Hlavní obsah

Australské uhlí bylo pro ostravskou huť

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Černé uhlí z Austrálie, které v neděli připlulo po Labi do Děčína, si objednala huť Liberty Ostrava. Právu to potvrdila mluvčí ostravské firmy Barbora Černá Dvořáková.

Foto: ČD Cargo

Loď s černým uhlím z Austrálie dorazila do přístavu v Děčíně v neděli. Tam uhlí přeložili na vlak, který je dopravil do Ostravy.

Článek

„Pro výrobu koksu potřebujeme až osm druhů koksovatelného uhlí s různými konkrétními vlastnostmi. Tyto druhy se míchají v určitých poměrech, abychom dostali směs, která je pro použití v našich vysokých pecích optimální,“ vysvětlila.

Uhlí dosud z Nizozemska vozily do Česka nákladní vlaky. Při hledání alternativ, kvůli plánovaným výlukám v úseku Děčín–Bad Schandau, vyzkoušelo ČD Cargo poprvé vodní cestu po Labi. Asi 1100 tun černého uhlí doplulo lodí společnosti EVD až do Děčína, kde bylo přeloženo na vlak, který zamířil do Ostravy.

„Běžně cestuje uhlí do ČR po železnici, ale dopravce čelil momentálnímu logistickému problému a vybral alternativní dopravu,“ řekla Černá Dvořáková.

Kapacita vlaků nestačí, a tak do ČR poprvé připlula loď s uhlím z Austrálie

Ekonomika

Až dosud dodávala největší množství koksovatelného uhlí ostravským hutníkům těžební společnost OKD.

„Současná spotřeba uhlí z OKD už tvoří pouze asi 15 procent z celkového potřebného objemu. A po uzavření části dolů už OKD některé druhy uhlí nedodává, musíme je tedy dovážet nejen z Polska, ale také z USA, Kanady či Austrálie, a vytvářet si tak potřebnou zásobu, protože dodávky ze zahraničí jsou časově i logisticky náročnější,“ sdělila mluvčí.

Připomněla, že huť chce omezit svoji závislost na dovážených surovinách včetně uhlí, proto připravuje transformaci podniku. Ta spočívá v modernizaci ocelárny založené na výstavbě dvou hybridních pecí, které nahradí současné tandemové pece. Což umožní huti využívat vyšší objem místního šrotu.

Po Dukovanech se má dostavět i Temelín

Ekonomika

„Součástí modernizace bude také připojení k síti velmi vysokého napětí, díky němuž budeme moci vyrábět ocel až ze sta procent ze šrotu a jiné kovonosné vsázky,“ popsala.

Reklama

Výběr článků

Načítám