Autoforum.cz |
Popis: RSS Autoforum.cz, webového automagazínu náročnější motoristickou klientelu. Nekompromisní testy nejen výjimečných automobilů, horké novinky ze světa čtyř kol, komentáře aktuálního dění, reportáže z autosalonů, rady pro řidiče, zajímavosti ze světa tuni...
|
||||||
Ferrari si nechalo patentovat nové řešení spalovacího motoru, může mu vdechnout nový život18:42 Pokud ho má někdo dotáhnout do úspěšného konce, jsou to Italové z Maranella, kteří už mnohokrát dokázali, že patří mezi nejlepší motoráře světa. Nápad za ním stojící totiž není úplně nový, Honda a VW už to s ním marně zkoušeli. S dnešními technologiemi a materiály ale půjde rozdělanou práci dokončit. (Petr Prokopec) Tesla honí prodeje, jak se dá. V Evropě nabídne čínský model, v USA zkouší taktiku Horsta Fuchse15:46 O padajících prodejích americké automobilky na obou stranách Atlantiku už si švitoří i vrabci na střechách jejích fabrik, Tesla ale nikdy neskládá zbraně. A tak v následujících týdnech zkusí hned dva triky, pro každý kontinent jeden. (Petr Prokopec) Elektrický VW Polo odhalil své parametry a je to taková marnost, že ho od zkázy zachrání jen zázrak, dotace nebo obojí13:59 Jestli si VW s tímhle autem spojuje nějaké naděje, pak ho dopředu litujeme. Levné bude elektrické Polo jen na poměry elektromobilů, nikoli vzhledem k tomu, co nabízí. Ocenit snad lze jen to, kolik toho pobere do kufru, ale jinak? Už baterie verze za 610 tisíc jsou výsměch. (Petr Prokopec) Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny11:05 Byl to ve své době docela obyčejný vůz, čas jej ale proměnil v naprosto mimořádné zboží a dokonalý stroj času. I když s ním první a jediný majitel přece jen něco najelo, dodnes vypadá, jakoby opustil továrnu. A jeho cena v mezičase vystřelila do stratosféry. (Petr Prokopec) Evropský cirkus se „zrušením zákazu spalovacích motorů” nezklamal, přišel s totálním nesmyslem, který opěvuje jen VW9:24 Žijete v tom, že zkratka EC znamená European Commission? Je to mýlka, po včerejšku už je to zaručeně Evropský cirkus. Jeho poslednímu kroku naštěstí nemusíte věnovat větší pozornost než libovolnému jinému vystoupení klaunů v šapitó, nemá šanci dojít v této podobě uplatnění. (Petr Miler) Je smutné, když dnes i sportovní Hondy dělají „zelené mozky”, firma přiznala další nepochopitelné selhání4:57 Nic proti tomu, pokud ekologicky smýšlející lidé vyvíjejí modely, které jsou takto koncipované a mají okouzlit obdobně smýšlející klientelu. Model Prelude ale měl být kupé pro nadšence, japonská automobilka přesto udělala všechno proto, aby z nich neoslovil nikoho. (Petr Prokopec) Stellantis dál přichází k rozumu. Maserati někde vykoplo z nabídky hybridní čtyřválec na úkor motoru V6, hybrid nikdo nechtěl16.prosince Další den, další posun správným směrem. Bohužel není plošný, zejména evropské regulace jsou zatím nesmlouvavé, na volnějších trzích se ale „světlo hybridů přidává k věčnému”, kam v případě emotivních automobilových značek od začátku patří. (Petr Prokopec) Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly j16.prosince Je to trochu dětinské, ale tahle přetahovaná nás baví. Jen soutěživost dokáže posouvat automobilový svět dál a tyhle dvě vlastně docela malé značky se přesně o to snaží už déle než rok. Aktuálně má před Koenigseggem navrch Czinger, ale něco nám říká, že to nebude trvat věčně. (Petr Prokopec) Elektrický propadák Fordu třech letech skončil, firma s ním splachuje do záchodu 404 miliard16.prosince Modrý ovál se rozhodl ukončit jedno velké trápení a od přístrojů odpojuje model, který měl být symbolem jeho velkého nového začátku. Teď je symbolem jednoho velkého a také velmi drahého konce, přesto se automobilka nezdá být tak úplně poučena. (Petr Prokopec) Máte ještě šéfdesignéra? A mohli bychom ho vidět? Jaguar Land Rover odmítá říct, co se stalo s jeho „kreativním ředitelem”16.prosince Firma po 10 dnech od vznesení dotazu popřela, že by tohoto muže vyhodila, současně ale neřekla, že by pro ni dál pracoval. Na další přímý dotaz zareagovala rychleji, ovšem způsobem, který znovu jen zvedá obočí. (Petr Miler) VW dnes poprvé ve své 88leté historii uzavře svůj německý závod, cesta zpět už zřejmě nevede16.prosince Naděje pohasla a současné vedení Volkswagenu si může na klopu připsat další smutný primát. Nikdy v celé historii firmy se dosud nestalo, aby v Německu uzavřela svou továrnu. Dneškem se to mění. (Petr Miler) Nový Mercedes GLC v úplném základu je předražená bída vážící přes 2,5 tuny, kdo má toto kupovat?16.prosince Schopnost Mercedesu prodávat nová auta za jakkoli přijatelných ziskových marží podle zveřejňovaných ukazatelů povážlivě klesá a divit se opravdu není čemu. I tento segment trhu zná něco jako hodnotu za peníze, u nové třídy GLC je opravdu nepřesvědčivá. (Petr Miler) Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá16.prosince Výsledky této studie nepotěší kohokoli, kdo sázel na rychlý a mohutný rozmach elektrických vozů. Lidé po celém světě začínají znovu dávat přednost spalovacím autům. A zády se začínají obracet i k hybridům. (Petr Prokopec) Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každ15.prosince A nedá se říci, že by první vlastník neudělal všechno pro to, aby mu „kolegové” z řad boháčů trhali ruce. Udělal. A přesto mu je netrhali. Tohle auto vstoupí do dějin jako největší finanční „provar” historie, tedy aspoň do chvíle, než přijde větší. (Petr Miler) Prodeje Tesly jdou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje15.prosince Tohle se popravdě řečeno dalo čekat a do jiného světla to zpětně posouvá i rozepři mezi Elonem Muskem a Donaldem Trumpem. Kroky amerického prezidenta v absolutní rovině Tesle nepomohly, ale v té relativní? (Petr Miler) |