychom se o tom ani nedozvěděli, pokud ale nepatříte mezi hrstku nejbohatších Čechů a Slováků, zapomeňte na to, že by se s vámi o prodeji tohoto vozu někdo byť jen déle bavil. (Petr Miler) Jeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází17.září Je to věc, která rozčiluje řadu vlastníků už několik let, veřejně o tom ale obvykle moc nemluví. A když takové lidi citujeme z vlastní zkušenosti, někteří mají tendenci to zpochybňovat. Tady o tom majitel promluvil pro zahraniční médium naprosto otevřeně. (Petr Miler) Nad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností17.září Když sám šéf VW loni mluvil o tom, že firma je zralá na bankrot, pomýšlel na dobrovolnou reorganizaci. Tohle ale není dobrovolné a už vůbec to není reorganizace, VW v nejlepším případě přijde o miliardy. (Petr Miler) |