Boeing vygeneroval ve čtvrtém čtvrtletí kladné cash flow. Náklady spojené s výrobními defekty Dreamlinerů dosáhly 5,5 miliardy dolarů.

  • 28.01.2022 08:00

Poprvé od roku 2019 dosáhl Boeing ve čtvrtém čtvrtletí pozitivních hodnot cash flow ve výši 716 milionů dolarů, a to díky dodávkám letadel 737 MAX a nákladních letadel. Analytici přitom očekávali negativní hotovostní toky. Naopak za očekáváním analytiků zůstaly výnosy, které činily ve čtvrtém čtvrtletí 14,79 miliardy dolarů a za celorok 62,28 miliardy dolarů.

Hospodaření výrobce skončilo ve čtvrtém čtvrtletí s čistou ztrátou 4,16 miliardy dolarů, a to proti loňským 8,44 miliardám dolarů. Celkové zadlužení se snížilo na 58,1 miliardy dolarů, což je pokles o 4,3 miliardy dolarů. Očištěná ztráta na akcii za čtvrtletí je 7,69 dolarů.

Přes některé pozitivní výsledky a celkově výrazné zlepšení proti roku 2020 reagovaly finanční trhy negativně, akcie klesly o 1 %. Důvodem jsou vleklé problémy s dodávkami typu 787 a nejasný výhled jejich obnovení.

Kvůli výrobním defektům 787 odepsal Boeing za čtvrté čtvrtletí 3,5 miliardy dolarů, což zahrnuje i kompenzace leteckým dopravcům za zpožděné dodávky. Další náklady ve výši 2 miliard dolarů byly spojeny s růstem nákladů způsobeným nižším tempem výroby. Boeing naznačil, že dodávky typu 787 obnoví do poloviny dubna. Ani generální ředitel Calhoun ani finanční ředitel West se však tentokrát k tomuto termínu nezavázali. Dříve slíbené termíny splněny nebyly. Náklady na vyřešení výrobních problémů typu 787 dosáhnou asi 1 miliardu dolarů.

Vyrobených, ale nedodaných letadel 787 parkoval Boeing na konci roku 2021 podle vyjádření finančního ředitele 110. Situace okolo typu 787 představuje z hlediska hospodářských výsledků významné riziko.

Na problémy letadel KC-46A odepsal Boeing ve čtvrtém čtvrtletí dalších 405 milionů dolarů.

Pokud jde o produkci letadel, finanční ředitel Brian West oznámil, že v krátké době dosáhne výroba typu 737 MAX tempa 31 letoun/měsíc.

Boeing je optimistický, že se v krátké době obnoví dodávky 737 MAX do Číny. Výrobce nyní „skladuje“ 355 vyrobených, ale nedodaných letadel 737 MAX, z nichž asi třetina je určena čínským zákazníkům. Lze také očekávat nové objednávky MAXů čínskými dopravci. Dave Calhoun uvedl, že vloni dodal výrobce 245 letadel 737 MAX, které bezpečně nalétaly 800 000 letových hodin s odletovou spolehlivostí 99,3 %.

Vloni Boeing dodal zákazníkům 340 letadel a výrazně tak zaostal za Airbusem, který dodal 611 letadel. Airbus je tak jedničkou ve výrobě komerčních letadel již tři roky po sobě. V loňském roce Boeing mírně překonal Airbus v počtu prodaných letadel. Prodal 535 letadel, zatímco Airbus 507.

Výhled na rok 2022 výrobce neposkytl.

Úplná zpráva je k dispozici zde. (Foto: The Seattle Times, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



kulica - nepřihlášený host (...75.191...)
28.01.2022 17:18
737max a Smartwings

Jsem zvědavý jak to dopadne se zbytkem 737max8 pro Smartwings.
Je nějaký posun ve sporu Smartwings vs Boeing?

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
28.01.2022 10:51

Tak dalo se to očekávat. Pokud budu mít sníženou výrobu a budu vyprodávat narvané sklady, tak je pozitivní cash-flow velmi pravděpodobný. Teď ještě, aby se zlepšily i ostatní ukazatele a B. se postupně vyhrabal ze ztrát.

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace